Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: mario09 » 12 sty 2006, 17:14

"grzesko" pisze:Ten wezyk wyrownawczy w dedrze jest podlaczony do termostatu i jest obieg wody zamknietyhttp://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C693549
Panowie zle sie zrozumielismy. Ja pisze tu o tym wezyku wychodzacym z korka, a Wy o tym, ktory doprowadzony jest z termostatu do obudowy zbiormiczka (i to oczywiscie jest powrot).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: Anonymous » 12 sty 2006, 20:05

Faktycznie,no to ten wyglada jako odpowietrznik-nadmiar plynu

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: sloneczna » 13 sty 2006, 0:34

Ja tak mam jak na fotce jest zaznaczone.I jet tam jeszcze na środku zbiornika jakiś czujnik nie ma go na fotce (chyba od poziomu płynu)
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Awatar użytkownika
Roger7
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 341
Rejestracja: 18 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: Roger7 » 08 lut 2006, 0:26

"PeGaZ" pisze: Ja też w sumie mam problem z mazaniem szyb - ale to nie zależy od płynu. Co ciekawe - lewa (czyli moja wycieraczka) - Motgumu ze spojlerem działa rewelacyjnie, zaś ta po prawej - pasażera - trochę używana Valeo działa kiepsko....
Czy ta po stronie pasażera (czyli 530 mm) też może być ze spoilerem ?
Takie tylko widziałem w jednym markecie z Motgumu (a te z Torellem007 chwalicie) ?
Kappa 2.4 JTD, 2000r.
Fiordy domagają się oderwania od Norwegii
>http://www.nowypompon.pl

Awatar użytkownika
Krzysiek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 167
Rejestracja: 27 sie 2003, 0:00
Lokalizacja: Krosno

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: Krzysiek » 08 lut 2006, 10:33

Nie dolewajcie innych płynów do chłodnicy. Chodzi o to że płyny są na różnych bazach. Uszczelki zastosowane w k i testowane na Paraflu (czyli na bazie z której jest produkowane Paraflu) mogą być nieodporne na inną bazę. W 95% nic się nie stanie, jednak niebezpieczeństow jest a płyn Paraflu wcale nie jest wiele droższy i wymienia się go co kilka lat.

A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?
k 2.4 (LPG)
delta integrale

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: tomek » 08 lut 2006, 11:01

"Krzysiek" pisze:Nie dolewajcie innych płynów do chłodnicy.
Ja od 3.5 roku jezdze na Shellu (wymieniony ponownie na jesieni) i nic sie nie dzieje.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: mario09 » 08 lut 2006, 11:29

"Krzysiek" pisze:A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?
Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: Anonymous » 08 lut 2006, 11:40

Miałem tak w swojej dedrze że mi płyn gdzieś uciekał, okazało sie że na zbiorniczku wyrównawczym, tam dochodzi wężyk ten cieńki, była za luźna klamra, i tam sobie pomalutku uciekał, nie było widać wycieków, ani żadnych plam, zmieniłem opaske i jest pięknie, teraz mam nawt ciśnie w zbiorniczku :wink:

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: tomek » 08 lut 2006, 11:43

"mario09" pisze: Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.
To zobaczymy kiedy padnie silnik!!!
Jezeli to uszcelka pod lowica to trzeba ja jak najszybciej wymienic!
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

PeGaZ
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 273
Rejestracja: 07 kwie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wa-wa Tarchomin

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: PeGaZ » 08 lut 2006, 13:20

"Krzysiek" pisze:A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?
A ja mam tak, że na ok. 3-4 tys km ubędzie mi od max do połowy między max i min. Ale przyczyna u mnie to lekkie cieknięcie (widać tylko lekkie "zatłuszczenie") na przewodzie dochodzącym do reduktora gazu. Widzę, że Ty też masz LPG, więc może wypadałoby posprawdzać wszystkie przewody z nim związane?
Kappa '98 2.0 20V - LPG - była
Obecnie bezpartyjny - bo śmigam VW
VW Passat Variant B5 3BG 2001
1.9 TDI 130KM/PBOX 155KM, HIGHLINE

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: mario09 » 08 lut 2006, 13:32

"tomek" pisze:
"mario09" pisze: Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.
To zobaczymy kiedy padnie silnik!!!
Jezeli to uszcelka pod lowica to trzeba ja jak najszybciej wymienic!
Poki co nie ruszam bo stan rzeczy sie nie zmienia. Jesli tylko zaobserwuje szybsze ubywanie plynu to z marszu zabiore sie za naprawe.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: sanchez » 09 lut 2006, 11:55

"mario09" pisze:
"Krzysiek" pisze:A ja mam inne pytanie. Przes pewien czas walczyłem z poziomem płynu w zbiorniczku wyrównawczym (cały czas mówimy o Kappie). Nigdy nie mam nawet min. Tzn mam gdy mocno zagrzeję silnik (włączy się dmuchawa). Na zimnym to w połowie między min a dnem. Gdy wleję na min to za kilka dni już go nie ma. Jeżdzę tak już kilka lat i nic się nie dzieje. Ogrzewanie działa normalnie brak innych niepokojących objawów. Też tak macie?
Uszczelka pod glowica.
Tez tak mam. Juz od okolo roku co jakis miesiac dolewam ok. 300-500ml.
Jaka tam uszczelka!??, Krzysiek napisał że już parę lat tak jeździ. Gdyby to była uszczelka to już by z silnika nic nie zostało.
Mam podobne ostatnio podobne objawy, i u mnie przyczyna jest następująca i banalna:
Na przewodzie z układu chłodzenia jest zrobione odejście do parownika (założony trójnik) potrafi nawet po paru miesiącach od założenia puszczać płyn. U mnie to jest przyczyną ubywania płynu. Nawet nie trzeba go wymieniać tylko wyjąć przesmarować czymś, wyczyścić i na parę miesięcy jest spokój. Krzysiek, może masz to samo :?:
Ostatnio zmieniony 09 lut 2006, 12:07 przez sanchez, łącznie zmieniany 1 raz.
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: wujek » 09 lut 2006, 12:05

Witam,
Dokładnie, połączenia na trójnikach do ogrzewania parownika i podłączenia węży przy parowniku są miejscami, w których "lubią" pojawić się nieszczelności. Trudne do wychwycenia, potafiły mi wypuścić litr płynu w ciągu tygodnia.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: mario09 » 09 lut 2006, 12:30

W moim przypadku nadal podtrzymuje swoja wersje. Obieg wody w instalacji mam szczelny w 100%. Plynu mi ubywa od ok. roku.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Kappa - zbiornik płynu chłodzącego silnik

Post autor: wujek » 09 lut 2006, 15:03

Witam,
W moim przypadku nadal podtrzymuje swoja wersje. Obieg wody w instalacji mam szczelny w 100%. Plynu mi ubywa od ok. roku.
W takim razie, poza opisaną uszczelką pod głowicą, niewielkie ubytki mogą wystąpić w uszczelnieniu pompy wodnej (czasem towarzyszy temu popiskiwanie pompy) oraz w układzie nagrzewnicy (zwiększone zaparowywanie szyb).
Pozdrawiam
PS
Są dostępne, podobno, opalizujące dodatki do płynu chłodniczego, ułatwiające lokalizację drobnych, dokuczliwych nieszczelności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”