Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: jaro1959 » 28 lip 2009, 14:10

Jak już kiedyś pisałem, minimalne zużycie na A-4, na dystansie 100km, z tempomatem ustawionym na 95km/h uzyskałem poniżej 4 litrów. Normalnie jeżdżąc autostradą powyżej 6 litrów (do siedmiu przy butowaniu). Do 9 litrów prawie dochodziłem przy ostrych mrozach na krótkich odcinkach po mieście.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

Alan

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Alan » 28 lip 2009, 15:59

tomek pisze: Alan nie obawiasz sie o elementy silnika?
Jaki masz motor TDS czy JPG?
Jpg mam tylko w kompie :) mam TDS ja wiem czy się martwić? BioEster Orlenu ma lepsze właściwości smarne niż ON więc nie powinien zaszkodzić ale od czasu do czasu zalewam do pełna ON

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5433
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Tomzik » 28 lip 2009, 17:18

kaeres pisze:Spalanie w benzynie nie będzie niższe jak sobie marzysz.
Specyfika tego paliwa i niskiego stopnia sprężania silników benzynowych wymaga podawania go w większych ilościach niż w przypadku diesla.
Tiaa. Czyli biedny benzyniak zupełnie stracił możliwości rozwoju i nie da się z niego wycisnąć więcej.. Ciekawa teoria. A co choćby z Multi-air czy jak to tam się nazywało? Stopień sprężania też sądzę, że da się jeszcze troszkę podnieść. Oczywiście, iż nie osiągnie takiego jak w ZS (ale wtedy kolego to benzyna by paliła mniej :lol: bo byłaby sprawniejsza), ale na pewno coś da się wycisnąć..

kaeres pisze:Ty jak najbardziej masz turbinę w Kappie ale nie będę mówił ile pali bo logo Lancia Klub Polska spadnie aż na stopkę tej strony.
No wal, pewnie z 20 litrów wyjdzie, co? :lol: Otóż średnia na 100km wychodzi mi w przedziale 13-14l LPG, co przy cenach tego paliwa daje niewiele wyższy koszt przejazdu niż w JTD.

Ktoś powie- LPG w turbo to głupota, debilizm, profanacja.. Gila mnie to. Jak jest sposób jeździć taniej to jeżdżę, tym bardziej, że z gazem już auto kupiłem. Póki co przejechało prawie 100000km na tej instalacji i silnik chodzi normalnie.
aro pisze:I ktoś napisał, że elastycznosc diesla jest taka sobie, no coż trzeba mu się przejechac jtd.
Diesla jest beznadziejna, turbodiesla jest ok, a w porównaniu do wolnossącego Otto znakomita. Jednak w porównaniu do doładowanego Otto już nie jest tak różowo.

Przedtem miałem starutką Cromę z 92 roku, w wersji 2,0 Turbo, 150KM. Silniczek spokojny, niewyżyłowany, turbina dawała niecałe 0,6 bara. Pewno część z tego stadka koni też już uciekła w siną dal.. Przejechałem się JTD w nowym Bravo i jakoś nie zrobił na mnie wrażenia. Wolę starego turbobenzyniaka :-P
aro pisze:No i jeszcze jedno: przebieg, przebieg i jeszcze raz przebieg jaki moga pokonac takie auta z różnymi silnikami. Oczywiscie zdarzają się przypadki, że PB zrobi tyle km co ON, ale powiedzmy sobie szczerze mało która PB wytrzyma więcej niż 400tkm bez kapitalki
Dzisiaj mało który diesel tyle zrobi. Stare W123 mające 55KM z 2 litrów owszem, robiły więcej, ale dzisiejsze "wyczynowce" padają co najmniej tak samo szybko jak benzyniaki, nie mówiąc o awariach osprzętu- wtrysk, dwumasowe koła, filtry cząstek stałych.. Pod tym względem dzisiejsze diesle to padaczki. I pomyśl, ile te części kosztują oraz jak są wrażliwe na złą eksploatację..

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1418
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: kaeres » 28 lip 2009, 21:41

Tomzik pisze:No wal, pewnie z 20 litrów wyjdzie, co? :lol: Otóż średnia na 100km wychodzi mi w przedziale 13-14l LPG, co przy cenach tego paliwa daje niewiele wyższy koszt przejazdu niż w JTD.

Ktoś powie- LPG w turbo to głupota, debilizm, profanacja.. Gila mnie to. Jak jest sposób jeździć taniej to jeżdżę, tym bardziej, że z gazem już auto kupiłem. Póki co przejechało prawie 100000km na tej instalacji i silnik chodzi normalnie.
No to masz leciutką nogę.
Odrąbałbym bo nie wykorzystuje mocy mojego silnika.
Taka Kappa z relacji z jednym z forumowiczów wsysa 15l...Pb
dodajmy do tego 1-2l LPG.
Oczywiście można jeździć, że spali i 12l ale wtedy wolałbym Lanosa 1,6 zagazować bo...
gaz do turbo to jak garb na plecach...można z tym żyć ale jest śmiesznie.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5433
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Tomzik » 28 lip 2009, 22:11

No to mam cudowne auto..

Na A4 z Krakowa do Wrocka jadąc w przedziale 130-160 spaliła mi 12,5l LPG.

Jadąc do Warszawy, spokojnie, 100-110 i zwalniając do 60 na zabudowaynym spaliła poniżej 11.

Nie jeżdżę "do dechy", ale lubię przyspieszać dość zdecydowanie. Nierzadko kręcę silnik do 5 tysięcy jak coś wyprzedzam lub sięrozpędzam. Zużycie LPG naprawdę nie przekracza 14,5l jeżdżąc po mieście do pracy czy na zakupy. Nierzadko udaje się zejść poniżej 14.

I teraz idąc Twoim tokiem rozumowania.. "odjąć z 2 litry Pb" ;)

Nie wiem jak musiałbym się postarać, żeby ten samochód schlał mi 17 litrów na setkę, chyba mieć non stop wskazówkę obrotomierza na czerwonym :roll:

A co do gazu w turbo- dla mnie jest mniej śmieszny niż poranny klekot bociana spod maski i czerwone pole na obrotomierzu za czwórką. To taki komentarz na podobnym poziomie ;)

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6904
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: wujekp » 28 lip 2009, 22:31

Tomzik pisze:No to mam cudowne auto..

Na A4 z Krakowa do Wrocka jadąc w przedziale 130-160 spaliła mi 12,5l LPG.
Mi spala ok. 13. LPG.
Jadąc do Warszawy, spokojnie, 100-110 i zwalniając do 60 na zabudowaynym spaliła poniżej 11.
Nie wiem jak to robisz, ale mi nie schodzi z ok. 13l.
Nie wiem jak musiałbym się postarać, żeby ten samochód schlał mi 17 litrów na setkę, chyba mieć non stop wskazówkę obrotomierza na czerwonym :roll:
Hmmm. Nie mam non stop wskazówki na czerwonym, a po Korkowie pije ok. 18l. Wypić lubi :D , ale takie prawo tego silnika.
Poza tym, jakie to ma znaczenie czy 15 czy 18l. Liczy się przyjemność z jazdy. : yesyes :
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5433
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Tomzik » 28 lip 2009, 22:47

Widać silnik silnikowi nierówny ;)

Fakt, że te poniżej 11 do Wawy to była spokojna jazda, bez kręcenia, ale da się ;)

BTW- masz 20V czy 16V?

Awatar użytkownika
wujekp
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6904
Rejestracja: 03 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: wujekp » 28 lip 2009, 23:06

20v, tak jak Ty.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8

Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW :)

Boorek

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Boorek » 28 lip 2009, 23:23

Jak moja Matka jeździła coupetą to dość regularnie spalanie wychodzi 9.xx benzyny.... po mojej i okolicznych mieścinach

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: aro » 29 lip 2009, 10:55

Z reguły każdy chwali to co ma :lol: Ja tam nie wiem, jeżdziłem już wieloma autami z różnymi silnikami i zawsze jak przychodziło tankowac PB to na stacji był wielki 8-O Wolnosąca benzynka to wg. w dzisiejszych czasa porazka, spróbuj wyprzedzac takim wolnossakiem pod górke - to taki przykład.

pisał tu ktos, że wolnossak ON to też porażka - ależ się zgadzam tylko, że taki wolnossak :lol: 1.9 SDI w puncie ma cos ok. 130Nm, a jak wiadomo mało które auto z silnikiem PB do pojemnosci ma wiecej Nm, wiec tragedi nie ma.

Ja tez kiedys twierdziłem, że PB i nigdy diesla, ale widac coś mnie skusiło do kupna dieselka.

A ja nadal będe twierdził, ON zrobi wiecej kilosów niz PB. Mozna porównac silnik PB z doładowaniem oraz silnik ON z doładowaniem.

Wiem, bo mam w domu jeszcze fiata stilo 1.9jtd z 2003r. który ma już nabite 380tkm bez żadnego remontu silnika : yesyes : Dodam, że to auto uzytkuje na codzień kilku kierowców (prowadzim małą działalnosc gospodarczą).

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5433
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Tomzik » 29 lip 2009, 20:38

aro pisze:porazka, spróbuj wyprzedzac takim wolnossakiem pod górke - to taki przykład.
W tym celu stworzono taki podzespół jak skrzynia biegów. Redukuję na 3. i mogę iść o zakład, że ze swoim ogromnym momentem obrotowym w turbodieslu będziesz miał problem nadążyć, o ile ów benzynowiec będzie miał zbliżoną pojemność. Akurat miałem podobną historię. Jechałem swoją Cromą, fakt, doładowaną, ale wiekową, która wg danych miała mieć 250Nm i pod górę (choć zjechałem na prawy pas) nie mógł mnie wyprzedzić "pan w aucie z kratką" aktualną Primerą dCi, która ma ponad 300Nm. Wystarczyło zredukować do 3. i pan, który jeszcze przed górką siedział mi na zderzaku i strasznie mu się spieszyło, bo wyhylał się i patrzył czy da się wyprzedzić, na szczycie był jakieś kilkadziesiąt metrów z tyłu :lol: Na tej podstawie śmiem twierdzić, iż w miarę nowy, o podobnej pojemności benzyniak wolnossący z odpowiedniego biegu nie dałby się wcale tak łatwo jak Ci się wydaje.
aro pisze:pisał tu ktos, że wolnossak ON to też porażka - ależ się zgadzam tylko, że taki wolnossak :lol: 1.9 SDI w puncie ma cos ok. 130Nm, a jak wiadomo mało które auto z silnikiem PB do pojemnosci ma wiecej Nm, wiec tragedi nie ma.
Ja pisałem. Właśnie staram się udowodnić co niektórym, że to co piszesz powyżej, czyli "jak wiadomo mało który silnik Otto o tej samej pojemności ma więcej Nm" to bezpodstawny mit. Znajdź mi jakąkolwiek parę silników diesla i benzyniaka, oba wolnossące i o zbliżonej pojemności, w której silnik benzynowy będzie dysponował mniejszym maksymalnym momentem obrotowym.

Ja znalazłem np coś takiego- SDi Volkswagena ma maksymalnie 133Nm przy 2200 a maksymalną moc 68KM przy 4200- zakres użytecznych obrotów "aż" 2000 : ok2 : :lol: (dane z Auto Katalogu 2000 dla Golfa SDI). Podobny konstrukcyjnie benzyniak (też 2 zawory/cylinder i wolnossący) 2,0 ma 170Nm przy.. 2400 (a więc wcale nie wyżej, tym bardziej biorąc pod uwagę łatwość wchodzenia na obroty jednego i drugiego silnika) a moc 115KM przy 5200, zatem zakres użytecznych obrotów prawie o połowę większy- 2800 (dane z tego samego katalogu dla Golfa 2,0). I jak sądzisz, co będzie bardziej elastyczne :?: Mało tego, momentem 130Nm dysponował w tamtym roku silnik 1,6 Poloneza :lol: , który do najnowocześniejszych nie należał już w chwili debiutu, o roku 2000 nie wspominając.

Awatar użytkownika
aro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1998
Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
Imię: Arek
Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: aro » 30 lip 2009, 8:45

Kolego, ale mi nie chodzi o redukcje z 6 na 2 podczas wyprzedzania :lol: Spokojnie na 5 wyprzedzam pod góre i silnik jakoś się nie dławi, spróbuj zrobic tak w benzynie to silnik zadławisz, przy porównywalnych prędkosciach : yesyes :

I ty ciągle próbujesz udowodnic, że PB jest lepsze. Tak zgadzam się, ale po ca mam kręcic silnik pod 6000 rpm. żeby miec frajde? Dla mnie to żadna frajda katowanie silnika. Nie po to zakupiłem takie auto, aby go zajechac.

Nie wiem jak w PB, ale w nowszych dieslach jest już turbo o zmiennej geometrii. W starszych o stałej było jeszcze czuc małą turbo dziure.

No i Takiego doładowanego diesla można łatwo zczipowac :lol:

Piszesz jeszcze, że nie dam rady wyprzedzic wolnosaka pod góre. Otóż gdy gościu w owym wolnosaku będzie nerwowo zmieniał biegi ja już bede daleko przed nim :lol:

Wiem, bo sam pare dobrych lat zjezdziłem na wolnossakach i wyprzedzanie pod góre to zawsze było coś ekscytującego : yesyes : szczególnie szybka zmiana biegów prawie jak w wrc....

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5433
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Tomzik » 30 lip 2009, 19:52

Prosta sprawa- jak fascynuje Cię porównanie wolnossącego otto z turbodieslem o dwukrotnie większym momencie obrotowym to daj chociaż w tym otto użyć podzespołu, który jest stworzony po to, by przy każdej prędkości mieć w miarę optymalne obroty.

Mnie takie porównanie nie fascynuje, bo jest nieuczciwe.

Ja wolę porównać turbodoładowane otto z turbodoładowanym dieslem. Bo tak jest fair. Spalanie dużo niższe w dieslu, ale osiągi gorsze. I nic tego nie zmieni.

BTW- skoro turbodiesle są tak niesamowicie elastyczne, to po kiego grzyba sporo z nich ma.. 6. biegów. Przecież i tak nie trzeba ich zmieniać, jak piszesz, więc pewnie wystarczyłyby 3, albo i 2- polowy i szosowy :lol: :lol:

A co do "czipowania"- spoko, wtedy turbina, i inne strasznie "tanie" podzespoły wytrzymają jeszcze mniej :lol:

I nie napisałem, że nie dasz rady wyprzedzić pod górę "wolnossaka", jedynie, że wcale nie poszłoby Ci to tak łatwo jak Ci się wydaje.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: Nat » 30 lip 2009, 20:52

Ostatni tydzień jeżdżę 1,8 tdci (mondziak) a dzisiaj przejechalem się 1,8 t benzyna (Audi A4) i powiem wam tak - no kompletna żałość ten diesel! Szczególnie w porównaniu.
I żaden wiekszy moment nie ratuje tu sytuacji. Diesel jest oszczędniejszy i to w zasadzie jedyna realna jego zaleta.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

Odp: Diesel vs Benzyna vs LPG - dyskusja

Post autor: tomek » 31 lip 2009, 8:12

Ja jzezdzilem BMW 528i 192 KM z automatem z 1999 r. teraz nowym Passatem 2.0 ~160KM CR z DSG. Przy nizszych predkosciach BMW mam wrazenie, ze BMW siada. Natomiast przy wyzszych (120-130) przyspieszenie lepsze mialo BMW.
Przynajmnie takie odnosze wrazenia.
Podobno 2.0 TDI nie moze sie rownac z silnikiem 2.0FSI ale nie jezdzilem.
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”