Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
- Lokalizacja: Ostrowiec
Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
Witam!
Ostatnio zauważyłem, że przy prędkości ponad 140km/h auto bardzo kopci. Do 120km/h auto zachowuje się normalnie, przy ruszaniu z miejsca na dużych obrotach puści trochę czarnego dymu, a później jest to niewidoczne w lusterkach. Natomiast po przekroczeniu 140km/h auto bardzo dymi i mam takie wrażenie jakby coś mu nie umożliwiało szybszej jazdy.
Proszę o poradę.
Ostatnio zauważyłem, że przy prędkości ponad 140km/h auto bardzo kopci. Do 120km/h auto zachowuje się normalnie, przy ruszaniu z miejsca na dużych obrotach puści trochę czarnego dymu, a później jest to niewidoczne w lusterkach. Natomiast po przekroczeniu 140km/h auto bardzo dymi i mam takie wrażenie jakby coś mu nie umożliwiało szybszej jazdy.
Proszę o poradę.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
EGR sprawny ?
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
A kopci na czarno czy np biało-niebiesko?
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
- Lokalizacja: Ostrowiec
Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
Jak sprawdzić czy EGR jest sprawny?
Natomiast samochód kopci na czarno.
Natomiast samochód kopci na czarno.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
Mozna próbowac na chwile zaslepić i przejechac sie zobaczyc. Będą dziać się anomalie, silnik moze tracic nagle moc, ale jesli dymienie ustąpi to masz winnego.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 69
- Rejestracja: 20 paź 2009, 18:43
- Lokalizacja: Ostrowiec
Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
jeżeli możesz to napisz krok po kroku jak to zrobić, ponieważ nigdy nie praktykowałem takich czynności
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4TDS - kopci przy większej prędkości
do dolotu po prawej stronie patrząc od przodu silnika dochodzi rurka od wydechu. na kolektorze wydechowym jest gruszka podcisnieniowa która wlasnie bezpośrednio steruje EGR. Najlepiej zaślepic przy dolocie - czyli tam gdzie rurka jest przykrecona na 2 srubkach (klucz 10)
Odkrecasz 2 srubki - odsuwasz rurkę od kolektora dolotowego, dajesz podkładkę z blachy pomiedzy rurke a kolektor dolotowy (puszka po piwie/ coli jako dawca blaszki) i zakrecasz rurke z zaslepką z blaszki.
Teraz wsiadasz w auto i jedziesz sie przejechac i obserwować.
Jako ze TD (przeciwnie do JTD) bardzo nie lubi zaślepiania EGR mozesz zaobserwowac zachowania w stylu: jakby turbo nie działało, odcinanie nagłe mocy... Ogólnie skutki występują cyklicznie, nie mają powtarzalności ani nie znasz dnia ani godziny ich wystapienia, dlatego jazda z takim rozwiązaniem jest bynajmniej niebezpieczna.
Robisz to tylko by sprawdzic czy odzyskał moc i ustąpiło dymienie.
Jesli ustąpi - wówczas odślepiasz rurkę EGR, odkrecasz Zawór EGR od kolektora wydechowego, dajesz go do czyszczenia, tudzież kupujesz nowy.
Jesli nie ustąpi dymienie i bedzie nadal słaby - mozesz miec cos z pompą, tudzież przepływką.
Ale tego przez forum sie juz nie da sprawdzić. Muszisz jechac do goscia od diesli.
Odkrecasz 2 srubki - odsuwasz rurkę od kolektora dolotowego, dajesz podkładkę z blachy pomiedzy rurke a kolektor dolotowy (puszka po piwie/ coli jako dawca blaszki) i zakrecasz rurke z zaslepką z blaszki.
Teraz wsiadasz w auto i jedziesz sie przejechac i obserwować.
Jako ze TD (przeciwnie do JTD) bardzo nie lubi zaślepiania EGR mozesz zaobserwowac zachowania w stylu: jakby turbo nie działało, odcinanie nagłe mocy... Ogólnie skutki występują cyklicznie, nie mają powtarzalności ani nie znasz dnia ani godziny ich wystapienia, dlatego jazda z takim rozwiązaniem jest bynajmniej niebezpieczna.
Robisz to tylko by sprawdzic czy odzyskał moc i ustąpiło dymienie.
Jesli ustąpi - wówczas odślepiasz rurkę EGR, odkrecasz Zawór EGR od kolektora wydechowego, dajesz go do czyszczenia, tudzież kupujesz nowy.
Jesli nie ustąpi dymienie i bedzie nadal słaby - mozesz miec cos z pompą, tudzież przepływką.
Ale tego przez forum sie juz nie da sprawdzić. Muszisz jechac do goscia od diesli.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<