Kappa - olej

Anonymous

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Anonymous » 20 wrz 2005, 8:55

"Lukass" pisze:
zapominalem zakrecic zakretki, polozylem ja na podluznej belce i przytrzasnalem klapa...ruszylem
hehe, znam to
mialem to samo tylko z zakretka na reflektor :)
czlowiek czasem takie kuchy robi... 8:'
Hehe ja zapomnialem zakręcic korki do akumulatora i je pogubiłem... a myślałem że tylko ja jestem taki lewy :wink: Co do oleju od pierwszej wymiany przy 15.000 Y jeździ na półsyntetyku Lotosa, nie ubywa go wogóle.

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

zmiana

Post autor: Makgajwer » 20 wrz 2005, 11:40

...eeeee,...jednak sie rozmyśliłem, wlewam półsyntetyk - ale zostaje przy marce - Texaco Havoline :)
miśki z ASO zrobiły mi wykład i akurat tu im przyznałem racje, ale i tak do seleni nie wracam - jak dla mnie to szajs !
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

Pawlacz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Skierniewice

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Pawlacz » 20 wrz 2005, 21:45

Selenia podobno jest całkiem dobrym olejem. Pod jednym wszakże warunkiem: że nie była kupowana w Polsce. Ponoć istnieje kolosalna różnica między krajową, a zagraniczną. A to dziwne, przecież skład powinien być ten sam ...
"Włoszczyzna" jest piękna!

Awatar użytkownika
Arek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 546
Rejestracja: 15 lip 2003, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Arek » 21 wrz 2005, 9:05

hmm pewnie sie powtórze ale, co do selenii to ja nie mam jakiś wielkich zastrzezen choc osobiście nie jeżdze na niej :lol: Zreszta uważam ze większość olejów (lub olie) to jedno i prawie to samo (oczywiście te które mają podobne parametry i w miare znane marki). Liczy sie głównie terminowe jego wymienianie. To podstawa.
"My Lancisti musimy sie trzymac razem" Arystoteles

Anonymous

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Anonymous » 21 wrz 2005, 23:13

To ja takze wtrace swoje 3 gr.

Mialem Seicento 1.1 zagazowane i jezdzilo od poczatku (30.000km) na Lotosie polsyntetyku. Gaz zostal zainstalowany przy przebiegu blisko 15k.
Gdy sie go pozbywalem (Seicento) mial 90k przebiegu. Oleju niebral. Do 120km/h byl cichy - (wmiare - Thema jest o wiele cichsza).
Qmpel mial SC z tego samego rocznika ('99), jezdzil od nowosci na polsyntetyku MOBIL 1, silnik zasilany benzyna i przy 50k km dolewal 200ml/1000km.
Moze to wina tego, iz jego SC mialo silniczek 0,9l?

Takze, skoro nie widac roznicy, po co przeplacac?

Pawlacz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Skierniewice

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Pawlacz » 22 wrz 2005, 17:53

Racja, przepłacać nie warto! Tylko, że akurat w tym przypadku trzeba byłoby chyba dokonać porównania na tym samym egzemplarzu auta. Ten samochodzik, który brał 200 ml być może brałby także inny olej, a może nawet w większej ilości. Po prostu może to był taki egzemplarz, ale masz rację, że kasę zawsze trzeba brać pod uwagę.
"Włoszczyzna" jest piękna!

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: bobby123 » 14 paź 2005, 21:21

W Polsce produkuje się olej ze zużytego - regenerują na wirówkach i dodają trochę świeżego ;-)
Bardzo dobre są oleje Midland ( daw. Quaker State )
Podziękowanie od armii amerykańskiej dla koncernu po operacji "Pustynna Burza". Od 1930 używa go armia w stanach.
W Kanadzie, USA, Meksyku, Norwegi, Szwecji i Dani dla użytkowników koncern daje gwarancję na silnik na 400000km lub 10 lat.
Do 1990 objęty embargiem dla produktów o znaczeniu strategicznym.
Cena szokująca :-)
XHD 15W40 4l - 60PLN
syntetyki po ok. 22 za litr
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Luckyy » 14 paź 2005, 21:36

sam takiego uzywam, ale o armii nie wiedzialem :D
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Makgajwer » 15 paź 2005, 0:25

miałem olej Quaker State kilka lat temu w Roverze 214, pełen syntetyk, faktycznie znakomity olej, aktualnie jak już wspomniałem wcześniej, leje do wozów też amerykańca tylko że Texaco, w starym francuzie mam minerał a w Kappie półsyntetyk.
Francuz nie bierze oleju i nigdy nie brał, natomiast Kappa na Selenii brała ok 0,3 L /1000 km, na razie Texaco nie nalewałem od remontu.
Tak za jakieś 2-3 tys km będę mógł coś powiedzieć.
Jedna uwaga! Przy rozbieraniu silnika 2,4 zauważyłem że miarka oleju kończy się akurat pod jakims powrotem oleju z góry i w zasadzie zawsze jest mokra. Więc moim zdaniem należy poziom badać po bardzo długim staniu, np. rano na zimnym silniku. Wg. mnie inaczej mogą wystąpić błędne odczyty!!!
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: tomek » 26 paź 2005, 8:34

"Pawlacz" pisze:Shela Magnatec półsyntetyk
Albo na Shella albo na Castrola, zdecyduj sie ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: tomek » 26 paź 2005, 8:38

Po przeczytaniu Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 odmładza starsze silniki postanowilem zalac moja Kappe (200 tys. km) tym olejem. Kupilem nawet okazyjnie 5l/100 zl.
Zobaczymy co bedzie. Ktos pisal, ze po zalaniu tym olejem wzroslo mu spalanie. Zobaczymy.
Do tej pory uzywalem Shella 10W40, ale aktualnie Shell rowniez zmienil sklad swojego oleju.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Pawlacz
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 45
Rejestracja: 11 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Skierniewice

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Pawlacz » 02 lis 2005, 10:18

"tomek" pisze:
"Pawlacz" pisze:Shela Magnatec półsyntetyk
Albo na Shella albo na Castrola, zdecyduj sie ;)
Oczywiście, że Castrol.... Dobrze, że niektórzy czytają uważnie :)
"Włoszczyzna" jest piękna!

Awatar użytkownika
Marcin_D
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3319
Rejestracja: 21 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom woj. mazowieckie

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Marcin_D » 02 lis 2005, 15:31

A ja w swojej Kapci mam Mobil1, a jedno wiem z autopsji !!Polska Selenia!! jest o kany d..py rozbić, kumpel przywiózł oryginalną z Włoch i nawet w palcach było czuc różnicę. a najlepsze jest to że wszystkie oleje które są rozlewane gdzieś w Polsce są dolewane jakimiś wynalazkami, te oryginalne, przywiezione choćby z Niemiec maja lepsze parametry.
Lancia i jeszcze raz Lancia

Lancia Kappa 2,4 20V LX Bi-Power

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Qba » 11 lis 2005, 16:25

Ja obecnie zalałem najtańszym olejem jaki znalazłem, półsyntetyk 10W/40 Opel, podobno jest to olej Elf.
Cena z wysyłką za 5litrów to 62zł :)
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: sanchez » 11 lis 2005, 22:42

"tomek" pisze:Po przeczytaniu Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 odmładza starsze silniki postanowilem zalac moja Kappe (200 tys. km) tym olejem. Kupilem nawet okazyjnie 5l/100 zl.
Zobaczymy co bedzie. Ktos pisal, ze po zalaniu tym olejem wzroslo mu spalanie. Zobaczymy.
Do tej pory uzywalem Shella 10W40, ale aktualnie Shell rowniez zmienil sklad swojego oleju.
Tomek, daj po wszystkim znać, jakie rezultaty, bo na wiosnę też prawdopodobnie zaleję tym wynalazkiem (Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 ).
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”