Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

rajdowelegendy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2010, 14:53
Lokalizacja: boguchwala

Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: rajdowelegendy » 29 mar 2010, 15:00

Witam. Mój pierwszy post i niestety z dosyć dużym problemem. Otóż srawa wyglada następujaco.

W czasie jazdy , Kappa 2.0 20v , ok 50km/h , prawdopodobnie przy zmianie biegu na wyższy, trzasneła mi lewa półośka zaraz przy przegubie wewnetrznym przy skrzyni ( na śrubach ), silnik chodzi, jednocześnie przestalo działać sprzegło ( tzn pedał chodzi, ale nie ma przekazania mocy) a przy chodzacym silniku mogę przełączać biegi, bez wciskania sprzegła, oczywiście bez żadnej reakcji ze strony napędu, czyli coś jakbym w trakcie jazdy zgubił skrzynie biegów :) - dodam, że prawe koło sie obraca - samochód narazie zaholowałem do garażu i nie przygladałem sie temu na podonośniku.

I teraz moje pytanie, czy przypadkiem nie strzelił mi mechanizm różnicowy uszkadzając jednocześnie sprzegło ?

pozdrawiam

Alan

Re: Kappa - urwane polosie w czasie jazdy

Post autor: Alan » 29 mar 2010, 15:33

jesli masz zerwaną półoś to naturalnym jest że będziesz mógł zmieniać biegi i że nie będzie przeniesienia napędu.Skrzynia pracuje bez obciążenia,wymień półoś i sprawa powinna wrócić do normy

rajdowelegendy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2010, 14:53
Lokalizacja: boguchwala

Odp: Kappa - urwane polosie w czasie jazdy

Post autor: rajdowelegendy » 29 mar 2010, 16:29

hmm..bez sprzegła?

no wlasnie, ja moge zmieniac biegi, przy chodzacym silniku, nie wciskajac sprzegla... normalne?

jurek_lub
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 24 gru 2009, 10:55
Lokalizacja: lublin

Re: Kappa - urwane polosie w czasie jazdy

Post autor: jurek_lub » 29 mar 2010, 16:52

kolega Alan dobrze ci napisał, zwróć uwagę czy przy zwiększaniu obrotów silnika zwiększją się obroty przegubu przy urwanej półosi przekona cię to że masz skrzynię i to pewnie sprawną.
Kappa 2.4 5.20vis

rajdowelegendy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2010, 14:53
Lokalizacja: boguchwala

Odp: Kappa - urwane polosie w czasie jazdy

Post autor: rajdowelegendy » 29 mar 2010, 17:02

ok, dzieki. faktycznie poczytalem n/t przekazania napedu, i faktycznie gdy skrzynia nie ma oporu , biegi mozna wrzucac bez sprzegla, nic nie trzeszczy, a samochod ani dgrnie.

naszczescie "tylko" ukrecona polos przy przeg. wewn. koszty i robota najmniejsze z mozliwych:)


dzieki za pomoc

Boorek

Re: Kappa - urwane polosie w czasie jazdy

Post autor: Boorek » 29 mar 2010, 18:31

noooo czy takie najniższe to nie wiem.... nie ma zaminników przegubów wewnętrznych- do wymiany cała półoś.... Pozdrawiam

Awatar użytkownika
korser
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 174
Rejestracja: 27 mar 2008, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Odp: Kappa - urwane polosie w czasie jazdy

Post autor: korser » 30 mar 2010, 8:54

Ja wymieniałem sam przegub na używkę. Nie było z tym żadnego problemu.

Zubrania
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 64
Rejestracja: 21 kwie 2009, 14:52
Skype: Zubrania
Lokalizacja: Mensk, Białoruś
Kontakt:

Odp: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: Zubrania » 30 mar 2010, 10:19

Zgodnie z eper niema zamiennikow przegubow wewnetrznych. Ale oni sa. Producent - to General Ricambi (Włoche). Produkuja jak nowe przeguby tak i zrekonstruowane (remanufactured). Na moju Kapciu (2.0 20VT) jest numer LA2029 ale bylo niemožliwe pokupic go w Mensku. Wtedy pokupilem AR2029 - dla ALFY 166 (2.4 JTD). Sa oni podobne, ale troche rožnia sie krzyžaki. Ale całkiem možliwe zamienić jeden na drugi. Cena była około $56

Awatar użytkownika
Daro_wawa
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 407
Rejestracja: 29 maja 2009, 9:35
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Odp: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: Daro_wawa » 30 mar 2010, 15:58

rajdowelegendy pisze:Witam. Mój pierwszy post i niestety z dosyć dużym problemem. Otóż srawa wyglada następujaco.

W czasie jazdy , Kappa 2.0 20v , ok 50km/h , prawdopodobnie przy zmianie biegu na wyższy, trzasneła mi lewa półośka zaraz przy przegubie wewnetrznym przy skrzyni ( na śrubach ), silnik chodzi, jednocześnie przestalo działać sprzegło ( tzn pedał chodzi, ale nie ma przekazania mocy) a przy chodzacym silniku mogę przełączać biegi, bez wciskania sprzegła, oczywiście bez żadnej reakcji ze strony napędu, czyli coś jakbym w trakcie jazdy zgubił skrzynie biegów :) - dodam, że prawe koło sie obraca - samochód narazie zaholowałem do garażu i nie przygladałem sie temu na podonośniku.

I teraz moje pytanie, czy przypadkiem nie strzelił mi mechanizm różnicowy uszkadzając jednocześnie sprzegło ?

pozdrawiam
Jeśli szukasz nadal półośki to zapraszam na prv
Były :
1.Kappa 2.4b 2.Kappa 2,4b 3.Kappa 2.0 4.Kappa 2.0 5.Kappa 2.4b 6. Kappa 2.4b 7.Kappa Coupe 2.4 20V nr 1410,Kappa Coupe 2.4 20V nr 0615, Lanos 1.6 16V,Kappa Coupe 2.0 20VT nr 2774
Jest :
BMW E39 2.5 24V
OPEL VECTRA C GTS OPC LINE

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: laminiarz » 30 mar 2010, 16:40

Jak to nie ma przegubów wewnętrznych ? Sam takowe sprzedaję, stosowane były 3 wersje więc najpierw trzeba sprawdzić (rozebrać) jaki akurat ma się w aucie { 1- 25zębów fi=98, 2- 28zębów fi=108, 34 zęby fi=108; 1,2 homokinetyczne 3 krzyżak}, potem wpłata i kilka dni później odbiór przegubu.
Producentów oprócz GR jest jeszcze kilku.
Podstawa to dokładnie skontrolować półoś, czy nie uległa nadwyrężeniu, po drugie zastanowić się czy poprzedni właściciel nie zmienił prawidłowej półosi na tańszą bo to by mogło tłumaczyć przyczynę awarii.
Nie bez kozery do tds i jtd oraz benzynki 204-źrebaczki, z uwagi na duży moment na osiach stosowano przegub nr3 (krzyżakowy).

Boorek

Re: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: Boorek » 30 mar 2010, 17:48

ooo to faktycznie nie wiedziałem. Jak około 2 lata temu szukałem przegubu to oferowali mi tylko całą półoś... jednak okazało się że to stukało mocowanie amortyzatora. Pozdrawiam i sorki za wprowadzenie w bład.

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: laminiarz » 30 mar 2010, 18:12

Nic nie szkodzi -to oburzenie jest tylko udawane. Staram się nie uprawiać nachalnej autoreklamy, ale jak widzę podpis czyta niewiele osób, zresztą e-sklep wygląda wciąż nieciekawie. Nawet jeśli wypatrzę na forum czyjś problem i wyślę PW albo emila, też nie zawsze ludzie odpisują.
Więc jeszcze raz przypomnę - jeśli ktoś ma jakiś problem z doborem części i zamienników, służę chętnie pomocą w miarę moich skromnych możliwości. Pod każdym postem jest ikonka emila, wystarczy kliknąć i napisać co potrzeba. Zawsze odpisuję, nawet jeśli sam nie mam takiej części na magazynie.

rajdowelegendy
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 29 mar 2010, 14:53
Lokalizacja: boguchwala

Re: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: rajdowelegendy » 26 kwie 2010, 12:12

no wlasnie, mam problem z doborem tego przegubu . kupilem jeden ale okazal sie NIE TEN, mimo ze w opsie bylo ze podchodzi wlasnie do mojego silnika. Teraz wymontowalem cala poloske i czekam az mechanik ktoremu to zawiozlem dobierze mi przegub....auto stoi i teskni....

Awatar użytkownika
laminiarz
Specjalista ds. części zamiennych
Specjalista ds. części zamiennych
Posty: 287
Rejestracja: 27 mar 2009, 11:58
Lokalizacja: Katowice

Re: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: laminiarz » 26 kwie 2010, 14:57

4 posty wcześniej masz opis wszystkich stosowanych przegubów. zdjęcia na aukcjach :link:

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 918
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Kappa - urwane półosie w czasie jazdy

Post autor: Piszczyk » 27 kwie 2010, 20:49

laminiarz pisze:Nic nie szkodzi -to oburzenie jest tylko udawane. Staram się nie uprawiać nachalnej autoreklamy, ale jak widzę podpis czyta niewiele osób, zresztą e-sklep wygląda wciąż nieciekawie. Nawet jeśli wypatrzę na forum czyjś problem i wyślę PW albo emila, też nie zawsze ludzie odpisują.
Więc jeszcze raz przypomnę - jeśli ktoś ma jakiś problem z doborem części i zamienników, służę chętnie pomocą w miarę moich skromnych możliwości. Pod każdym postem jest ikonka emila, wystarczy kliknąć i napisać co potrzeba. Zawsze odpisuję, nawet jeśli sam nie mam takiej części na magazynie.
poświadczam - pompę wody (zamiennik) wraz z przesyłką dostałem od laminiarza o około 40 pln taniej niż najtańsza oferta w lublinie
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”