Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: Vico » 21 kwie 2010, 19:01

Poniżej załączam zdjęcia maglownic i różnic wynikających z wersji z serwotronikiem i bez serwotronika. Bardzo proszę, jeśli ktoś się orientuje o pomoc w odpowiedzi czy dobrze oznaczyłem przewody które gdzie powinny iść.
Od razu można zauważyć, że w wersji z serwotronikiem jest jeszcze jeden przewód który idzie do jakiejś chłodniczki? Dodam, że w moim samochodzie jej nie ma... Ktoś wie jak to poprawnie zamontować maglownicę z serwo do samochodu w którym była bez?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

argenta67

Re: Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: argenta67 » 21 kwie 2010, 20:55

Chłodnica oleju wspomagania to po prostu kawałek przewodu metalowego zamieszczonego pod samochodem.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: Vico » 21 kwie 2010, 21:15

Ok, ale w takim razie z czym ten przewód się łączy? Ze zbiorniczkiem wyrównawczym? Bo jeśli tak to w sumie już dalej dałbym sobie rade z włożeniem tego magla... Argenta, jeśli możesz to opisz mi jak mam to zamontować w samochodzie, który przewód do czego z tego magla z serwotronikiem, bo już kompletnie zgłupiałem...

argenta67

Re: Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: argenta67 » 21 kwie 2010, 21:51

Masz taką kolejność, zbiorniczek, pompa, maglownica i do zbiorniczka powrót, opcja bez tej chodniczki :D

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: Vico » 22 kwie 2010, 8:44

Ok chyba rozumiem. Jeśli dobrze, to poniższy arytystyczny "schemat" powinien być w porządku i chyba powinna działać jak należy? Bardzo proszę o opinie :)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: prezesjm » 22 kwie 2010, 9:09

Vico pisze:Ok chyba rozumiem. Jeśli dobrze, to poniższy arytystyczny "schemat" powinien być w porządku i chyba powinna działać jak należy? Bardzo proszę o opinie :)
Pomyśl chwilkę i sam na to wpadniesz.
1. ten przewód gumowy z metalowymi złączkami to przewód ciśnieniowy z pompy wspomagania. To musi być solidne bo tam jest duże ciśnienie.
2. Do zbiorniczka wyrównawczego wchodzą dwa przewody
a: jeden do zasilania pompy - na fotce to ta rurka stercząca do góry obok osłony. Z drugiej strony masz ją opisaną " zamiast tego ...." tam gdzie obcięty jest ten wąż. To idzie do zbiorniczka wyrównawczego do dolnej części i z tego pompa wspomagania pobiera sobie olej potrzebny do pracy, w tej części jest podciśnienie ale też musi być szczelne bo jak pompa zasysa powietrze to buczy i wydaje niemiłe odgłosy.
b: drugi to wyjście z maglownicy , opisałeś "z maglownicy do zbiornika" i słusznie. Można to puścić do zbiorniczka bezpośrednio lub jak tutaj poprzez tę chłodnicę ( taką rurka pod autem) .
Ta maglownica bez serwotronika jest identycznie podłączana tylko nie ma tam rurek, są poodkręcane bo rurki sa inaczej popuszczane ale istota podłączenia jest ta sama. hydraulicznie te maglownice są identycznie podłączone.

Awatar użytkownika
Vico
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 114
Rejestracja: 07 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Radom

Re: Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: Vico » 22 kwie 2010, 10:07

Wszystko jasne. Co do pompy to u mnie strasznie buczała, to fakt z tym, ze maglownicę miałem dziurawą jak sito i pewnie jak piszesz zasysało się gdzieś powietrze, mam nadzieje, ze po wymianie i ta uciążliwa dolegliwość ustanie. Dzięki.
Pozdrawiam.

argenta67

Re: Kappa - Maglownica - różnice serwo i bez serwo!

Post autor: argenta67 » 22 kwie 2010, 16:01

Przewody zbrojone ze śrubunkiem i przykręcany śrubą olejową to przewody wysokiego ciśnienia i tak muszą być podłączone, pompa-maglownica, inne nie mają tak wysokiego ciśnienia i mogą być na opaski.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”