Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Witajcie, kupiłem dzisiaj Alfe 156 SW 1.9JTD 115KM, niby to nie Lancia ale motorownia znajoma. Mam pewien problem, mianowicie:
Auto kupione z silnikiem który:
- odpalał super, bez problemu
- nie wchodził na obroty jak trzeba
- od 3tys.obr/min dość głośno coś syczy pod maską i ostro dymi
Odwiedziłem elektromechanika, zaufanego gościa u którego robie wszystkie auta no i wyszło że: przepływomierz do wywalenia, zmieniliśmy na drugi oryg., dziura w wężu idącym od turbo do intercoolera, wąż zregenerowany, jaki jest efekt:
- odpala super, bez problemu
- dalej nie wchodzi na obroty jak trzeba
- ale od 3tys.obr/min idzie jak przeciąg, wciska w fotel i ostro rwie do przodu, nie zależnie czy na dwójce czy na piątce, po przekroczeniu ok 3tys.ob/min rwie do przodu, niestety do ok. 3tys.obr/min to totalna zawalidroga, ciężko właczyc się tym do ruchu, wogóle nie jedzie,
- przestał dymić, praktycznie nie puszcza chmurki
Czyli wychodzi na to że udało się silnik obudzić, tj. ma potencjał (turbo ponoć super, przepływka druga wsadzona) ale od dołu kompletna klama, wogóle nie jedzie.
Czy ktoś ma pomysł co teraz? Ktoś miał podobny problem? W poniedziałek chce wymienić jeszcze filtr pow. i paliwa ale wątpie by to ich stan wpływał tak niekorzystnie na pracę silnika.
Auto kupione z silnikiem który:
- odpalał super, bez problemu
- nie wchodził na obroty jak trzeba
- od 3tys.obr/min dość głośno coś syczy pod maską i ostro dymi
Odwiedziłem elektromechanika, zaufanego gościa u którego robie wszystkie auta no i wyszło że: przepływomierz do wywalenia, zmieniliśmy na drugi oryg., dziura w wężu idącym od turbo do intercoolera, wąż zregenerowany, jaki jest efekt:
- odpala super, bez problemu
- dalej nie wchodzi na obroty jak trzeba
- ale od 3tys.obr/min idzie jak przeciąg, wciska w fotel i ostro rwie do przodu, nie zależnie czy na dwójce czy na piątce, po przekroczeniu ok 3tys.ob/min rwie do przodu, niestety do ok. 3tys.obr/min to totalna zawalidroga, ciężko właczyc się tym do ruchu, wogóle nie jedzie,
- przestał dymić, praktycznie nie puszcza chmurki
Czyli wychodzi na to że udało się silnik obudzić, tj. ma potencjał (turbo ponoć super, przepływka druga wsadzona) ale od dołu kompletna klama, wogóle nie jedzie.
Czy ktoś ma pomysł co teraz? Ktoś miał podobny problem? W poniedziałek chce wymienić jeszcze filtr pow. i paliwa ale wątpie by to ich stan wpływał tak niekorzystnie na pracę silnika.
Ostatnio zmieniony 02 paź 2010, 23:33 przez lukasz22i, łącznie zmieniany 1 raz.
- dj_tygrys
- Forumowicz/ka
- Posty: 250
- Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
- Imię: Grzechu
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Podobny problem dopada BMW e46 2.0 diesel i tam przyczyną jest przestawiona geometria łopatek na turbo nie wiem jak to się ma w alfie ale podejrzewam że to coś z turbo albo czujnik albo jeszcze jakieś ustrojstwo, nie wiem może diagnostyka na komputerze coś pomoże
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
dj_tygrys właśnie komp wywalił na początku problem z przepływką i zaworem EGR...przepływke wymieniliśmy na oryg., z zaworem był problem bo ktoś pewnie przez nieuwagę urwał jeden kabel od wtyczki (ktoś próbował coz zrobić zanim auto sprzedał?!), kabel został przylutowany, zrobiony reset i odpalony, po podpieciu kompa nic już nie pokazywało...
Czy czyszczenie zaworu EGR ew. zaślepienie może pomóc?

Czy czyszczenie zaworu EGR ew. zaślepienie może pomóc?
- zoom
- Klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
- Kontakt:
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Moze pomoc... wprawdzie mam 105 KM ale pomoglo...
Pozdr.
Pozdr.
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Pytanie pomogły na co?:) Jakie były objawy?zoom pisze:Moze pomoc... wprawdzie mam 105 KM ale pomoglo...
Pozdr.
- zoom
- Klubowicz
- Posty: 513
- Rejestracja: 25 lip 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: StalowaWola Ulubione piwo: Żywiec
- Kontakt:
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Po 3 tys jakby turbo przestawalo pompowac...
Teraz ciagnie od poczatku do konca
Teraz ciagnie od poczatku do konca

- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
No właśnie a u mnie jest odrotnie, po 3tys.zł idzie jak burza!zoom pisze:Po 3 tys jakby turbo przestawalo pompowac...
Teraz ciagnie od poczatku do konca
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
zawór sterowania zmienną geometrią łopatek turbiny
pozdrawiam
pozdrawiam
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
To jest pomysł czy pewne rozwiązanie?Codee pisze:zawór sterowania zmienną geometrią łopatek turbiny
pozdrawiam

zaznaczam że silnik na biegu jałowym tj. bez obciążenia też nie wchodzi na obroty, wogóle się nie wkręca...po przekroczeniu 3tys.obr/min (a trzeba na to troche poczekać zanim silnik je osiągnie) strzela w góre aż morda się cieszy ale co z tego jak ciężko się włączyć do ruchu czy bezstresowo opuścić skrzyżowanie

Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
u mnie w identycznym silniku ten zawór jest na chłodnicy - od gruszki idzie wężyk podciśnieniowy i właśnie do tego zaworu wchodzi.
Tu masz jak to wygląda i jak się regeneruje lecz lepiej nówkę kupić
Trzpień chodzący w tym zaworze zblokował się i przez to tylko w pewnym zakresie ( zbyt małym bo powinno turbo od 1750 obr/min powoli aktywować ) czujesz turbo.
Tu masz jak to wygląda i jak się regeneruje lecz lepiej nówkę kupić
Trzpień chodzący w tym zaworze zblokował się i przez to tylko w pewnym zakresie ( zbyt małym bo powinno turbo od 1750 obr/min powoli aktywować ) czujesz turbo.
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Codee pisze:u mnie w identycznym silniku ten zawór jest na chłodnicy - od gruszki idzie wężyk podciśnieniowy i właśnie do tego zaworu wchodzi.
Tu masz jak to wygląda i jak się regeneruje lecz lepiej nówkę kupić
Trzpień chodzący w tym zaworze zblokował się i przez to tylko w pewnym zakresie ( zbyt małym bo powinno turbo od 1750 obr/min powoli aktywować ) czujesz turbo.
Dzięki wielkie...a jakie były objawy u Ciebie że wziąłeś się za ten zawór i co się zmieniło? Dałeś mi do myślenia...mam dylemat bo dzisiaj niedziela i nie powinienem ale męczy mnie to i nie wiem czy nie zaszyje się w garażu

A i musze zerknąć czy zawór w Lyberce i Alfie jest w tym samym miejscu!
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Ja u siebie (lybra 1.9JTD 115KM) miałem muła w całym zakresie obrotów, turbosprężarki w ogóle nie było słychać.
Po wymianie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny wszystko wróciło do normy.
Jeśli u Ciebie wymiana nic nie da, to pewnie problem leży w samej turbosprężarce i będzie trzeba przejrzeć zmienną geometrię turbosprężarki.
Po wymianie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny wszystko wróciło do normy.
Jeśli u Ciebie wymiana nic nie da, to pewnie problem leży w samej turbosprężarce i będzie trzeba przejrzeć zmienną geometrię turbosprężarki.
Lancia Lybra Intensa SW 1.9 JTD
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
hmm liczę na to że wina leży po stronie tego elektrozaworu od turbiny...wczoraj jak byłem u diagnosty to wyszło na kompie że turbina pompuje idealnie, to słowa diagnosty który ma głowe na karku, cokolwiek to znaczyksk pisze:Ja u siebie (lybra 1.9JTD 115KM) miałem muła w całym zakresie obrotów, turbosprężarki w ogóle nie było słychać.
Po wymianie zaworu sterowania zmienną geometrią turbiny wszystko wróciło do normy.
Jeśli u Ciebie wymiana nic nie da, to pewnie problem leży w samej turbosprężarce i będzie trzeba przejrzeć zmienną geometrię turbosprężarki.

Ile taki zawór może kosztować? Widze że można próbować go zregenerować ale jeśli cena nie porazi to wolałbym wymienić!
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1091
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Silniki JTD tolerują wyłącznie przepływki Boscha, najlepiej
orginały. Jeżeli taki jest to po kolei :tak jak radzą inni: zawór sterowania, zanieczyszczone kierownice zmiennej geometrii.
Zawór można na próbę podmienić, jak to nic nie da to pozostaje wyciągniecie turbo i czyszczenie geometrii.

Zawór można na próbę podmienić, jak to nic nie da to pozostaje wyciągniecie turbo i czyszczenie geometrii.
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- lukasz22i
- Klubowicz
- Posty: 341
- Rejestracja: 15 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: Bolesławiec woj. dolnośląskie
Re: Alfa 1.9 JTD 115KM - problem (nie jedzie)
Przepływka oryg. założona...jutro biorę sie za ten elektrozawór, jak nie pomoże to zostanie ta nieszczęsna turbina?piterstilo pisze:Silniki JTD tolerują wyłącznie przepływki Boscha, najlepiejorginały. Jeżeli taki jest to po kolei :tak jak radzą inni: zawór sterowania, zanieczyszczone kierownice zmiennej geometrii.
Zawór można na próbę podmienić, jak to nic nie da to pozostaje wyciągniecie turbo i czyszczenie geometrii.
p.s. auto kupione od 1wł. z Niemiec, jeździła tym kobieta nie pierwszej młodości, czy mogła jakoś auto zamulić? Samochód ma oryg przebieg 180tys.km