Kappa - Sworzeń a kierownica

Anonymous

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: Anonymous » 17 kwie 2008, 17:26

Witam! Co to może być,po wymianie sworznia wachacza koło kierownicy przestawiło się o jakieś 2 cm. w lewo

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: Nat » 17 kwie 2008, 17:28

a o jaki pojazd chodzi?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Anonymous

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: Anonymous » 17 kwie 2008, 17:29

sory, Kappa 2,4

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: volf » 17 kwie 2008, 20:12

No, raczej dziwne, chyba, że stare sworznie miały ogromne luzy... Źle to chyba nie da się tych sworzni zamontować. Jeśli nie masz luzów na wahaczach, drążkach kierowniczych i przekładni to jedź na regulację zbieżności i niech tak regulują drążkami, aby kierownica wróciła na właściwe położenie.
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: wega » 17 kwie 2008, 20:18

Dla mnie to logiczne, że po wymianie sworzni wahacza jeździ się na zbieżność. Tak sugerował mi facet na przeglądzie i tak też praktykuję.
Obrazek

hamberg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 127
Rejestracja: 17 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: hamberg » 17 kwie 2008, 21:03

"wega" pisze:Dla mnie to logiczne, że po wymianie sworzni wahacza jeździ się na zbieżność. Tak sugerował mi facet na przeglądzie i tak też praktykuję.
jesli wczesniej zbieznosc byla ustawiana na rozwalonym zawieszeniu to jest to logiczne ale po co mialbym ustawiac zbieznosc po wymianie samych sworzni gdy wczesniej zbieznosc byla ok? Przeciez po takiej wymianie wszystko spowrotem musi trafic na swoje miejsce inaczej geometria bylaby rozwalona i zadne regulacje zbieznosci nie mialyby sensu.
Kappa JTD
Tipo 1.9TD

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: volf » 17 kwie 2008, 21:13

"hamberg" pisze:
jesli wczesniej zbieznosc byla ustawiana na rozwalonym zawieszeniu to jest to logiczne ale po co mialbym ustawiac zbieznosc po wymianie samych sworzni gdy wczesniej zbieznosc byla ok? Przeciez po takiej wymianie wszystko spowrotem musi trafic na swoje miejsce inaczej geometria bylaby rozwalona i zadne regulacje zbieznosci nie mialyby sensu.
Jak to po co? Ten co ustawia też chce zarobić :D
Pozdrawiam.
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
WojtekZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 168
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Kappa - Sworzeń a kierownica

Post autor: WojtekZ » 17 kwie 2008, 21:32

Wybity sworzeń może wpływać na kąt pochylenia koła a gdy ten się zmienia to automatycznie zmienia się zbieżność.Odwrotnie to nie działa, regulacja zbieżności nie ma wpływu na kąt pochylenia.
Tak czy inaczej zbieżność powinieneś zrobić bo zmiana położenia koła kierownicy jest równoznaczna ze złą zbieżnością połówkową.

Pozdrawiam!
Lancia Delta 1.6 HF Turbo 92r.
NO DRUGS , NO ALCOHOL , ONLY LANCIA
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”