Lancia była jedną z najbardziej innowacyjnych firm motoryzacyjnych. Przyjrzyjmy się niektórym rozwiązaniom wprowadzonym do motoryzacji przez firmę Lancia.
1. Gemischzuführung über stehende Ventile Zastosowany po raz pierwszy w Lancii Beta, w 1909 roku.
2. Blok silnika ze zdejmowaną głowicą Zastosowany po raz pierwszy również w Lancii Beta 101 lat temu.
3. Kolumna kierownicy regulowana w trzech płaszczyznach Zastosowany po raz pierwszy w Lancii Theta w 1913 roku.
4. Hamulec przekładniowy uruchamiany łańcuchem Zastosowany po raz pierwszy również w Lancii Theta.
5. Konstrukcyjna zmiana suchego sprzęgła Również Lancia Theta 1913.
6. 12-cylindrowy silnik tylko z jednym gaźnikiem Stosowany powszechnie w rożnych Lanciach od 1918 roku.
7. Komfortowe na owe czasy zawieszenie piórowe Stosowane powszechnie w rożnych Lanciach od 1918 roku (w Polonezie, ponad pół wieku później, też

8. Sterownik wtrysku w głowicy silnika Zastosowany po raz pierwszy w Lancii DiKappa w 1921 roku.
9. Hamulce na wszystkich czterech kołach Zastosowany po raz pierwszy w Lancii Trikappa z 1922 roku.
10. Niezależne zawieszenie kół Zastosowany po raz pierwszy w Lancii Lambda z 1922 roku.
11. Amortyzatory hydrauliczne Zastosowany po raz pierwszy również w Lancii Lambda.
12. Specyficzne zawieszenie osi Stosowany po raz pierwszy w ciężarówkach Lancia od 1922 roku.
13. Mechanizm szybkiej zmiany biegów (synchronizator?) Stosowany powszechnie od 1923 roku.
14. Konstrukcja silnika widlastego o niewielkim rozwarciu cylindrów Stosowany powszechnie od 1928 roku.
15. Zawieszenie silnika na poduszkach Zastosowany po raz pierwszy również w Lancii Astura od 1931 roku.
16. Hamulce hydrauliczne Stosowany powszechnie od 1933 roku do dziś.
17. Zwarta (kompaktowa) budowa głowicy silnika Zastosowany po raz pierwszy w Lancii Aprilia od 1937 roku.
18. Patent wahaczy skośnych ? oś tylna Stosowany powszechnie od 1947 roku.
19. Samoregulujący hamulec tarczowy Stosowany powszechnie od 1970 roku.
Źródło