
Kappa - silniczek krokowy
Kappa - silniczek krokowy
Witam!Mam Kappę 2.0 16V Turbo i chciałbym się zapytać gdzie znajduje się silniczek krokowy w tym aucie albo ma moze jakąś fotkę z pokazanym silniczkiem?Wydaje mi sie ,że wiem gdzie się znajduje ale chciałbym sie dowiedzieć czy wiem dobrze,bo az takiej wiedzy nie posiadam,a nie chciałbym wymontować czegoś innego 

Ostatnio zmieniony 22 lis 2009, 19:39 przez topcio, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: połączyłem tematy,
Powód: połączyłem tematy,
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo 

Odp: silniczek krokowy
To jest nad przepustnicą wystające takie z fajką. Zobaczysz ze wychodzący wężyk omija przepustnicę i idzie do kolektora.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa - silniczek krokowy
SEBAkappa pisze:Witam!Mam Kappę 2.0 16V Turbo i chciałbym się zapytać gdzie znajduje się silniczek krokowy w tym aucie albo ma moze jakąś fotkę z pokazanym silniczkiem?Wydaje mi sie ,że wiem gdzie się znajduje ale chciałbym sie dowiedzieć czy wiem dobrze,bo az takiej wiedzy nie posiadam,a nie chciałbym wymontować czegoś innego
połączyłem tematy, w tym są nawet zdjęcia
Odp: Kappa - silniczek krokowy
powracam do swojego tematu,bo silniczka nadal nie mam nowego,ale mam pytanko czy mogę np wyczyścić przepustnicę,czy jest to mozliwe w tym silniku,czy jest podobnie jak z silniczkiem,że nie da się wyczyścić?już mnie wnerwiają te spadające obroty,a najlepsze że na infocenter nic sie nie pokazuje tylko za nim zaczną spadać obroty zapala sie na chwilke kontrolka check i juz wiem ,że będzie falowanie wrr..
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo 

Odp: Kappa - silniczek krokowy
Skład mieszanki się zmienia i sonda wysyła ci ten błąd.SEBAkappa pisze:powracam do swojego tematu,bo silniczka nadal nie mam nowego,ale mam pytanko czy mogę np wyczyścić przepustnicę,czy jest to mozliwe w tym silniku,czy jest podobnie jak z silniczkiem,że nie da się wyczyścić?już mnie wnerwiają te spadające obroty,a najlepsze że na infocenter nic sie nie pokazuje tylko za nim zaczną spadać obroty zapala sie na chwilke kontrolka check i juz wiem ,że będzie falowanie wrr..
Odp: Kappa - silniczek krokowy
ale co mogę lub co mam zrobić w tej sprawie żeby sytuacja wróciła do normalności oczywiście własnymi siłami?
Lancia Kappa Coupe 2.0 16V Turbo 

Re: Kappa - silniczek krokowy
Temat dawno nie tykany, ale wolę dmuchać na zimne, bo moja śliczna już kilkukrotnie wywinęła mi podobny numer. Nie wiem czy oba objawy są ze sobą powiązane, więc przedstawiam je rozłącznie.
1. Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku obroty wędrują do 1200, po czym szybciutko spadają do 300 - auto gaśnie. Po odpięciu silniczka krokowego sytuacja wygląda podobnie z tym, że na starcie obroty dochodzą max do 900. Jeżeli silnik za pomocą pedału gazu potrzymam na 1500 obrotów do rozgrzania problem ustępuje. Kolejne odpalenia na ciepłym już silniku są bezproblemowe. Na ciepłym silniku odpięcie krokowego skutkuje lekkim spadkiem obrotów i delikatnie nierówną pracą.
2. Zdarza się, że na biegu jałowym (lub na wciśniętym sprzęgle) obroty na sekundę spadają z 850 do 600 i momentalnie wracają do właściwej wartości. Na moje ucho brzmi to tak, jakby co jakiś czas jeden garnek się gubił. Przy wyższych obrotach silnik pracuje równo, ciągnie bezproblemowo, turbina załącza się "regulaminowo" i efekt jej pracy odczuwalny jest wyraźnie.
Czy obie te sprawy mogą być związane z silniczkiem krokowym? Dodam jeszcze, że od czasu kiedy zaobserwowałem objawy z punktu 1 wydaje mi się również, że silnik przepala więcej oleju (śladów oleju na silniku brak, za to na podłożonej kartce papieru wydech zostawił tłuste ślady). Pierwsze co sprawdziłem to świece (przez poprzedniego właściciela podobno wymienione 10kkm temu, nie noszą śladów zużycia) i stan okablowania. Wszystkie wtyczki przeczyszczone, śladów przebić brak. Gwoli ścisłości (gdyby ktoś nie widział mojego podpisu
) - Kappa 2.0 16VT.
1. Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku obroty wędrują do 1200, po czym szybciutko spadają do 300 - auto gaśnie. Po odpięciu silniczka krokowego sytuacja wygląda podobnie z tym, że na starcie obroty dochodzą max do 900. Jeżeli silnik za pomocą pedału gazu potrzymam na 1500 obrotów do rozgrzania problem ustępuje. Kolejne odpalenia na ciepłym już silniku są bezproblemowe. Na ciepłym silniku odpięcie krokowego skutkuje lekkim spadkiem obrotów i delikatnie nierówną pracą.
2. Zdarza się, że na biegu jałowym (lub na wciśniętym sprzęgle) obroty na sekundę spadają z 850 do 600 i momentalnie wracają do właściwej wartości. Na moje ucho brzmi to tak, jakby co jakiś czas jeden garnek się gubił. Przy wyższych obrotach silnik pracuje równo, ciągnie bezproblemowo, turbina załącza się "regulaminowo" i efekt jej pracy odczuwalny jest wyraźnie.
Czy obie te sprawy mogą być związane z silniczkiem krokowym? Dodam jeszcze, że od czasu kiedy zaobserwowałem objawy z punktu 1 wydaje mi się również, że silnik przepala więcej oleju (śladów oleju na silniku brak, za to na podłożonej kartce papieru wydech zostawił tłuste ślady). Pierwsze co sprawdziłem to świece (przez poprzedniego właściciela podobno wymienione 10kkm temu, nie noszą śladów zużycia) i stan okablowania. Wszystkie wtyczki przeczyszczone, śladów przebić brak. Gwoli ścisłości (gdyby ktoś nie widział mojego podpisu

Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - silniczek krokowy
1 jakby silniczek krokowy. Błędów żadnych nie ma? Może czujnik temperatury szwankuje.
2 dzieje się tak zawsze czy tylko np. po hamowaniu silnikiem? Mierzyłeś kompresję?
Masz LPG ?
2 dzieje się tak zawsze czy tylko np. po hamowaniu silnikiem? Mierzyłeś kompresję?
Masz LPG ?
Re: Kappa - silniczek krokowy
1. Sekwencyjne LPG (nie)stety jest na pokładzie. Pierwszy raz, kiedy taka sytuacja miała miejsce wyglądał tak jak opisałem wcześniej - rozrusznik, zaskok, gaśnięcie. Po przełączeniu na LPG silnik wyrównywał (szczerze, to nie wiem na jaką wartość temperatury ustawiony jest sterownik gazu). Zastanawiałem się nad mozliwym wpływem LPG na całą sytuację, toteż od tamtego czasu instalacja jest wyłączona i jeżdżę na benzynie.
2. Głowy nie dam, że sprawa 1 i 2 rozpoczęły się razem. Chwilowe spadanie obrotów zaobserwowałem w czasie dłuższej (400+ km) trasy - występowało zarówno na PB jak i LPG. Obecnie jest zauważalne również w czasie jazdy po mieście. Po hamowaniu silnikiem na pewno, a że rzadko zdarza mi się hamować inaczej to gwarancji nie mam - dłużej niż 2-3 minuty auta na biegu jałowym nie trzymałem. Aha, żeby doprecyzować - przy takim wahnięciu obrotów silnik nie gaśnie. Kompresji nie miałem okazji mierzyć (wolny czas nie jest obecnie moim najlepszym przyjacielem
). Jeśli inaczej nie da rady, to zapewne będę musiał szukać okazji na wizytę w nowej siedzibie Pawła 
2. Głowy nie dam, że sprawa 1 i 2 rozpoczęły się razem. Chwilowe spadanie obrotów zaobserwowałem w czasie dłuższej (400+ km) trasy - występowało zarówno na PB jak i LPG. Obecnie jest zauważalne również w czasie jazdy po mieście. Po hamowaniu silnikiem na pewno, a że rzadko zdarza mi się hamować inaczej to gwarancji nie mam - dłużej niż 2-3 minuty auta na biegu jałowym nie trzymałem. Aha, żeby doprecyzować - przy takim wahnięciu obrotów silnik nie gaśnie. Kompresji nie miałem okazji mierzyć (wolny czas nie jest obecnie moim najlepszym przyjacielem


Lancia Kappa Coupe 2.0t '98 - 1584
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
Hyosung GV650
Jeep Renegade 1.0 GSE Limited
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 12145
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - silniczek krokowy
1 przy LPG często trzeba czyścić silniczek krokowy i przepustnicę - od tego bym zaczął
2 moja po hamowaniu też miała taki spadek obrotów ( jak zrzucę na luz i zahamuję to nic się nie dzieje) ale nie gasła i nie było żadnych innych objawów, więc generalnie nie przejmowałem się tym.
2 moja po hamowaniu też miała taki spadek obrotów ( jak zrzucę na luz i zahamuję to nic się nie dzieje) ale nie gasła i nie było żadnych innych objawów, więc generalnie nie przejmowałem się tym.
Re: Kappa - silniczek krokowy
Nie żebym się chwalił ale na gazie jeżdżę od 94r i nigdy w żadnym aucie nie czyściłem żadnego z tych elementówtopcio1 pisze:1 przy LPG często trzeba czyścić silniczek krokowy i przepustnicę żadnych innych objawów, więc generalnie


- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Kappa - silniczek krokowy
To i ja się podepnę. Ostatnio posiadam problem który jest dość uciążliwy. Mianowicie spadki obrotów (na 100% to nie przepływomierz bo to juz przerabiałem). Spadki obrotów pojawiają się cyklicznie i po zejściu silnika ze ssania. Gdy już w miarę się zagrzeje, obroty spadają o ok. 100 i trzęsie budą i kierownicą. Towarzyszy temu spadek ładowania ( co akurat mnie nie dziwi ) Po chwili wszystko się normuje na kilka sekund i spowrotem silnik zaczyna się jakby dławić. Nie gaśnie, lecz słychać "zgrzyty, stukanie" wydaje mi się, że dobiega to z okolic silnika krokowego. Brzmi to jak cykające wtryski lpg (dzieje się to zarówno na lpg/pb) i tylko w momentach spadku obrotów. Silniczek czyszczony na wakacjach czyli jakies 5kkm. Trudno również ruszyć bo trzeba wyżej zakręcić silnik, bo z dołu jest mało dynamiczny przez tą dolegliwość. Pozdrawiam
Re: Kappa - silniczek krokowy
do jakiej wartości spadają obroty i czy obroty falują , czy tylko spadają i są równe?
Czy masz pewność, że szczelny jest układ dolotowy?
Czy masz pewność, że szczelny jest układ dolotowy?
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Kappa - silniczek krokowy
co do układu dolotowego pewien być nie mogę. Jednak "cykał" mi tak mi się wydawało - silnik krokowy. Falowanie polega na jakby obciążaniu silnika, obroty spadają i wahają się w przedziałe 100-150rpm(jutro dokładnie sprawdzę). Chwilę takich falowań, momencik normalnie i z powrotem. Taki cykl.