Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

zbigniewor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2009, 14:36
Lokalizacja: Chorzów

Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: zbigniewor » 14 sie 2009, 14:47

Witam!

Jestem nowym forumowiczem. Posiadam od pół roku Lybrę 150 km z 2002 roku. Przebieg 200 tys. km.

Od miesiąca borykam się z problemem ciągłej kontrolki oil lewel low, zalewam 5w40.

Mianowicie, sprawdzam rankiem poziom oleju na bagnecie i jest w połowie. Wsiadam, 140 na tempomat i w drogę do Wrocławia / łodzi itp. Już po tych przejechanych 200 km po odpaleniu pojawia mi się kontrolka np. jedna kreska. Sprawdzam, jest mało. Dolewam, na bagnecie ok. Wracam z łodzi do Katowic. Następnego dnia przekręcam kluczyk i znów mało oleju, np. jedna kreska.

W jeździe po mieście obserwuję, iż muszę dolewać olej co jakieś 300 km.

W ostatnim miesiącu dolałem już chyba ze 4 litry oleju, a przejechałem 3000 km.

Dodam, że wydaje mi się, że Lancia jest jakby słabsza, czasami puści dymka przy przyspieszaniu mocnym.
Dodam również, że turbina jest ok, sprawdzana i rozkręcana, wymieniałem 30 tys. km wcześniej.
Żadnych śladów wycieków na silniku czy pod nim.
Rury podokręcane.

Co to może być??!! Proszę o podpowiedzi.

Tracę cierpliwość.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2009, 8:26 przez zbigniewor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jano
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 305
Rejestracja: 18 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: Jano » 14 sie 2009, 18:30

2,4 JTD nie powinien brać oleju przy sprawnej turbinie i samym silniku. W swoim od wymiany do wymiany nie dolewam nawet grama. Z tego co zauważyłem , jeżeli jest zalany pod górna kreskę na bagnecie "ustala sobie sam" poziom między max a min i tak już zostaje.
Lybra 2,4 JTD CF3

Awatar użytkownika
ESSOX
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 489
Rejestracja: 08 lip 2009, 21:59
Imię: Robert
Lokalizacja: Rzeszów

Odp: Kappa - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: ESSOX » 14 sie 2009, 23:09

To co masz w końcu ? Kappe czy Lybre ?
Lybra SW 2,4JTD

Codee

Odp: Kappa - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: Codee » 15 sie 2009, 0:56

to tak jak u mnie dodatkowo jak depnę to czarny dym a problem to turbo do regeneracji

zbigniewor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2009, 14:36
Lokalizacja: Chorzów

Odp: Kappa - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: zbigniewor » 20 sie 2009, 8:26

A nie wiem skąd się wzięło ta Kappa,
ja mam lybrę i o niej ten post!!!!

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: LybraSW » 20 sie 2009, 11:01

A sprawdzałeś przewody dolotowe powietrza ??
Jesli mają olej to turbo puszcza.

Jeśli nie, to na 90% pierścienie tłokowe. Polecam zrobić test kompresji. Objawy są typowe : ubytek oleju i kopcenie.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

zbigniewor
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 14 sie 2009, 14:36
Lokalizacja: Chorzów

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: zbigniewor » 20 sie 2009, 15:16

A te pierścionki to ile mogą kosztować? jakiś warsztat Pan poleca? Chorzów, Katowice?

Gość

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: Gość » 20 sie 2009, 16:12

Po odpaleniu silnika po dłuzszym postoju/po nocy/ kolor spalin?A najlepiej pomiar ciśnienia sprężania,a wtedy wszystko stanie się jasne.Jeszcze jedna rzecz czy motorek z turbo o zmiennej geometrii?Jesli tak sprawdzić chłodnicę oleju i jej połączenie? :D

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: jc406 » 20 sie 2009, 19:37

jan123456 pisze:Po odpaleniu silnika po dłuzszym postoju/po nocy/ kolor spalin? :D
Czy niebieski kłąb kilkanascie sekund po rozruchu świadczy o puszczających usaczelniaczach turbiny, czy uszczelniacach zaworowych?
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 681 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 385 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 304 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

Gość

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: Gość » 20 sie 2009, 19:46

to znak ,że silnik spala olej silnikowy,a którędy sie tam dostaje to już inna bajka

Awatar użytkownika
jc406
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 185
Rejestracja: 09 wrz 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: jc406 » 20 sie 2009, 20:33

Ale spala NAGROMADZONY olej silnikowy. Potem dymu już nie ma.
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 681 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >193 000 km
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 385 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 304 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: LybraSW » 20 sie 2009, 20:48

Zrobienie pierścieni radził bym połączyć z wymianą uszczelek silnika góra. Przy okazji sprawdzić stan gniazd zaworowych i zaworów można wymienić uszczelkę pod głowicą i ogólnie uszczelki pod pompe Vacum, uszczelniacze zaworowe itd. Taka zabawa to ok 3 tyś zł w częściach i rozsądnej robociźnie. Pisałem już na forum moją kalkulacje remontu silnika góra. Do tego musisz dodać koszt pierścieni i ewentualnie szlifu bloku. Przy okazji powinno się wymienić panewki korbowodowe lub te na wale ( w zależności od zużycia) A można po prostu odkręcić głowice, zrzucić miskę, wyciągnąć tłoki i wymienić uszczelniacze na nominalne. Zalać olejem i jeździć. Ale to raczej satyra niż porada.

Mam warsztat w Katowicach gdzie robię swoją Lybrę. Mają dobrego silnikowca i przerabiali remont w mojej Lybrze.
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

Awatar użytkownika
jaro1959
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 410
Rejestracja: 20 paź 2008, 0:00
Lokalizacja: Sosnowiec

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: jaro1959 » 20 sie 2009, 21:54

jc406 pisze:Ale spala NAGROMADZONY olej silnikowy. Potem dymu już nie ma.
Jeśli dymi tylko po rozruchu, to bankowo uszczelniacze zaworów.
Lybra 1,9 jtd SW ,Ypsilon 1,1 , (wcześniej 14 szt. innej Włoszczyzny)

Gość

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: Gość » 20 sie 2009, 23:21

jaro1959 pisze:
jc406 pisze:Ale spala NAGROMADZONY olej silnikowy. Potem dymu już nie ma.
Jeśli dymi tylko po rozruchu, to bankowo uszczelniacze zaworów.

Niby masz jednak,ja nie byłbym tego pewny.Czy nie ma gdzieś wycieków paliwa pod wysokim ciśnieniem?Najlepiej sprawdzić ciśnienie sprężania z próbą olejową.Ale na początek"dojki krowie" czy wszystkie wtryski trzymają?

-- 20 Sie 2009, 23:32 --
LybraSW pisze:. PrzyPrzy okazji sprawdzić stan gniazd zaworow okazji sprawdzić stan gniazd zaworowych i zaworów można wymienić uszczelkę pod głowicą i ogólnie uszczelki pod pompe Vacum, uszczelniacze zaworowe itd. Taka zabawa to ok 3 tyś zł w częściach i rozsądnej robociźnie. Pisałem już na forum moją kalkulacje remontu silnika góra. Do tego musisz dodać koszt pierścieni i ewentualnie szlifu bloku. Przy okazji powinno się wymienić panewki korbowodowe lub te na wale ( w zależności od zużycia) A można po prostu odkręcić głowice, zrzucić miskę, wyciągnąć tłoki i wymienić uszczelniacze na nominalne.


czytam i aż włos się jerzy na głowie:
Przy okazji można wymienić uszczelkę pod głowicą i ogólnie uszczelki pod pompe Vacum, uszczelniacze zaworowe itd.

wymienić uszczelniacze na nominalne?
o co komon?????????????


Jak mozna przy demontażu głowicy założyć starą uszczelkę pod głowicą lub inne uszczelki np. pod pompę próżniową ? :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
LybraSW
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 647
Rejestracja: 24 lut 2008, 0:00
Imię: Michal
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Odp: Lybra - Ubywa oleju w 2,4 jtd

Post autor: LybraSW » 21 sie 2009, 11:26

Pierścienie tłokowe występują jako nominały ( rozmiar oryginalny) lub nadwymiar ( przy szlifie silnika )
Była - Lancia Lybra SW 2.4 JTD Bicolore - lll miejsce w konkursie piękności na zlocie LKP w Sielpii
Ford Focus II FL 1.6 TDCI 2010r
Cannondale F800 Lefty
Cięższa połówka MonikiSW

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”