
Zrobiłem dokładnie w/g tego schematu, nie podłączyłem tylko diody LED.Przewód do pina nr 2 zaizolowałem.

Wyłącznik ON/OFF na schemacie, to ten czerwony 0/1 na zdjęciu, RCL, +, - to małe niestabilne przełączniki - czarny, niebieski i czerwony.
Ja nie zdejmowałem osłony, wyciągnąłem wtyczkę w stronę bezpieczników.Toper pisze:a ja to robiłem bez miernika. I teraz zobaczyłem, że przełącznik miałem odwrotnie, wrrrrrrrr!!! czyli jak był ON to było rozłączone... nic dziwnego, że nie działał, a nie pamiętam czy w drugiej pozycji sprawdzałem
Nic znowu muszę zdjąć osłonę, uważając na tą nieszczęsną antenkę od CODE.
wystarczyło użyć opcji "szukaj"niedxwiedx pisze:Wita serdecznie mam pytanie posiadam moją lalunie Lybra 2,4 jtd, która nie posiada fabrycznego tempomatu.
Ale podobno da się dołożyc tempomat do niej i jaki jest koszt takiego przedsięwzięcia .
dzięki za pomoc
Hej ale w tym temacie jest chyba juz wszystko napisane, po pierwsze sprawdz czy masz wtyczke pod kierownicą,niedxwiedx pisze:jak by było to bym nie pisał
Zadziałałogpo pisze:Witam skonstruowałem sobie ostatnio tempomat w popielniczce na wzór JARO 1959,
nie mogłem go uruchomić bo wyprowadzenia we wtyczce nie zgadzają się w z tymi na schemacie który umieścił JARO1959 oraz w tym który jest w de satizie.
Są tak jak pisał Toper zamienione przewody niebieski i niebiesko-biały, to na niebieskim wisi napięcie +12V
poniżej umieszczam prosty opis wtyczki od tempomatu (tej która jest schowana pod kierownicą) Lybra 2,4 103kW rok 2001
po podłączeniu tak jak w tym opisie tempomat działa
Widok wtyczki od przodu
--------------------
I_6_I_5_I_4_I_3_I
--------------------
I_2_I_______I_1_I
--------------------
1-HR-szaro-czerwony - wspólny dla wszystkich włączników
2-NL-czarno-niebieski- do diody (niepodłączony)
3-L - niebieski - +12 z bezpiecznika F10 w B98
4-VG-zielono żółty - zwalnianie -
5-G - żółty - przyśpieszanie + , (3 sekundy przytrzymać załącz)
6-LB-niebiesko-biały - RCL pamięć
pozdrawiam