Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JTD

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JTD

Post autor: bravomeksyk » 30 kwie 2009, 19:18

witam serdecznie
Kiedys już założyłem tu post na temat słabego mojego silnika "na dole" obrotów. Niestety żaden z mechaników w Krakowie i Warszawie nie był w stanie mi pomóc, tak samo niestety nie pomogli forumowicze.
Po długich a ciężkich własnych próbach doszedłem do tego, że wina malej mocy silnika przed włączeniem turbiny jest przepływomierz. Usterka nieby banalna do zdiagnozowania, ale niestety wymiana przepływomierzy na nowe nie pomaga - auto nadal na niskich obrotach nie chce się wkręcać zbyt żwawo. Co ciekawe, gdy wypnę kostkę z przepływomierza, auto odzyskuje wigor i rwie do przodu jak chcieli tego w fabryce :)
Moje pytanie: czy ktoś już miał podobny problem i jak mu zaradzić? Obawiam się, że jeżdżenie z wypiętym przepływomierzem spowoduje wzrost spalania

jenks
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 386
Rejestracja: 20 gru 2007, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: dominowo

Odp: Lybra 2.4 JTD - kłopoty z przepływomierzem, słaby silni

Post autor: jenks » 30 kwie 2009, 19:22

witam,skoro po odpięciu kostki auto dostaje kopa to na 100% przepływka,może założyłeś nie taki lub chińskiego boscha z allegro,dobra przepływka kosztuje ok 400zł

Awatar użytkownika
teemka
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 714
Rejestracja: 26 sie 2007, 0:00
Skype: CZĘŚCI LANCIA LYBRA
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Lybra 2.4 JTD - kłopoty z przepływomierzem, słaby silni

Post autor: teemka » 30 kwie 2009, 22:57

Hej jak potrzebujesz przepływki to mam nowy orginał boscha - sprzedam tanio... P.S. W podróby sie nie baw (juz to przerabiałem i szkoda kasy) Miałem taki sam efekt jak wkładałem jakis zamiennik (naprawde loteria z nimi, i to duża...)- zero poprawy, po zakupie orginalnego wszystko OK

alan0104
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 137
Rejestracja: 30 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Nurowice
Kontakt:

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: alan0104 » 01 maja 2009, 14:24

bravomeksyk pisze:witam serdecznie
Kiedys już założyłem tu post na temat słabego mojego silnika "na dole" obrotów. Niestety żaden z mechaników w Krakowie i Warszawie nie był w stanie mi pomóc, tak samo niestety nie pomogli forumowicze.
Po długich a ciężkich własnych próbach doszedłem do tego, że wina malej mocy silnika przed włączeniem turbiny jest przepływomierz. Usterka nieby banalna do zdiagnozowania, ale niestety wymiana przepływomierzy na nowe nie pomaga - auto nadal na niskich obrotach nie chce się wkręcać zbyt żwawo. Co ciekawe, gdy wypnę kostkę z przepływomierza, auto odzyskuje wigor i rwie do przodu jak chcieli tego w fabryce :)
Moje pytanie: czy ktoś już miał podobny problem i jak mu zaradzić? Obawiam się, że jeżdżenie z wypiętym przepływomierzem spowoduje wzrost spalania
heja. obstawiam, zeby podpiac na probe sprawny przeplywomierz od innej kappy jtd ze sprawnym motorem i... oczywiscie ponowna proba w realu. postaraj sie o kontakt z najbliższej mieszkajacym forumowiczem z jtd, lub kims innym. to moim zdaniem najlepszy i zarazem najtanszy sposob na sprawdzenie tego typu usterki.

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: bravomeksyk » 04 maja 2009, 0:16

a jakie są konsekwencje jazdy z wypiętym przepływomierzem?

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: lesny_83 » 02 cze 2009, 17:14

witam
odkopuje temat
mam identyczny problem a mianowicie brak mocy do ok 2000 obrotow potem zalacza sie turbo i auto dostaje mega kopa ale do tego momentu totalna lipa
ale napisze od poczatku jakie mialem przygody: problemy z moca na poczatku byly takie autko ogolnie bylo zamulone (15 sek do 100 Vmax to licznikowe 190 i to tylko dlatego ze bylo z gorki;)) mechanik mial wszystko przepatrzec i nic nie znalazl podmienil tylko przeplywke na inna dla porownania ale razcej zadnej roznicy nie opdczulem wiec w wolnej chwili postanowilem wziac sprawy w swoje rece i od razu znalazlem wielkie pekniecie w rurze od inetcoolera do silnika (taka czarne w ksztacie u zaraz co dochodzi do egru) auto przy tym kopcilo jak smok
prowizorycznie zakleilem rure szara pacerna tasme i od razu lepiej ale jadac ucieszony ze znalazlem problem (nowa rure mialem odebrac po weekendzie) trafila mi sie przygoda z zajacem zaraz po trafieniu auto totalnie zamulilo wlasnie ponizej 2000 obrotow w ogole nie szlo na 5 nie moglem sie rozpedzic powyzej 80 wiec odpialem przeplyke i auto znowu zaczelo isc
zamowilem przeplywomierz i teraz mam tak: z nowym przeplywomierzem-orginal boscha (jeszcze jak sie okazalo to przeplywka od mechanika byla od 1.9:/) i nowa szczelna rura mam dokladnie taki problem jak kolega zamula auto do momentu wlaczenia turbo
z tego co odkrylem to zajac rozwalil wlot powietrza na intercooler i jest szansa ze dostalo sie samemu inercoolerowi:/ dodatkowo mam peknieca na gumowej rurze ktora idzie od filtra powietrza do turbo (taka co sie rodziela na 2 zaraz za plastikowa ktora wychodzi z przeplywki)
ale teraz sie pojawia pytanie czy nieszczelnosc na rurze bez cisnienia ma az tak duzy wplyw na moc i czy ewentualnie dziurawy intercooler( bo slychac jak cos swiszcze tak od 1700 obr) tez moze miec az taki wplyw na moc w dolnych zakrecasz obrotow przeciez wtedy jeszcze nie ma duzego cisnienia wiec co za roznica poza tym juz mialem w innym aucie dziure na intercoolerze i nie bylo prawie czuc roznic w mocy i przyspieszaniu
teraz auto nie kopci a po odlaczeniu przeplywki odzyskuje wigor
ps czy po podlaczeniu nowej przeplywki trzeba kasowac kod bledu zeby dzialala? bo nie sadze ale wole spytac
ma ktos jakies sugestie?

dudekken

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: dudekken » 02 cze 2009, 19:05

Każda nawet najmniejsza nieszczelność dolotu czy to przed turbo czy na jego wyjściu w Lybrze ma ogromne znaczenie. U mnie na przykład sama wymiana wszystkich fabrycznych opasek na nowe dała sporą wyczuwalna różnicę w mocy i dodatkowo spowodowało całkowite zniknięcie czarnych dymków z wydechu, które zdarzały się co jakiś czas. Jeżeli masz spękaną harmonijkę na gumie zaraz za plastikowym kolankiem przed turbo i nieszczelny intercooler to nic dziwnego że auto ma muła, bo cała energia produkowana przez turbo idzie w atmosferę. Poza tym turbo kręci się cały czas podczas pracy silnika dają jakieś tam ciśnienie, ale dopiero jego najefektywniejsza praca zaczyna się od 1700obr.

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: lesny_83 » 02 cze 2009, 21:19

ok w taki razie w wolnej chwili przejrzele caly dolot nad wymiana opasek tez sie zastanowie i dam znac czy nastapily jakies zmiany

skyblu
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2755
Rejestracja: 19 paź 2007, 0:00
Lokalizacja: Pruszków -Kanie

Odp: Lybra 2.4 JTD - kłopoty z przepływomierzem, słaby silni

Post autor: skyblu » 02 cze 2009, 21:57

jenks pisze:witam,skoro po odpięciu kostki auto dostaje kopa to na 100% przepływka,może założyłeś nie taki lub chińskiego boscha z allegro,dobra przepływka kosztuje ok 400zł
ogólnie temat części termostat kupiony "nomen omen"nie napiszę ,nowy
do kappy dawał więcej problemów niz stary też źle działający, kupiony nowy w Autosklepie 24 behr, dygresja na temat tanich produktów, nowych, nade in PRCH
:-P :-P :-P

Awatar użytkownika
bravomeksyk
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 19
Rejestracja: 03 mar 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków, Warszawa

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: bravomeksyk » 03 cze 2009, 17:00

Koledzy poszliście chyba troszkę w ślepa uliczkę - pomijając cenne uwagi na temat dolotu powietrza pod ciśnieniem, zauważam, że wszystko to, o czym pisze nie ma nic z tym wspólnego - podpinam przepływkę - auto muł, odpinam przepływkę - auto rakieta. Intercooler cały czas bez zmian - więc on tu nie jest winny....

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: lesny_83 » 03 cze 2009, 17:36

no wlasnie sam juz nie wiem ja sam sprobuje przejrzec caly dolot i pod sisnieniem i ten bez cisnienia moze jak jest dziura to przeplywka daje inne dane po drodze powietrze gzies ucieka i silnik ma zla mieszanke .. moze
zobacze to dam znac bo oznaki mamy identyczne
ps obaj jestesmy z krakowa to moze wspolnymi silami cos zaradzimy?
aha jaka wersje silnika Ty masz bo ja 140 KM
pozdrawiam

fua
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: fua » 03 cze 2009, 17:48

witam
też mam problem z mocą ale powoli 'ożywiam' silnik , jeśli to możliwe to tez bym się przyłączył do tematu wspólnej naprawy . pozdr
ps wyczyściłem na tyle ile moglem bez odkręcania kolektor ssący i jest znaczna poprawa u mnie

lesny_83
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 126
Rejestracja: 22 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: lesny_83 » 03 cze 2009, 18:22

no to witam w eikipie;)
a tak w ogole to tez planuje przeczyscic dolot i egr i mam pytanie czy jak zdejme kolektor dolotowy to musze wymieniac jakas uszczelke czy cos takiego?

dudekken

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: dudekken » 04 cze 2009, 4:55

lesny_83 pisze:no to witam w eikipie;)
a tak w ogole to tez planuje przeczyscic dolot i egr i mam pytanie czy jak zdejme kolektor dolotowy to musze wymieniac jakas uszczelke czy cos takiego?

Tak

fua
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 26 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Olkusz/Kraków

Odp: Lybra - kłopoty z przepływomierzem, słaby silnik 2.4 JT

Post autor: fua » 14 cze 2009, 19:02

witam
i jak sprawa ożywiania lybr? coś poszło do przodu ? (nie odzywałem się bo wyjazd urlopowy zaliczyłem :))

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”