Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lip 2009, 0:45
- Lokalizacja: Warszawa
Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
Witam, mam następujący problem w Lybrze 1.6 16v.
Gdy autem postoję trochę w korku co jakiś czas podjeżdżając kawałek wskazówka temperatury płynu chłodzącego sięga 3/4 skali. Włącza się wentylator (raz wolniej, później szybciej) ale ma problem z wychłodzeniem silnika (nie schodzi do połowy).
Po przejechaniu kawałka z prędkością powyżej 50-70 wskazówka wraca do połowy.
Co ciekawe: nawet w trasie, nocą wskazówka nigdy nie spada poniżej połowy (trzyma idealnie na środku). Auto rozgrzewa się bardzo szybko po odpaleniu (wręcz błyskawicznie) w ok 4-5 minut pokazuje połowę skali.
Przy włączonej klimatyzacji cały proces dochodzenia do zbyt wysokiej temperatury następuje dużo szybciej.
Moim strzałem jest przekłamanie samego wskaźnika temp. lub walnięty czujnik temp (co zasugerowano mi w ASO), ewentualnie przycinający się termostat (co byłoby dość dziwne - musiałby czasami się zacinać lub chodzić poprawnie do połowy otwarcia).
Dodam, że jest nowy płyn chłodniczy w układzie, nie wygląda też na to by uszczelka pod głowicą była wydmuchana (żadnego dymu, ubytków płynu, oleju w zbiorniczku wyrównawczym etc).
Jedna jeszcze rzecz - wydech nadaje się już powoli do wymiany ale chyba jeszcze nie aż tak by blokować spaliny.
Pytanie do forumowiczów czy macie, mieliście podobnie w tym silniku (może to jest zupełnie normalne w tym aucie).
Gdy autem postoję trochę w korku co jakiś czas podjeżdżając kawałek wskazówka temperatury płynu chłodzącego sięga 3/4 skali. Włącza się wentylator (raz wolniej, później szybciej) ale ma problem z wychłodzeniem silnika (nie schodzi do połowy).
Po przejechaniu kawałka z prędkością powyżej 50-70 wskazówka wraca do połowy.
Co ciekawe: nawet w trasie, nocą wskazówka nigdy nie spada poniżej połowy (trzyma idealnie na środku). Auto rozgrzewa się bardzo szybko po odpaleniu (wręcz błyskawicznie) w ok 4-5 minut pokazuje połowę skali.
Przy włączonej klimatyzacji cały proces dochodzenia do zbyt wysokiej temperatury następuje dużo szybciej.
Moim strzałem jest przekłamanie samego wskaźnika temp. lub walnięty czujnik temp (co zasugerowano mi w ASO), ewentualnie przycinający się termostat (co byłoby dość dziwne - musiałby czasami się zacinać lub chodzić poprawnie do połowy otwarcia).
Dodam, że jest nowy płyn chłodniczy w układzie, nie wygląda też na to by uszczelka pod głowicą była wydmuchana (żadnego dymu, ubytków płynu, oleju w zbiorniczku wyrównawczym etc).
Jedna jeszcze rzecz - wydech nadaje się już powoli do wymiany ale chyba jeszcze nie aż tak by blokować spaliny.
Pytanie do forumowiczów czy macie, mieliście podobnie w tym silniku (może to jest zupełnie normalne w tym aucie).
Odp: Lybra 1.6 16v grzeje się w korku
ja miałem kiedyś podobnie, tylko u mnie w korku grzał sie do 110, a w trasie spadało do 70 okazało sie, że termostat sie zaciął w pozycji miej więcej między dużym obiegiem, a małym, u ciebie może zaciął sie w pozycji małego obiegu zoabcz czy wszystkie węże są gorące bądz minimalnie przepuszcza na duży obieg, ale za mało w korku dlatego sie grzeje.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lip 2009, 0:45
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Lybra 1.6 16v grzeje się w korku
Dzięki za radę - to raczej nie jest możliwe bo chłodnica i wszystkie węże są gorące i wszystko wygląda, że działa sprawnie - jedyna rzecz, że wentylator nie potrafi schłodzić silnika (przynajmniej tak wygląda).
Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł/doświadczenie w podobnym przypadku?
Może ktoś jeszcze ma jakiś pomysł/doświadczenie w podobnym przypadku?
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
wentylator możesz sprawdzić
ja jak kiedyś kupiłem Themę i miałem podobne objawy to okazało się że był zamontowany odwrotnie 


Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lip 2009, 0:45
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
To raczej też odpada, gdy wentylator chodził, sprawdzałem czy jest sprawny i czuć było bardzo silny powiew w stronę silnika.
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
Wskaźnik z lekka kłamie in plus. A wentylator nie ma schłodzić silnika do np. 50 stopni, tylko właśnie do ok. 90. A pad termostatu jaki sugeruje Ci ASO jest jak najbardziej możliwy.
I pozostaje pytanie jaki płyn wlałeś? Pamiętaj, że glikol lepiej przewodzi ciepło niż woda.
Bo rozumiem, że przed wymianą problemu nie było?
I pozostaje pytanie jaki płyn wlałeś? Pamiętaj, że glikol lepiej przewodzi ciepło niż woda.
Bo rozumiem, że przed wymianą problemu nie było?
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lip 2009, 0:45
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
Gdyby chłodził do mniej więcej połowy skali (ok 90stopni) to nie wprawiałoby mnie to w niepokój (miałem przed tym autem 5 samochodów, z czego 2 włoskie i wiem jak to mniej więcej działa).
ASO nie sugeruje usterki termostatu - to moja sugestia choć wydaje mi się, że mało realna.
Płyn wlałem ponoć najlepszy na rynku - Prestone.
Przed wymianą płynu był ten sam problem.
ASO nie sugeruje usterki termostatu - to moja sugestia choć wydaje mi się, że mało realna.
Płyn wlałem ponoć najlepszy na rynku - Prestone.
Przed wymianą płynu był ten sam problem.
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
rozbierz troszke auta wyjmij termostat zagotuj wode wsadz go tam i będziesz wiedział, u mnie termostat jest pod akumulatorem trzeba go wyjąć i to metalowe na czym on siedzi i wszystko widać, nie wiem jak w lybrze bo troszke jednak nowsza jest, no ale silnik ten sam choć po drobnych zmianach.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lip 2009, 0:45
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
Właśnie o tym myślałem tylko brakuje mi czasu na wykonanie tego. Szczególnie, że to dość niewdzięczna robota i nie wiem czy będę w stanie ocenić sprawność (wiem na czym polega ten zabieg ale mimo wszystko).
Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomysł.
Tak czy inaczej wielkie dzięki za pomysł.
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
Tyle że ZTCW to termostat w jtd jest zespolony z obudową i test z gotowaniem jest ciężki do przeprowadzenia. Sam mam problem z termostatem, podejrzewam go o niecałkowite zamykanie lub raczej za wczesne otwieranie i nie wiem jak go wyczuć...
Ostatnio zmieniony 14 sie 2009, 10:25 przez Sharuga, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
A może przyszedł czas na wymianę pompy cieczy chłodzącej ?
Podobną sytuację miałem w omedze. Wirnik w pompie obracał się względem osi na której był zamontowany.
Podobną sytuację miałem w omedze. Wirnik w pompie obracał się względem osi na której był zamontowany.
Pozdrawiam !!!
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
Słuszna uwaga. Niestety niemożliwa do zdiagnozowania bez demontażu pompy.kali777 pisze:A może przyszedł czas na wymianę pompy cieczy chłodzącej ?
Podobną sytuację miałem w omedze. Wirnik w pompie obracał się względem osi na której był zamontowany.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Lybra SW '99 1.9 jtd,
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
No niestety, żeby ją sprawdzić trzeba ją wypruć z silnika.
Pozdrawiam !!!
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 17
- Rejestracja: 13 lip 2009, 0:45
- Lokalizacja: Warszawa
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
Wiesz, też o tym myślałem. Miałem kiedyś w 156 tak, że się ten wirnik urwał ale tego nie dało się przeoczyć. Auto natychmiast się gotowało i nic nie pomagało w schłodzeniu. Tu wydaje mi się, że to raczej nie jest to. Auto by się pewnie tak szybko nie chłodziło w trakcie jazdy.kali777 pisze:A może przyszedł czas na wymianę pompy cieczy chłodzącej ?
Podobną sytuację miałem w omedze. Wirnik w pompie obracał się względem osi na której był zamontowany.
Odp: Lybra - 1.6 16v grzeje się w korku
problem może być też w samej chłodnicy ... jeśli zasyfiona ... masz nową czy jeszcze fabryczną?
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT