Lybra - tempomat (dołożony)/nie chce działać
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Ja mam zmienną geometrię - wersja 150 KM."jan123456" pisze:trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/
Sugerujesz, że to sprawa bardziej skomplikowana, aniżeli tylko wpięcie gałki tempomatu w gotową wtyczkę i ewentualne pogrzebanie w Examinerze?
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
sprawdż połączenie pomiędzy przełącznikiem cruise control a sterownikiem5 przewodów plus 6 zasilanie po zapłonie/nie rozbierać przełącznika/miernik w rękę i heja : yesyes :zapraszam do jal car do Jelonki może cosik pomogę
nie chcę nic obiecywać

nie chcę nic obiecywać
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian
Pozdrawiam - Marian
- Sebastian
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 2573
- Rejestracja: 24 paź 2007, 0:00
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: DW
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
Wiesz - kilka razy w miesiącu jestem w Bolkowie. A z Bolkowa to już rzut beretem do Ciebie. Także jak nie wyjdzie na miejscu u mnie to pewnie się skuszę na wizytę."jan123456" pisze:sprawdż połączenie pomiędzy przełącznikiem cruise control a sterownikiem5 przewodów plus 6 zasilanie po zapłonie/nie rozbierać przełącznika/miernik w rękę i heja : yesyes :zapraszam do jal car do Jelonki może cosik pomogę :!:
nie chcę nic obiecywać
jest: Yamaha FZS 600, Yamaha JogRR, Kymco Downtown 300i, Taczka Duster 1.3
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
było m.in.: Lancia Lybra 2.4 JTD Intensa, Alfa Romeo 159 SW 2.4 JTDm, Lancia Ypsilon 1.2 16V (zygmunt zabrał)
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
wg shematów elektrycznych w obydwu dieslach sa inne kolorystycznie kabelki przy tempomacie niż przy 2,0 benzynce"jan123456" pisze:trzeba zacząć od tego czy przewody od tempomatu są podpięte pod sterownik silnika jest ich 6sztuk .5 idzie bezpośrednio do sterownika na jednym wisi napięcie po zapłonie/silnik 2,4 jtd bez zmiennej geometrii/
poza tym diesle i benzynkę ise inaczej podłaącza do sterownika silnika (pod inne piny)
zaczynam to powoli rozszyfrowywać:
na razie mam rozpiskę kabelków z wtyczki tempomatu:
Pin 1 - HR ? szaro ? czerwony
Pin 2 - NL ? czarno ? niebieski
Pin 3 - LB ? niebiesko-biały
Pin 4 - VG ? zielono ? żółty
Pin 5 - G ? żółty
Pin 6 - AR ? błękitno-czerwony (w wersji 2,0 20v)
L ? niebieski (w wersji 1,9 i 2,4 diesel)
Pin 3 (niebiesko- biały kabel) idzie do bezpiecznika nr 13 (10 A) w skrzynce bezp. koło kolana kierowcy (dolna ?sekcja? bezpieczników, najniższy rząd ? środkowy bezpiecznik)
jeżeli ktoś ma rozbabrane czy może to potwierdzić?
kolejne prace dalej jak lancia wróci z wymiany tulei stabka
a także wkrótce będzie opracowany manual podłączenia mp3 do ICS z navi i ze zmieniarką (gdyż w takiej wersji standardowy schemat podłączenia mp3 ni zadziała bo wtedy zmieniark korzysta z tych wejśc)
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
"marmal" pisze:Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian



Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
marmal dobre to"marmal" pisze:Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian



Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
"Sebastian" pisze:Wiesz - kilka razy w miesiącu jestem w Bolkowie. A z Bolkowa to już rzut beretem do Ciebie. Także jak nie wyjdzie na miejscu u mnie to pewnie się skuszę na wizytę."jan123456" pisze:sprawdż połączenie pomiędzy przełącznikiem cruise control a sterownikiem5 przewodów plus 6 zasilanie po zapłonie/nie rozbierać przełącznika/miernik w rękę i heja : yesyes :zapraszam do jal car do Jelonki może cosik pomogę![]()
nie chcę nic obiecywać
najpierw zadzwoń potem jedż
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
tempomat-------------ecu/sterownik silnika ze zmienną geometria złącze A/
1-----------------------53
2-----------------------23
3-----------------------plus po zapłonie ten sam co na wyłączniku stop/pin 3 włącznika stop/
4-----------------------56
5-----------------------57
6-----------------------55
to dla tych co obserwują : yesyes :po drodze nie ma żadnych złączywięcej
1-----------------------53
2-----------------------23
3-----------------------plus po zapłonie ten sam co na wyłączniku stop/pin 3 włącznika stop/
4-----------------------56
5-----------------------57
6-----------------------55
to dla tych co obserwują : yesyes :po drodze nie ma żadnych złączywięcej
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2008, 7:35 przez Gość , łącznie zmieniany 1 raz.
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
manual podłączenia mp3 do ICS z navi i ze zmieniarką (gdyż w takiej wersji standardowy schemat podłączenia mp3 ni zadziała bo wtedy zmieniark korzysta z tych wejśc)
musisz podać masę na wejście tv i syganły audio i będzie hulać jednak brak obrazu /chyba że zastosujesz transmiter i wtedy tylko radio/tylko że wtedy jest bardzo hu........... dżwięk szkoda bose i uszy.Kolega Dzida jak chcesz wykorzystać złącze zmieniarki musisz wyemulować zmieniarkę dla ics
musisz podać masę na wejście tv i syganły audio i będzie hulać jednak brak obrazu /chyba że zastosujesz transmiter i wtedy tylko radio/tylko że wtedy jest bardzo hu........... dżwięk szkoda bose i uszy.Kolega Dzida jak chcesz wykorzystać złącze zmieniarki musisz wyemulować zmieniarkę dla ics
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
"marmal" pisze:Panowie, nie przerywając merytorycznych dyskusji wtrącę małą dygresję - jako mały przerywnik ku pocieszeniu serc. Mój teść grając na akordeonie zamiast tempomatu zawsze klepał prawą nogą i zawsze zachowywał rytm. Bardzo się różnimy w stylu, jak ja gram - klepię lewą z radości i niekoniecznie w rytmie.
Pozdrawiam serdecznie i nie przeszkadzam w temacie - Marian
to natyle dla tych którzy wszystko wiedzą



Reszta na pw





Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
ja już to zrobiłem (tyle że wersję próbną"jan123456" pisze:manual podłączenia mp3 do ICS z navi i ze zmieniarką (gdyż w takiej wersji standardowy schemat podłączenia mp3 ni zadziała bo wtedy zmieniark korzysta z tych wejśc)
musisz podać masę na wejście tv i syganły audio i będzie hulać jednak brak obrazu /chyba że zastosujesz transmiter i wtedy tylko radio/tylko że wtedy jest bardzo hu........... dżwięk szkoda bose i uszy.Kolega Dzida jak chcesz wykorzystać złącze zmieniarki musisz wyemulować zmieniarkę dla ics

a teraz mam właściwa tyle zę musze ją podłączyć i zamontować - koszt nieco wiecej niż ta wersja z manuala (około 70 zł o ile pamiętam) ale sposób jest tak banalnie prosty że aż genialny w swojej prostocie
jak zamontuję zrobię sesję zdjęciową i wszystko opiszę.....
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
"jan123456" pisze:tempomat-------------ecu/sterownik silnika ze zmienną geometria złącze A/
1-----------------------53
2-----------------------23
3-----------------------plus po zapłonie ten sam co na wyłączniku stop/pin 4 włącznika stop/
4-----------------------56
5-----------------------57
6-----------------------55
to dla tych co obserwują : yesyes :po drodze nie ma żadnych złączywięcej
dziwne rzeczy powiadasz... bo mi ze schematu wychodzi zupełnie coś innego

1. piny ecu są zupełnie inne (chyba że inaczej sa opisane piny na tym schemacie co ja mam)
2. wyłącznik stop ma 3 piny
3. w wersji dieslowskiej coś jest pomiędzy tempomatem a ecu (jakaś złączka)
Lybra - tempomat (dołożony), nie chce działać.
schemacik w/g programu de satiz w wersji polskiej dla silnika 2,4 jtd 140KM
wyłącznik stopma 4/cztery piny Cytat logiki działania cruise control:
Funkcja Cruise Control-regulator stałej prędkosci-jest sterowana przez ecu sterująca pracą silnika M10,na polecenie odpowiedniegowyłącznika cruise control H7,znajdującego się z lewej strony kierownicy.Sterowanie H7 zasilane jest poprzez wyłącznikzapłonu-styk3-w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F10 w dodatkowej skrzynce bezpiecznikowej B98 D.Sterowanie h7/cruise control/ połączone jest z centralką ecu M10:
-do styku 53,sygnał ON/OFF
-do styku55,sygnał RCL
-do styku57,sygnał SET+
-do styku 56,sygnał SET-
ecu M10/centralka silnika/otrzymuje sygnał naciśniętego pedału hamulca /wyłącznikI30/na styku 59,natomiast sygnał zwolnionego pedału z podwójnego wyłącznika I30 przesyłany jest do styku 54 ecu.do sterowania funkcją Cruise control ecu wykorzystuje także sygnał na styku 61 ,doprowadzany z wyłącznika pedału sprzęgła I31 oraz sygnały z potencjometru pedału przyspieszenia k55.Na koniec,ecu silnika M10 przesyła sygnał-styk23-do dżwigni cruise control H7 powodujący zapalenie się odpowiedniej diody gdy układ jest włączony
to tyle co przytoczyłem za opisem programu deSatiz do lancii lybry
wyłącznik stopma 4/cztery piny Cytat logiki działania cruise control:
Funkcja Cruise Control-regulator stałej prędkosci-jest sterowana przez ecu sterująca pracą silnika M10,na polecenie odpowiedniegowyłącznika cruise control H7,znajdującego się z lewej strony kierownicy.Sterowanie H7 zasilane jest poprzez wyłącznikzapłonu-styk3-w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F10 w dodatkowej skrzynce bezpiecznikowej B98 D.Sterowanie h7/cruise control/ połączone jest z centralką ecu M10:
-do styku 53,sygnał ON/OFF
-do styku55,sygnał RCL
-do styku57,sygnał SET+
-do styku 56,sygnał SET-
ecu M10/centralka silnika/otrzymuje sygnał naciśniętego pedału hamulca /wyłącznikI30/na styku 59,natomiast sygnał zwolnionego pedału z podwójnego wyłącznika I30 przesyłany jest do styku 54 ecu.do sterowania funkcją Cruise control ecu wykorzystuje także sygnał na styku 61 ,doprowadzany z wyłącznika pedału sprzęgła I31 oraz sygnały z potencjometru pedału przyspieszenia k55.Na koniec,ecu silnika M10 przesyła sygnał-styk23-do dżwigni cruise control H7 powodujący zapalenie się odpowiedniej diody gdy układ jest włączony
to tyle co przytoczyłem za opisem programu deSatiz do lancii lybry
