jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
alcapone00
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 08 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: alcapone00 » 08 gru 2006, 17:21

jak jest zimna to gaśnie przy wysprzęglaniu ja temp dochodzi pod 90 stopni chodzi jak złoto.Nie wiem jaką mam instalacje bo kupiłem już ją z gazem a nie zabardzo sie znam mechanik mówi że wie co jest ale zawsze sie kończy tak samo.Posiadam Lancie Dedre 1.8 LE z 95r błagam pomóżcie bo już pomału trace do tego auta cierpliwość.

Anonymous

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Anonymous » 09 gru 2006, 6:15

Po pierwsze miejscowość w profilu prosze uzupełnić, teraz do instalacji, trzeba sprawdzić parownik, albo go nawet wymienić na nowy, co to znaczy zimna, o jakiej temp. silnika mówisz, zrób zdjęcie silnika i wrzuć na forum, moze ktoś rozszyfruje jaka masz instalkę, i ostatnie zmień mechanika od gazu, bo jak jeździsz już tam któryś raz i facet nie wie co zrobić, to zapewne się nie zna :wink:

Awatar użytkownika
Patryklancia
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 522
Rejestracja: 18 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Gliwice

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Patryklancia » 09 gru 2006, 11:30

Jaki masz silnik 8 zaworów czy 16, po pierwsze ??
Jezeli mas "ósemke " sprawdzic kable Wn ,świece czyli standardowo i filtr od gazu.
Jezeli masz "szesnastke" jak ja kabli nie ma są cewki bezpośrednio , odkręcić obudowę górną sprawdzić szczelność połączeń i kostek i każdą z cewek z osobna , świece, filterek gazu.

Może być tak że padł czujnik temperatury jest wkręcony w zależności od modelu silnika w kolektorze lub termostacie w "16" taki ma niebieską wtyczke .
Lub to co się dzieje przy standardowej eksploatacji , nie spuszczony olej z reduktora membrana wtedy ma słaby zakres pracy na zimnym ponieważ tam oddziela sie taki lepki gęsty olej , jak jest zimny wygląda jak ciemne lane ciasto :lol: jak sie rozgrzeje chodzi jak zegareczek a na zimnym gaśnie itp. wiec rozpocznij od tego odkręc po zagrzaniu silnika, (żeby był rozgrzany reduktor ) korek jest na dole reduktora taki plastikowy, tylko wczesniej wylacz silnik u mnie po 15 tysiącach wyleciało tak z 250ml i objawy były podobne co do twoich.
ObrazekObrazek
Lancia Dedra 1.8 i.e 16v Ls
GG:7270607 GG:7270607

alcapone00
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 08 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: alcapone00 » 06 mar 2007, 13:45

soryy ale jak wygląda ten reduktor??

Guliver
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Guliver » 06 mar 2007, 21:34

taka okrągła puszka metalowa :D

niech ci sprawdzą na kablach komputerem jakie masz obroty na benie. Ja miałem to samo i okazało się że trza było na benzynie podnieść lekko obroty na biegu jałowym bo były a niskie.
Lancia Kappa 2,4 T.DS sedan blękitnosqry :)

www.czardasz.org

alcapone00
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 08 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: alcapone00 » 09 mar 2007, 16:36

no nie wiem bede tych macherów męczył bo mnie to juz doprowadza do szału poprostu szlag mnie trafia a jakiegoś porządnego mechanika od gazu też nie moge znaleźć tu w okolicy

Awatar użytkownika
Petrus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 264
Rejestracja: 23 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Lubin i ok.

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Petrus » 09 mar 2007, 17:03

"alcapone00" pisze:no nie wiem bede tych macherów męczył bo mnie to juz doprowadza do szału poprostu szlag mnie trafia a jakiegoś porządnego mechanika od gazu też nie moge znaleźć tu w okolicy
Powinieneś opisać jaki masz silnik, a do tego jaką instalację.
Gaśnie silnik przy wysprzęglaniu na postoju, czy też przy jeździe i to z szybkością bliską 100 km/h?
Moja poprzednia LYBRA DEL SOLE.
Nie śmieję się z tych, którzy jeżdżą VW.
Śmieję się z tych, którzy się tym szczycą.

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: wujek » 10 mar 2007, 0:21

Witam,
Bez sprawdzenia i ew. regulacji inst. gazowej się nie obejdzie.
Podaj więcej informacji o modelu silnika i instalacji LPG, albo fotki - to się rozgryzie.
Pozdrawiam
PS
Rozumiem, że w trybie benzynowym jest OK?

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Kubek » 10 mar 2007, 11:52

ja mam to samo, znaczy sie podobnie, typ pierwsza generacja instalacji z reduktorem, tylko u mnie jest tak ze odpali na gazie anwet przy -10 C i jest landie, i chodzi ladnie i bezproblemowo, ale nawet w temparturze np. +8 C sie tak dzieje, ze odpala ja jest ladnie przejade z 500 m, i prawdopodobnie poprzez predkosc reduktor zamarza w srodku i jak nie podtrzymam go na wyzszych obrotach to zgasnie, a potem go ciezko nawet na paliwie odpalic, jak sielnik sie zagrzeje to juz jest okey, mieszanke juz sprawdzalem, ustawialem raz na mniejsza raz na wieksza i efekt ten sam, nie wiem czy moja teoria jest dobra, ale u mnie zauwazylem ze w polaczeniach od reduktora porobili u mnie trojniki polaczyli obieg caly w trojniki i sie wlansie zastanawiam czy dlatego czasem ten reduktor nie trzyma temperatury, bo ja by obieg byl caly przez reduktor to on sam by sie ocieplal i nie wiem wlasnie czy to to?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: wujek » 11 mar 2007, 0:41

Witam,
Ten trójnik (a nawet dwa) to podpięcie do obiegu chłodzenia silnika.
Część ciepłego płynu idzie do grzania reduktora, a część do ogrzewania kabiny.
Pozdrawiam

alcapone00
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 08 gru 2006, 0:00
Lokalizacja: Żywiec

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: alcapone00 » 15 mar 2007, 11:14

zdjecie zamieszcze w najbliższym czasie mam silnik 1.8 i gdy temp nie przekrozcy60 stopni to sie nawet nie opłaca przełańczć na gaz bo przy pierwszym wysprzęgleniu obroty poprostu spadają od razu do zera i lipa a przy szybkiej zmianie biegów zawsze towrzyszy zryw przy puszczaniu sprzęgła i potem nawet jak sie zagrzeje to przy dłuzszym wcisnieciu sprzegła zgasnie a następnie po zapaleniu chodzi dobrze natomiast jak sie przełączy na gaz przy temp powyzej 60 stopni jest ok oczywiście jak dojdzie do swojej optymalnej temp i nie wiem na benzynie zdarza sie falowanie obrotów a na gazie nawet jak nie gaśnie to następują silne wahanie obrotów prawie do zera ale nie zgasnie może to byc coś z silnikiem krokowym??

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: Kubek » 15 mar 2007, 14:52

Na ostatnim zlocie klubowicz Hobbysta podsunal mi pewien pomysl na takie zachowanie co Gresiu z krakowa poniekad potwierdzil ze przyczyna tego gasniecia, zanim reduktor sie nagrzeje jest to ze podczas jazdy ochladzany zimnym powietrzem zamarza i przyczyna tego jest to ze jest on umieszczony wyzej lub na rowni zbiorniczka wyrownawczego, powinien byc nizej, wtedy nie bedzie tak latwo zamarzal, a u was w jakiej pozycji on jest ?
Ja pojade do swoich gazownikow i kaze im go obnizyc, bo mam jeszcze na gwarancji ta instalacje

P.S Obroty na benzynie tez mi faluja ale tylko zaraz po wlaczeniu silnika, cos z krokowym jest nie tak, po przelaczeniu na gaz, wszystko wraca do normy.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
grigori
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 3
Rejestracja: 18 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Kraków

jak zimna gaśnie przy wysprzęglaniu

Post autor: grigori » 29 sty 2008, 14:52

Mam praktycznie to samo, odpalam auto na benzynie i po przekroczeniu 50stopni przygazowywuje zeby się przełączył na gaz, jak jadę to jest ok, ale jak puszczam nogę z gazu to gaśnie, wszystko jest ok jak przejade sie z 20minut to wtedy wszystko jest ok, obroty trzyma na poziomie 900rpm na jałowym. W tym problem że do pracy jadę ok pół godziny więc jazda na gazie odpada w takim wypadku...I jaki tego sens przy spalaniu 12/100? Na gazie byłoby o wiele taniej ale jak już jestem pod pracą to mogę przełączyć się na gaz. Czy da się coś z tym zrobić? Myślicie że sprawa z korkiem spustowym reduktora pomoże?
Zero = One = Everything

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”