Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: zrobek » 09 sie 2009, 20:29

ostatnio moja Włoszka zakaprysiła. Podczas wyprzedzania zgasła. Miałem wtedy na obrotomierzu około 3500-4000obr/min. Po zatrzymaniu odpaliła bez problemu. W ciągu tygodnia ten sam problem powtórzył się jeszcze raz. Wie ktoś czym to może być spowodowane? Wyprzedzanie to nie jest dobry moment na takie kaprysy :x

Awatar użytkownika
svamp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 28 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Kappa 2,4jtd - zgasła podczas wyprzedzania

Post autor: svamp » 10 sie 2009, 16:33

>> Podobny temat <<

U mnie wciąż problem nie rozwiązany, pod koniec miesiąca zamierzam odwiedzić mechanika. Jak doszukasz się czegoś konkretnego to daj znać.
Ostatnio zmieniony 10 sie 2009, 20:46 przez svamp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Odp: Kappa 2,4jtd - zgasła podczas wyprzedzania

Post autor: Cowboy » 10 sie 2009, 20:38

Może pompa paliwa odcina paliwo jak gwałtownie wrzucasz ją na obroty. Może wystarczy sprawdzić styki może gdzieś coś nie łączy albo pompka nie wyrabia. W themie też mam takie jazdy i będę musiał się przyjrzeć w/w elementom.

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa 2,4jtd - zgasła podczas wyprzedzania

Post autor: zrobek » 11 sie 2009, 0:28

tak właśnie dumałem, czy to nie pompa paliwa. Ogólnie jestem po wymianie wszystkich filtrów, więc je wykluczam. Jak uda mi się rozwiązać problem, to na pewno dam znać.

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: dexus » 11 sie 2009, 20:10

W momencie kiedy turbina ma zacięta geometrię i zbyt mocno pompuje to w granicy 3500-4000 komputer odetnie paliwo.

Awatar użytkownika
Sharuga
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 806
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:28
Lokalizacja: Połczyn Zdrój

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: Sharuga » 11 sie 2009, 21:34

dexus pisze:W momencie kiedy turbina ma zacięta geometrię i zbyt mocno pompuje to w granicy 3500-4000 komputer odetnie paliwo.
Ale chyba po spadku ciśnienia paliwo powinno zostać podane z powrotem? Przecież odcięty na amen silnik może doprowadzić do kłopotów. Szczególnie podczas wyprzedzania.
Pozdrowienia z ziemi Połczyńskiej
Lybra SW '99 1.9 jtd,

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: dexus » 12 sie 2009, 16:11

No ja tak przynajmniej miałem że tylko odcinało ale nie gasło całkiem.

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: zrobek » 27 sie 2009, 17:12

byłem u mechanika i odczytał mi błąd numer 91. Jest to złe ciśnienie w listwie CR. Przejechaliśmy się samochodem i faktycznie samochód gasł, gdy pojawiło się ciśnienie na listwie ponad 1400 bar. Załączam wykres z próby ...
k.JPG
Podejrzany jest regulator ciśnienia, ale mechanik twierdzi, że może pompa paliwa źle pompować i dlatego mogą zdarzać się skoki ciśnienia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kappa 2,4jtd
w rodzinie: delta II 1,6; thesis 2,4jtd; y 1,2

KrzychuKrzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Zach-pom

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: KrzychuKrzys » 07 wrz 2009, 17:43

No pewnie że to pompa - na 100%

Gość

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: Gość » 07 wrz 2009, 19:57

zrobek pisze:byłem u mechanika i odczytał mi błąd numer 91. Jest to złe ciśnienie w listwie CR. Przejechaliśmy się samochodem i faktycznie samochód gasł, gdy pojawiło się ciśnienie na listwie ponad 1400 bar. Załączam wykres z próby ...
k.JPG
Podejrzany jest regulator ciśnienia, ale mechanik twierdzi, że może pompa paliwa źle pompować i dlatego mogą zdarzać się skoki ciśnienia.

Co jest na osi X czas ,obroty,prędkość?Zakładając,że czas,to sprubuj w/g poniższych wskazówek
Interesuje mnie poziom otwarcia regulatora ciśnienia w czasie największej amplitudy ciśnienia?Brak tu jest tego?Z samego wykresu wynika-zacinający się regulator cisnienia paliwa.Najprawdopodobnie zasyfiony regulator.Sprawdzić sygnał PWM regulatora ciśnienia.Sugeruję również sprawdzenie niskiego ciśnienia i wydatku pompy niskiego ciśnienia,a dopiero potem sprawdzenie pracy regulator wysokiego ciśnienia-czujnik cisnienia na listwie.Jak zrobisz to co powyżej sprawdzić i przedstawić wykres oraz stopień otwarcia-zamknięcia regulatora cisnienia.

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: zrobek » 07 wrz 2009, 20:38

Wykres jest w funkcji czasu. Wykonywałem dwie próby ze startu zatrzymanego, z czego pierwsza próba nie udana, bo samochód nie zgasł ;) Za drugim razem widać, że zgasł na drugim biegu. Biegi zmieniałem powyżej 4500obrot/min.


Ten regulator ciśnienia jest mechaniczny czy to jakiś elektrozawór sterowany elektronicznie?

Gość

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: Gość » 07 wrz 2009, 22:56

I tu masz odpowiedż ,że nie pompa. Regulator ciśnienia jest elektryczny,poszukaj kiedyś o tym pisałem.Na odległość winowajcą jest zasyfiony regulator ciśnienia ,jednakze nie należy wykluczyć czujnika ciśnienia,chociaż nie pasuje mi tu ten czas ?Sprubuj wyczyścić regulator na pompie CR.Czyścimy sprężonym powietrzem,oraz sprawdzamy stan oringa-każde zdeformowanie/odkształcenie odbiegające od normy/kwalifikuje oring do wymiany.Broń Cię boże czyścić regulator szczotką drucianą-NIE WOLNO TEGO ROBIĆ,gdyż spowoduje to nieodwracalne uszkodzenie zaworu.


WAZNE !!!!!!!!!
REGULATORA NIE CZYŚCIMY SZCZOTKĄ DRUCIANĄ.PAMIĘTAJ O ORINGU I USZCZELCE,A TAKŻE O ZASTOSOWANIU ABSOLUTNEJ CZYSTOŚCI,GDYŻ BRUD I NIECHLUJNOŚĆ MOŻE DOPROWADZIĆ DO USZKODZEŃ POZOSTAŁYCH ELEMENTÓW UKŁADU CR/WTRYSKIWACZE/W NAJLEPSZYM PRZYPADKU CZYNNOŚĆ MOŻE NIE PRZYNIEŚĆ ŻADNYCH REZULTATÓW I DALEJ BĘDZIESZ BŁĄDZIĆ I SZUKAĆ POMOCY.

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: zrobek » 07 wrz 2009, 23:39

jan123456 pisze:.... poszukaj kiedyś o tym pisałem.
właśnie czytałem Twój post na podobnym wątku. Pisałeś tam, żeby sprawdzić filtr paliwa. Teraz mam pytanie: czy przy zbyt dużym ciśnieniu po otwarciu zaworu powrót paliwa jest realizowany poprzez filtr paliwa? Niedawno wymieniałem go na nowy i może mechanik wstawił mi jakiś lipny egzemplarz, albo źle podłączył go ...

STOD
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 399
Rejestracja: 19 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: STOD » 09 wrz 2009, 15:30

Witam!
To czujnik położenia wału...Najprawdopodobniej...Przerabiałem w Lybrze 2.4 jtd.

Awatar użytkownika
zrobek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 152
Rejestracja: 31 paź 2006, 0:00
Lokalizacja: Poznań

Odp: Kappa - zgasła podczas wyprzedzania - 2,4jtd

Post autor: zrobek » 09 wrz 2009, 18:21

STOD pisze:Witam!
To czujnik położenia wału...Najprawdopodobniej...Przerabiałem w Lybrze 2.4 jtd.
chyba to nie to, bo komp nie wywala błędu czujnika położenia wału

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”