Kappa - olej

Anonymous

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Anonymous » 05 gru 2005, 9:57

"Torell007" pisze:
"filip" pisze:Z racji tego że musiałem w ten weekend wymienić olej coś mnie podkusiło żeby sprawdzić i porównać działanie Seleni.
Pamiętaj, że Selenie dzielimy na dwa gatunki : Selenie i Polską Selenie pierwsza jest OK, a drugą to bym ewentualnie Żuka zalał ... ;)
Mam informację ze sklepu że Selenia do TD, którą u nich zakupiłem jest importowana.

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Blash » 05 gru 2005, 11:37

"filip" pisze:Tak jak wcześniej pisałem od dłuższego czasu jeździłem na oleju Texaco i bardzo sobie ten olej chwalę.

Z racji tego że musiałem w ten weekend wymienić olej coś mnie podkusiło żeby sprawdzić i porównać działanie Seleni. Lubię sam na sobie sprawdzić działanie oleju tak żeby również móc wyrazić swoją opinię, oraz znaleźć coś odpowiadającego dla mnie (jak na razie moim faworytem jest Texaco), ale pożyjemy zobaczymy ;).

Po przejechaniu 300 km. pojawił się taki obiaw, nie zawsze włącza się turbina. Objawy te występowały u mnie również wcześniej. Jak je rozwiązałem: wymieniłem filtr powietrza oraz olej w silniku. Zastanawiam się teraz co może być bezpośrednio tego przyczyną. Czy olej czy po prostu brudny filtr. W weekend wymienię filtr powietrze i jeżeli problem nie zgniknie będę wtedy pewnien że to jest wina oleju.

Jednak w chwili obecnej mam do Was szanowni forumowicze pytanie. Czy olej ma wpływ na pracę turbiny? Czy może ktoś wcześniej zauważył takie objawy u siebie.

Po wymianie filtra powietrza podzielę się z wami swoimi spostrzeżeniami.

Pozdrawiam.
z tym niewłaczaniem sie turbiny to spróbuj odpiac kostke od przepływomierza podejrzewam że tu tkwi problem

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Odp: cóż ...

Post autor: Blash » 05 gru 2005, 11:40

"larry123" pisze:zawsze moj tata oszczędny człowiek, pytał sie dlaczego tak duzo wydaje kasy na oleje i inne płyny ekspoatacyjne.

Tłumacze mu to zawsze faktem i oszczednośc rzędu 40 czy 50 zl na 10 tys km mnie nie urząda zwłaszcza że TORELL007 UCZULAł MNIE O PRZEKRACAJCYCH SIE PANEWKACH W 2.4 :)

Wole dolozyc nawet 100 niz potem 10 patoli ;)

Ps. za namową Jacka z koniecpolskiej, który sugerowal ze jest t mlody silnik 45 tys km. zapodalem srodek rodem al'a militec
zapodałem XERAMIC do oleju silnikowego.

w uno tez mam xeramic i jak mi walnełą uszczelka pod glowicą to gosc jak mi rozebral silnik to powiedzial ze nie ma zadnego znaku na nim ze jest używany a juz przejechalem nim okolo 100 tys km.

miał 50 tys km jak mu zapodalem xeramic.

http://www.xeramic.com/



Google
ile dajesz za ten xeramics i gdzie go kupujesz

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

kupilem

Post autor: larry123 » 05 gru 2005, 11:48

go na gieldzie samochodowej za 50 zl za 0,5 litra fabrycznie zapakowany.

ale nie namawiam do jego stosowania :)

czynisz to na własną odpowiedzialnośc.

Quark

Lybra 2.0 bierze 0,5 l na 1000 :(

Post autor: Quark » 10 gru 2005, 20:51

Używam Valvoline MaxLife Motor Oil 10W-40 pojechałem na wakacje niestety po przejechaniu 3000 tyś musiałem dolać jakieś 1,5 l :( trochę mnie to wkurza.... Powiedzcie co może być uszkodzone ( przebieg 120k ) bo nie mam szcześcia do serwisów wiec muszę się dobrze przygotować przed wyjechnaiem do następniej złotej rączki

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: mustafi » 11 gru 2005, 12:05

Quark, wpisz w profil jakie masz auto, model, pojemnosc rocznik. Powodow zuzycia oleju moze byc kilka: Nieszczelnosci na wale, na misce olejowej, zuzyte uszczelniacze zaworow, zjechane pierscienie. W takiej kolejnosc nalezy sprawdzac i usuwac usterki. Mam poodbny problem, pierwsze dwa wyelimnowalem, uszelniacze i pierscienie wiaza sie z remontem silnika wiec jezdze tak i dolewam oleju. Za wymiane uczelniaczy chca 700zl, wiec bardziej sie kalkuluje dolweac olej.
Obrazek

Quark

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Quark » 11 gru 2005, 21:44

Lancia Lybra SW 2.0 2001rok, miska i wał są ok, pierscienie też chyba są ok ponieważ nie widzę spadku mocy. Czekam na dalsze info dzięki

Awatar użytkownika
Makgajwer
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 24 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań - tak mniej wiecej

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Makgajwer » 11 gru 2005, 23:09

"Quark" pisze:Lancia Lybra SW 2.0 2001rok, miska i wał są ok, pierscienie też chyba są ok ponieważ nie widzę spadku mocy. Czekam na dalsze info dzięki
..to co napisze nie jest specjalną nowościa dla posiadaczy Lancii, ...ale te samochody bardzo często "lubią" wypić olej :(
i często niewiele mozna na to poradzić.
Oczywiście najczęściej sa to problemy z przeciekami przez pierścienie i nieszczelności w zaworach co akurat u mnie sie potwierdziło. Moja Kappa która "od urodzenia" brała olej, po wymianie pierścieni i regeneracji głowicy oraz ponownym zmontowaniu "po swojemu" przestała brać, aczkolwiek mieściła sie w firmowym limicie i brała ok 0,3L na 1000 km.
Trochę wkurzające jest to że mechanicy i "doradcy" w ASO zawsze twierdzili że: "...Panie jest dobrze,...włoskie bryki zawsze biorą..."
A prawda jest taka że nawet jedyny Thesis jaki znam też bierze i to więcej niż moja Kappa po 200 tys km :) a remont miała (...biedna..) po 70 tys. km
...
Reasumując: jeśli Lybra bierze przy tym przebiegu o jakim piszesz (...jeśli to autentyczny przebieg...), to należy jednak zabrać się za jego uszczelnienie. Po pierwsze zobacz czy "nie cieknie" bo to też nie jest wykluczone, uszczelka pod michą - u mnie np nie ma uszczelki, montuje sie na silicon.
I jeśli chcesz zostawić sobie ten samochód na jeszcze kilkadziesiąt tysięcy km to warto się zająć silnikiem, czyli najprościej to:
- głowica do wymiany uszczelniaczy na zaworach i splanowania, +oczywiście nowa uszczelka
- wymiana pierścieni, ...może któryś pękł ???
- jak będziesz juz miał otwart silnik to sprawdz jak wygladaja garnki
- zdjąć i miche olejową i załozyć jeszcze raz na silicon, ale dobry !!!

...a napisałes że nie ma strat mocy...no ja też nie miałem w Kappie 2,4 ale po wymianie tych detali pomogło :) !!!
a że bryczke chce zostawic sobie na dłuuuugo to się nie zastanawiałem.

Polecam do przemyślenia.
Oddam w dobre ręce Jaguara XJ8 V8 3,2 Executive z 1999r. mały przebieg, kolor szaro-srebrny, wnętrze kremowa skóra,
Stan: bardzo śliczny :))

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Roger7 » 26 mar 2006, 3:12

Jaki olej polecacie/stosujecie w Kappie 2.4 JTD ?
Poprzedni właściciel zalał mineralny Castrol Tection - do aut ciężarowych.
Nie widzę, żeby auto brało olej. Nie wiem czy chodzi cicho, bo nie mam porównania.
Ale niedługo czeka mnie wymiana i się zastanawiam co wlać...
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1392
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Luckyy » 02 kwie 2006, 15:44

no ja bym wybral jakis dobry mineralny - skoro juz byl zalany mineralny - np firmy MIDLAND sa dobre i nie drogie, i wymieniac co 10 000 km

Moze - SUPER DIESEL 15W-40 ?? albo zapytaj w LanciaTeam Oni maja takie oleje napewno cos dobrego zaproponuja
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Kojak » 24 kwie 2006, 22:28

Ja też mam Kappę 2.4 jtd. Od kupna (pod koniec lipca będzie rok) jeżdżę na półsyntetyku Mobil Super S 10W40. Silnik niebierze nic w ogóle (o dziwo!). Nie mam porównania z innymi olejami. Czytam również ankietę o przekręceniu na panewce, może więc go zmienić na inny?

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Roger7 » 25 kwie 2006, 1:27

Od 400 km mam w silniku półsyntetyczny olej Valvoline MaxLife Diesel 10W-40 (poprzednio mineralny). Poprzednio oleju nie brał ani trochę i myślę, że teraz też nie będzie. Wrażenie jest jakby auto było ciut dynamiczniejsze a silnik cichszy - ale to raczej siła sugestii :)
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Kojak
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 338
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Ścinawa

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: Kojak » 25 kwie 2006, 8:38

Ostatnio czytałem, że zmienił się partner handlowy Valvoline i przez kogo innego jest produkowany. Pogorszyłą się też jego jakość. Chyba nawet gdzieś na forum o tym było...

Awatar użytkownika
larry123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 939
Rejestracja: 01 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa-Bródno-Białołęka
Kontakt:

...

Post autor: larry123 » 25 kwie 2006, 9:06

lacha ja juz od nastepnej wymiany oleju przechodze na selenie racing 10w60

Awatar użytkownika
EWCIA
Klubowiczka
Klubowiczka
Posty: 497
Rejestracja: 07 wrz 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Wplyw oleju na Lancie (dlugie!)

Post autor: EWCIA » 25 kwie 2006, 9:20

ja w sobotkę postanowiłam w kapci wymienić olej i oczywiście filtr...(koszt olej 112 zł 6 l = 4l- 72 zł+2x1l po 20zł w makro cash, bo w norauto 88 zł 4l niezła przebitka../ filtr 27zł w Norauto nr 10....wymiana 20zł.), niestety po remoncie w sierpniu mechanik zalał mineralnym i juz tak zostało..jeżdzę na Shell helix 15w40. Zobaczymy jak Kappa bedzie się teraz zachowywać..a może troszkę mniej spali : buja w oblokach : ...a tak na marginesie to ona prawie w ogóle nie bierze oleju, przez te 9 mies. dolałam mniej niż 0,5l i przejechalam 12,5 tys.
kiedyś Kappa Blue Lady - obecnie Coupe 20VT ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”