Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Awatar użytkownika
P@bLO
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 61
Rejestracja: 06 lut 2010, 0:09
Lokalizacja: Barlinek

Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: P@bLO » 17 wrz 2010, 22:30

Witam.

Jak odróżnić silnik 2,0 20V od 2,4 20v oczywiście nie biorąc pod uwagę pokrywy zaworów.

Kolega ma dylemat bo kupił silnik 2,4 (takie było założenie) golas bez osprzętu bo miał iść do Fiata Coupe na swap.

Wszystko ładnie pięknie, remont głowicy zrobiony, a przy zakładaniu rozrządu okazało się, że pasek jest za długi.. zaraz sprawdzanie co i jak, ale wyszło, że powinien pasować.
Mechanik dobrał pasek w sklepie na wzór starego i okazało się, że to pasek z 2,0.

Pokrywa była oczywiście z 2,4

Ma ktoś jakiś pomysł jak po bloku odgadnąć co to za motor.

A co do nr. nabitych na silniku to żaden nie pasuje do oznaczeń z eper'a

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: marceli » 18 wrz 2010, 1:27

Nie będę twierdził na 100%ale chyba pasek w 2.4 jest taki sam jak w 2.0.

Jak kupowałem pasek do swojego na opakowaniu paska były różne silniki(m.in. 2.0,jakis 1.8 ) a nie było 2.4.
Spytałęm sprzedawcy, czy zaszła pomyłka-nie.Ma pasować.
Założony i pasuje.
Więc chyba sa te same.

A silnik to od góry 2.0VIS i 2.4 to tak samo wygląda.

Edit:
Znalazłem paragon z zakupu rozrządu, jest tak jak topcio pisał.
Ostatnio zmieniony 18 wrz 2010, 16:31 przez marceli, łącznie zmieniany 1 raz.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12147
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: topcio » 18 wrz 2010, 9:29

A więc tak, zarówno według katalogu Bosch jak i Dayco do silników 2.0 i 2.4 20V są różne paski rozrządu.
Do 2,4 jest : 1 987 949 408 lub DAY 94590
Do 2,0 jest : 1 987 948 786 lub DAY 94589
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Spilman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 19 wrz 2010, 13:17
Lokalizacja: Rzeszów\Łódź

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: Spilman » 24 lis 2010, 18:47

Głównie to temat poruszony dla mnie! ;)
(Dzięki P@blo!)

Jak się okazało nie dało się odróżnić tych silników po za paskiem rozrządu...
Natomiast zdobyłem dosyć istotną informację, lecz nie jestem w 100% jej wiarygodności
a mianowicie... że silniki 2,4 20V w 97r bodajże z listopada wyszły egzemplarze
z paskami rozrządu z 2,0! miały one niebieskie wtryskiwacze (są zielone) i miały
moc 178KM

Nie wiem ile w tym prawdy jest.

Chciałbym się również dowiedzieć jakie są zmiany między tymi silnikami (2,0 - 2,4) że pasek
od 2,0 jest krótszy o jeden ząbek od paska rozrządu do 2,4 benz.
FC 20V

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: Gros » 25 lis 2010, 6:49

Skoro mechanikowi nie pasowało wystarczyło zacząć od bloków a nie zgadywać i wszystko było by jasne .Różne wałki różne bloki ,po co kombinować szukać czy nowy czy stary . Moce przed 97 i po są te same ,a różnice drobne .Jak ni masz bloków ,zmierz wałki i po sprawie
:lol: : gafa : :bitwa:

Spilman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 19 wrz 2010, 13:17
Lokalizacja: Rzeszów\Łódź

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: Spilman » 25 lis 2010, 17:52

Wałki rozrządu? słyszałem że 2,4 są te same co 2,0
a nawet całe głowice że to jedno i to samo...

EDIT
Bloki też chyba się nie różnią, bo pojemność jest zrobiona na skoku tłoka,
czyli wale i korbowodach...
FC 20V

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: marceli » 25 lis 2010, 18:12

Srednica i skok tłoka są wieksze w 2.4.20V
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

KGB
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1456
Rejestracja: 17 sty 2009, 0:00
Lokalizacja: Ełk/wawa

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: KGB » 25 lis 2010, 19:18

jak byla zdjeta glowica to trzeba bylo zmierzyc srednice i skok tloka ,
a teraz to zostaje zmierzyc skok przez otwor swiecy ,
2.4 ma 9cm ,a 2.0 ma 7.5cm (wyniki podane z dokladnoscia jaka mozna uzyskac metoda posrednia drewnianego kijka ...)

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: marceli » 27 lis 2010, 21:15

Średnica i skok są podane w instrukcji obsługi Kappy którą można sobie pobrać z forum.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2707
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: Gros » 27 lis 2010, 22:12

Spilman pisze:Wałki rozrządu? słyszałem że 2,4 są te same co 2,0
a nawet całe głowice że to jedno i to samo...

EDIT
Bloki też chyba się nie różnią, bo pojemność jest zrobiona na skoku tłoka,
czyli wale i korbowodach...
Nie wymyślaj i nie siej herezji bo co niektórych brzuszek od nich rozboli
:lol: : gafa : :bitwa:

Spilman
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 19 wrz 2010, 13:17
Lokalizacja: Rzeszów\Łódź

Re: Silnik 2,4 20v a 2,0 20v - jak odróżnić z wierzchu?

Post autor: Spilman » 12 gru 2010, 14:37

Dzięki za wypowiedzi i podpowiedzi...
temat umarł...

Można jeszcze jakieś podpowiedzi i sugestie napisać na przyszłość dla innych użytkowników.


Pozdrawiam.
FC 20V

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”