
A artykuł to mi zwisa nacią od kalafiora...słuch mam dość dobry i to wystarczy;)
Ostanio jak mi się Kappa zbiesiła i postanowiła na weekend zamieszkać w warsztacie to śmigałem Volvo V70, które jest świetnie wyciszone. Oczywiście było z klekotem na pokładzie, i mimo tego że to bydlę nie kręci się do 6000 obrotówArt92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
To raczej masz problem ze słuchem...z drugiej strony w Mk3 benzynka chyba jest na łańcuchu, do najcichszych nie należy...Art92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.
HC powstaje bardzo malo ,za to CO2 i H2O powstaje wiecej ,wlasnie kosztem niskiego HC ,
Zastosowanie LPG skraca żywotność tłumików - FAKT
To prawda. Podczas spalania LPG powstaje znacznie więcej węglowodorów niż podczas spalania benzyny. Woda skrapla się w środkowym i końcowym odcinku układu wydechowego, co przyspiesza jego korozję.
1db to nie jest tak samo cicho - skala jest logarytmicznaArt92 pisze:Najważniejszy jest odgłos słyszany wewnątrz, w Fordzie którego wyciszenie przy 100km/h podałem, przy tym samym wyciszeniu itd różnica wynosi 1db na niekorzyść diesla, mam gdzieś ze inni słyszą ze jeżdżę dieslem, ważne ze wewnątrz jest tak samo cicho jak w benzyniaku.