Thema - niskie obroty na zimnym silniku

Awatar użytkownika
elninio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 22 cze 2010, 23:15
Lokalizacja: Piastów

Thema - niskie obroty na zimnym silniku

Post autor: elninio » 29 cze 2010, 21:55

Witam.

Na początek chcę przyznać że mechaniką, elektryką i elektroniką samochodową zajmuję się od pół roku, czyli odkąd "ożeniłem się" z Lancią Themą '89 :) . Także sorry za wszelkie błędy w rozumowaniu, nazewnictwie, itp. Nie znęcajcie się więc nade mną :)

No to "jęczenie" czas zacząć :).

Od momentu kiedy Thema wpadła w moje ręce miała problemy (ale nie wielkie) z za niskimi obrotami na zimnym silniku.
W międzyczasie dłubiąc pod maską zauważyłem przekręcony czujnik położenia przepustnicy. Ustawiony był tak, żeby przy pracy na biegu jałowym dawał informację do komputera (LE Jetronic) o częściowym otwarciu przepustnicy. Oczywiście to poprawiłem. I się zaczęło... Obroty na zimnym tak spadły, że nie dało rady utrzymać pracy silnika bez wciśnięcia gazu.
Wpadłem na pomysła, że to pewnie walnięty czujnik temperatury ktoś chciał poprawić przez oszukiwanie komputera błędną informacją o przepustnicy, więc wymieniłem czujnik temperatury na nowy i co ? D**a blada - to samo... Oba czujniki sprawdziłem później miernikiem, pokazywały podobne wartości, więc to chyba nie to.

Potem pod młotek poszła przepustnica - myślałem, że może brudna, czy co... Przeczyszczona i świecąca trafiła pod maskę i dalej bez zmian (chociaż obroty przestały falować). Poradziłem sobie tymczasowo przez odkręcenie śruby regulacyjnej na przepustnicy i teraz chociaż nie gaśnie.

Przedwczoraj przyczepiłem się do zaworu powietrza dodatkowego. W temperaturze pokojowej okienko jest otwarte na 1/4. Po podaniu napięcia zawór się zamyka w kilka minut (chyba dobrze ?). Jak wstawiłem go do zamrażalnika otworzył się do około 1/3 otworu. No i nie wiem czy tak powinno być i czy nie powinien się otwierać więcej ?

Wykombinowałem, że sztucznie dostarczę więcej powietrza na starcie mojej Themci i wykorzystałem przewody od zaworu klimy (tego nad przepływką). Połączyłem je za pomocą węża elastycznego, dzięki czemu przez zgniatanie i otwieranie mogłem dostarczyć więcej tlenu. Efekt : przy dostarczeniu większej ilości powietrza (oczywiście zmierzonego przez przepływomierz) obroty wzrastają o ok 100rpm.

Sytuacja na dziś przedstawia się tak.
Zimny silnik startuje "od strzała", ale też za kilka sekund obroty spadają do 500 - 600. W miarę wzrostu temperatury obroty dochodzą w końcu do 1000 na w pełni rozgrzanym silniku. Gorący silnik też nie ma oporów, żeby się uruchomić, ale lekko ciepły (50-80 stopni) nie da się zapalić bez "przygazowania".

Kombinować dalej z zaworem powietrza dodatkowego, czy to ślepy zaułek i szukać gdzie indziej, a jeśli tak to gdzie?

Ps. Ja to chyba mam tendencję do przy długich postów...
Thema 2.0 IE `89

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - niskie obroty na zimnym silniku

Post autor: Lukasz_TG » 29 cze 2010, 22:17

Witam

Masz 8V czy 16V

Ja mam identyczny problem :) no może z jednym wyjątkiem odpala na zimnym bez gazu i trzyma 1000 dopiero jak przegazuje zaczynają się jaja z obrotami. Zrobiłem dokładnie takie same zabiegi jak ty i nic. Zasuwa tak jak u ciebie otwiera się identycznie. Ja już nie mam pojęcia co może być winne.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
elninio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 12
Rejestracja: 22 cze 2010, 23:15
Lokalizacja: Piastów

Re: Thema - niskie obroty na zimnym silniku

Post autor: elninio » 29 cze 2010, 23:12

Najprostszy silnik 8V.
Z tymi obrotami da się jeździć, ale wkurza mnie to niemiłosiernie :)
Thema 2.0 IE `89

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - niskie obroty na zimnym silniku

Post autor: Lukasz_TG » 29 cze 2010, 23:21

elninio pisze:Najprostszy silnik 8V.
Z tymi obrotami da się jeździć, ale wkurza mnie to niemiłosiernie :)
Da się da mój kuleje ale nie gaśnie, to jak szukanie dziury w całym, coś jest winne tylko co. Ja już nie mam pomysłu dolot szczelny wszystko wyczyszczone sprawdzone i dalej dup... bez zmian, co dziwne problem pojawił się nagle w zime przedtem było normalnie.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”