na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Zobaczcie co za wiadomość wysyłają na forum multipli do wszystkich użytkowników silników JTD
jak się mamy do tego ustosunkować..?
Proszę nie ulegajcie panice ale przestrzegam Was, zabezpieczcie paliwo w swoim zbiorniku przed nadchodzącymi mrozami dolewając do zbiornika dodatek wzbogacający/obniżający temperaturę krzepnięcia oleju napędowego i dotankowując zbiornik w celu rozmieszania wszystkiego.
Zapewniam Was że paliwo, które macie obecnie w zbiornikach nie da rady przy -15'C. Problem tkwi w domieszkach BIO w paliwie i jego dystrybucji. Paliwo z domieszką tego eko rzepaku jest kompletnie nieodporne na niskie temperatury a rafineria zaczyna myśleć jak "waha staje w pompie", takie są realia. To co macie aktualnie w swoich bakach to jest typowe paliwo letnie. Koszt dodatku jest niewielki a możecie zaoszczędzić sobie masy kłopotów. Oczywiście jak przyjdzie ostry mróz a troszkę zapowiadają więc przestrzegam, mam z tym trochę styczności i czynię to w dobrej wierze, bo to nic miłego patrzeć na zamarznięte auto na trasie i co najgorsze wyjście jest z tej sytuacji jest jedno -ogrzanie -czyli jeśli nie wezwiecie specjalistycznego serwisu to niestety dopiero znaczne ocieplenie/ pora dzienna z operacja słońca pomoże.
Proszę rozważyć ten apel dla swojego bezpieczeństwa no i komfortu.
Pozdrawiam!
jak się mamy do tego ustosunkować..?
Proszę nie ulegajcie panice ale przestrzegam Was, zabezpieczcie paliwo w swoim zbiorniku przed nadchodzącymi mrozami dolewając do zbiornika dodatek wzbogacający/obniżający temperaturę krzepnięcia oleju napędowego i dotankowując zbiornik w celu rozmieszania wszystkiego.
Zapewniam Was że paliwo, które macie obecnie w zbiornikach nie da rady przy -15'C. Problem tkwi w domieszkach BIO w paliwie i jego dystrybucji. Paliwo z domieszką tego eko rzepaku jest kompletnie nieodporne na niskie temperatury a rafineria zaczyna myśleć jak "waha staje w pompie", takie są realia. To co macie aktualnie w swoich bakach to jest typowe paliwo letnie. Koszt dodatku jest niewielki a możecie zaoszczędzić sobie masy kłopotów. Oczywiście jak przyjdzie ostry mróz a troszkę zapowiadają więc przestrzegam, mam z tym trochę styczności i czynię to w dobrej wierze, bo to nic miłego patrzeć na zamarznięte auto na trasie i co najgorsze wyjście jest z tej sytuacji jest jedno -ogrzanie -czyli jeśli nie wezwiecie specjalistycznego serwisu to niestety dopiero znaczne ocieplenie/ pora dzienna z operacja słońca pomoże.
Proszę rozważyć ten apel dla swojego bezpieczeństwa no i komfortu.
Pozdrawiam!
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Trza tankować na porządnych stacjach, gdzie jest już ropa zimowa,a nie u pana Zdzicha.
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Spotkalem sie juz tym na Statoilu - paliwo do -20 chyba ajuz przy -15 pokazalo ze pompa w bagazniku ma kisiel 

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Tankuje zawsze na firmowych stacjach, a mimo tego juz wiele razy miałem problemy z ON gęstniejącym na mrozie.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
A ja tankuje już trzeci rok - tylko Statoil, BP lub Shell i tylko standardowy ON (nie tam żadne SuperPlus, V-Power czy jeszcze inne wynalazki). I jeszcze mi się nie zdarzyło żeby coś zamarzło, a w tamtym roku jak dobrze pamiętam były mrozy nawet do -25st.
Więc takie porady wkładam między bajki.
Inna dobra rada dla ujeżdżających ropniaki. Często tankować do pełna i jeździć, jeździć, jeździć. Jak ma stać i służyć na dojazdy do pracy 5km i z powrotem to lepiej się pozbyć i kupić benzynę. Taniej wyjdzie.
Więc takie porady wkładam między bajki.
Inna dobra rada dla ujeżdżających ropniaki. Często tankować do pełna i jeździć, jeździć, jeździć. Jak ma stać i służyć na dojazdy do pracy 5km i z powrotem to lepiej się pozbyć i kupić benzynę. Taniej wyjdzie.
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
porada dotyczyła paliwa BIO- czyli robionego z buraków, pokrzyw i szyszek
Ja tankuję na dużych sieciowych stacjach i problemu nie ma. W tamtym roku zatankowałem olej w Oktanie (mała stacyjka w Olsztynie) i zapaliła mi się kontrolka "woda w filtrze paliwa". Ale tragedii nie było, lybra zapalała zawsze mimo rekordowego mrozu -28.
Ale jak ktoś już ma problem z wodą w zbiorniku to trzeba wlać 0,5l denaturatu. Tani sposób i sprawdzony.

Ja tankuję na dużych sieciowych stacjach i problemu nie ma. W tamtym roku zatankowałem olej w Oktanie (mała stacyjka w Olsztynie) i zapaliła mi się kontrolka "woda w filtrze paliwa". Ale tragedii nie było, lybra zapalała zawsze mimo rekordowego mrozu -28.
Ale jak ktoś już ma problem z wodą w zbiorniku to trzeba wlać 0,5l denaturatu. Tani sposób i sprawdzony.
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
W ostatnich latach z pewnością poprawiła sie jakość ON, nie wiem, bo przed Kappą przez pare lat miałem auta benzynowe, ale wcześniej przez kilkanaście lat jeżdziłem dieslami i praktycznie każdej zimy przynajmniej raz zdarzało mi się mieć problem z odpaleniem własnie z powodu gęstniejącego paliwa, dlatego, profilaktycznie, wolę dolewać depresatory.
Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Zatankowałem ostatnio na Statoilu i mrugała mi przez chwile kontrolka wody w filtrze paliwa, dolałem zapobiegawczo dodatek STP Water Remowe i jezdzi normalnie. Przy - 8st. C i staniu całą noc pod chmurą odpalił na dotyk.
Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.
Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.
-
- Klubowicz
- Posty: 346
- Rejestracja: 16 wrz 2007, 0:00
- Skype: robertino714
- Imię: Robert
- Lokalizacja: Zielona Góra
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
.Nat pisze:Trza tankować na porządnych stacjach, gdzie jest już ropa zimowa,a nie u pana Zdzicha.
Dokładnie Jarek masz rację ,AR zawsze tankuje na Orlenie zwykły diesel i przy -25 odpala tak samo jak latem.
A pan Zdzicho to wiadomo musi na małej stacyjce troszkę dorobić


pozdrawiam
F Ducato 2.3JTD
+48 733 167-823
+48 733 167-823
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
aro pisze: Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.
To ciekawe, bo ja sobie chwalę paliwo z tej sieci.
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12273
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
cvahoo pisze:aro pisze: Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.
To ciekawe, bo ja sobie chwalę paliwo z tej sieci.
Ja tym bardziej. W 90% leje ON tylko tam. I zero problemów.
- aro
- Klubowicz
- Posty: 1998
- Rejestracja: 29 mar 2006, 0:00
- Imię: Arek
- Lokalizacja: Gorzyczki woj. śląskie
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Panowie. U nas nie tylko ja się przejechałem na tej konkretnej stacjiDudi pisze:cvahoo pisze:aro pisze: Przeważnie tankuje na Shellu i zawsze było ok. Raz się skusiłem na Statoila -pierwszy i ostatni. Kutwa zatankowałem pełny bak tego gó***a, teraz zatankuje gdzie indziej i zobaczymy.
To ciekawe, bo ja sobie chwalę paliwo z tej sieci.
Ja tym bardziej. W 90% leje ON tylko tam. I zero problemów.

Zatankowałem tam pełny bak - bo wyszło mnie taniej (ponad 60l) i teraz się męcze jak spalic to g***o. Pare kilosów od zatankowania zapaliła mi się kontrolka wody w filtrze paliwa (a filtr nowy), później zgasła, i tak co jakiś czas. Zostawiłem auto na noc na dworze niczego nie świadom, a przy - 10 już nie zapalił. Dolałem STP WR do baku, postawiłem auto na pare dni do ciepłego garażu i jakoś odpalił. Teraz mam strach wyjechac gdzies dalej.
Co moge jeszcze zrobic? Zatankowac na innej stacji lepszego paliwa??? Dodac do baku jakiegos specyfika? Mam strach, że przy większych mrozach będe musiał chodzic piechotką

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
A po co? Oczywiście, fiolet trochę obniży temperaturę marznięcia paliwa, ale czy ma to jakiś inny cel? Co z filtrem, wtryskami? Dolewasz do benzyny czy do diesla?letnik22 pisze:Ale jak ktoś już ma problem z wodą w zbiorniku to trzeba wlać 0,5l denaturatu. Tani sposób i sprawdzony.
Fiat Linea 1.4 + Niewiadów N126E
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Ja bym nie truł motorka fajansiarskim paliwkiem tylko rozcieńczał jakimś porzadnym i sprawdzonym.aro pisze:Co moge jeszcze zrobic? Zatankowac na innej stacji lepszego paliwa??? Dodac do baku jakiegos specyfika? Mam strach, że przy większych mrozach będe musiał chodzic piechotką
Dolewaj porządnego!
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat

Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?

Odp: na forum multipli ostrzegają użytkowników JTD
Denaturat wiąże wodę i może być spalony z każdym paliwem