Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2009, 14:36
- Lokalizacja: Chorzów
Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
Witam!
Jestem nowym forumowiczem. Posiadam od pół roku Lybrę 150 km z 2002 roku. Przebieg 200 tys. km.
Od miesiąca borykam się z problemem ciągłej kontrolki oil lewel low, zalewam 5w40.
Mianowicie, sprawdzam rankiem poziom oleju na bagnecie i jest w połowie. Wsiadam, 140 na tempomat i w drogę do Wrocławia / łodzi itp. Już po tych przejechanych 200 km po odpaleniu pojawia mi się kontrolka np. jedna kreska. Sprawdzam, jest mało. Dolewam, na bagnecie ok. Wracam z łodzi do Katowic. Następnego dnia przekręcam kluczyk i znów mało oleju, np. jedna kreska.
W jeździe po mieście obserwuję, iż muszę dolewać olej co jakieś 300 km.
W ostatnim miesiącu dolałem już chyba ze 4 litry oleju, a przejechałem 3000 km.
Dodam, że wydaje mi się, że Lancia jest jakby słabsza, czasami puści dymka przy przyspieszaniu mocnym.
Dodam również, że turbina jest ok, sprawdzana i rozkręcana, wymieniałem 30 tys. km wcześniej.
Żadnych śladów wycieków na silniku czy pod nim.
Rury podokręcane.
Co to może być??!! Proszę o podpowiedzi.
Tracę cierpliwość.
Jestem nowym forumowiczem. Posiadam od pół roku Lybrę 150 km z 2002 roku. Przebieg 200 tys. km.
Od miesiąca borykam się z problemem ciągłej kontrolki oil lewel low, zalewam 5w40.
Mianowicie, sprawdzam rankiem poziom oleju na bagnecie i jest w połowie. Wsiadam, 140 na tempomat i w drogę do Wrocławia / łodzi itp. Już po tych przejechanych 200 km po odpaleniu pojawia mi się kontrolka np. jedna kreska. Sprawdzam, jest mało. Dolewam, na bagnecie ok. Wracam z łodzi do Katowic. Następnego dnia przekręcam kluczyk i znów mało oleju, np. jedna kreska.
W jeździe po mieście obserwuję, iż muszę dolewać olej co jakieś 300 km.
W ostatnim miesiącu dolałem już chyba ze 4 litry oleju, a przejechałem 3000 km.
Dodam, że wydaje mi się, że Lancia jest jakby słabsza, czasami puści dymka przy przyspieszaniu mocnym.
Dodam również, że turbina jest ok, sprawdzana i rozkręcana, wymieniałem 30 tys. km wcześniej.
Żadnych śladów wycieków na silniku czy pod nim.
Rury podokręcane.
Co to może być??!! Proszę o podpowiedzi.
Tracę cierpliwość.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2009, 8:26 przez zbigniewor, łącznie zmieniany 1 raz.
Odp: Kappa - Ubywa oleju w 2,4 jtd
2,4 JTD nie powinien brać oleju przy sprawnej turbinie i samym silniku. W swoim od wymiany do wymiany nie dolewam nawet grama. Z tego co zauważyłem , jeżeli jest zalany pod górna kreskę na bagnecie "ustala sobie sam" poziom między max a min i tak już zostaje.
Lybra 2,4 JTD CF3
Odp: Kappa - Ubywa oleju w 2,4 jtd
to tak jak u mnie dodatkowo jak depnę to czarny dym a problem to turbo do regeneracji
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2009, 14:36
- Lokalizacja: Chorzów
Odp: Kappa - Ubywa oleju w 2,4 jtd
A nie wiem skąd się wzięło ta Kappa,
ja mam lybrę i o niej ten post!!!!
ja mam lybrę i o niej ten post!!!!
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
A sprawdzałeś przewody dolotowe powietrza ??
Jesli mają olej to turbo puszcza.
Jeśli nie, to na 90% pierścienie tłokowe. Polecam zrobić test kompresji. Objawy są typowe : ubytek oleju i kopcenie.
Jesli mają olej to turbo puszcza.
Jeśli nie, to na 90% pierścienie tłokowe. Polecam zrobić test kompresji. Objawy są typowe : ubytek oleju i kopcenie.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 sie 2009, 14:36
- Lokalizacja: Chorzów
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
A te pierścionki to ile mogą kosztować? jakiś warsztat Pan poleca? Chorzów, Katowice?
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
Po odpaleniu silnika po dłuzszym postoju/po nocy/ kolor spalin?A najlepiej pomiar ciśnienia sprężania,a wtedy wszystko stanie się jasne.Jeszcze jedna rzecz czy motorek z turbo o zmiennej geometrii?Jesli tak sprawdzić chłodnicę oleju i jej połączenie? 

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
Czy niebieski kłąb kilkanascie sekund po rozruchu świadczy o puszczających usaczelniaczach turbiny, czy uszczelniacach zaworowych?jan123456 pisze:Po odpaleniu silnika po dłuzszym postoju/po nocy/ kolor spalin?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 681 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 385 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 304 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 681 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 385 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 304 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
to znak ,że silnik spala olej silnikowy,a którędy sie tam dostaje to już inna bajka
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
Ale spala NAGROMADZONY olej silnikowy. Potem dymu już nie ma.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 681 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 385 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 304 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 681 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 385 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 304 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
Zrobienie pierścieni radził bym połączyć z wymianą uszczelek silnika góra. Przy okazji sprawdzić stan gniazd zaworowych i zaworów można wymienić uszczelkę pod głowicą i ogólnie uszczelki pod pompe Vacum, uszczelniacze zaworowe itd. Taka zabawa to ok 3 tyś zł w częściach i rozsądnej robociźnie. Pisałem już na forum moją kalkulacje remontu silnika góra. Do tego musisz dodać koszt pierścieni i ewentualnie szlifu bloku. Przy okazji powinno się wymienić panewki korbowodowe lub te na wale ( w zależności od zużycia) A można po prostu odkręcić głowice, zrzucić miskę, wyciągnąć tłoki i wymienić uszczelniacze na nominalne. Zalać olejem i jeździć. Ale to raczej satyra niż porada.
Mam warsztat w Katowicach gdzie robię swoją Lybrę. Mają dobrego silnikowca i przerabiali remont w mojej Lybrze.
Mam warsztat w Katowicach gdzie robię swoją Lybrę. Mają dobrego silnikowca i przerabiali remont w mojej Lybrze.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
Jeśli dymi tylko po rozruchu, to bankowo uszczelniacze zaworów.jc406 pisze:Ale spala NAGROMADZONY olej silnikowy. Potem dymu już nie ma.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
jaro1959 pisze:Jeśli dymi tylko po rozruchu, to bankowo uszczelniacze zaworów.jc406 pisze:Ale spala NAGROMADZONY olej silnikowy. Potem dymu już nie ma.
Niby masz jednak,ja nie byłbym tego pewny.Czy nie ma gdzieś wycieków paliwa pod wysokim ciśnieniem?Najlepiej sprawdzić ciśnienie sprężania z próbą olejową.Ale na początek"dojki krowie" czy wszystkie wtryski trzymają?
-- 20 Sie 2009, 23:32 --
LybraSW pisze:. PrzyPrzy okazji sprawdzić stan gniazd zaworow okazji sprawdzić stan gniazd zaworowych i zaworów można wymienić uszczelkę pod głowicą i ogólnie uszczelki pod pompe Vacum, uszczelniacze zaworowe itd. Taka zabawa to ok 3 tyś zł w częściach i rozsądnej robociźnie. Pisałem już na forum moją kalkulacje remontu silnika góra. Do tego musisz dodać koszt pierścieni i ewentualnie szlifu bloku. Przy okazji powinno się wymienić panewki korbowodowe lub te na wale ( w zależności od zużycia) A można po prostu odkręcić głowice, zrzucić miskę, wyciągnąć tłoki i wymienić uszczelniacze na nominalne.
czytam i aż włos się jerzy na głowie:
Przy okazji można wymienić uszczelkę pod głowicą i ogólnie uszczelki pod pompe Vacum, uszczelniacze zaworowe itd.
wymienić uszczelniacze na nominalne?
o co komon?????????????
Jak mozna przy demontażu głowicy założyć starą uszczelkę pod głowicą lub inne uszczelki np. pod pompę próżniową ?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
- LybraSW
- Klubowicz
- Posty: 647
- Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
- Imię: Michal
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd
Pierścienie tłokowe występują jako nominały ( rozmiar oryginalny) lub nadwymiar ( przy szlifie silnika )
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW