Lancia Thema II (Chrysler 300)

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: broker » 05 sty 2012, 20:47

Tomzik pisze:
broker pisze:Za chwilę Fiat/Chrysler (ale tak naprawdę Fiat) pokaże nam nową Musę, później Deltę, Agrippę i w końcu nowego Voyagera i nową Themę.
Stylistyka tych wozów będzie zupełnie nowa, dziś jej nie ocenimy, bo nie ma nawet konceptów.
Technologiczne to będzie bajka, w końcu Fiat ma na tej samej technologii ma robić nowe modele Alfy i Maserati.
Faktycznie o tym trudno dyskutować, ale póki co w najbliższej perspektywie mamy kolejny przeszczep- Flavię. Jesli prawdą okaże się to co gdzieś wyczytałem, tzn. unifikacja i połączenie stylów Chryslera i Lancii to ja jednak podziękuje na stałe.

Flavia tylko cabrio, akurat ta wersja się broni imho. I to ciągle stary model, nie o tym pisałem.
Co do unifikacji stylistycznej. Nie oceniajmy nim nie zobaczymy.
Nie lubisz amerykanów w skórze włochów ? Tzn, że może być tylko lepiej ;)
Zupełnie serio, gość od nowego dizajnu jest Włochem i pracował w Pininfarinie. Naprawdę poczekajmy ..
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Luckyy » 07 sty 2012, 20:06

Tomzik pisze:
Luckyy pisze:Pytanie tylko czy każdego stać na serwisowanie tych zawieszeń z A6 czy Thesisa ;-)
Może i prowadzenie jest o 10% lepsze ale za to koszty o 400% wyższe np w porównaniu do Kappy :D
Skoro kupował nowe auto za 200k i więcej to mocno mnie się zdaje, że stać. Tylko nas, żuczków, co kupują używane 10-15 letnie Kappy za 7-8k nie stać. Ale auta są projektowane pod nabywców nowych egzemplarzy a nie takich jak my. A prowadzenie nowych aut niemieckiej konkurencji jest znacznie lepsze niż o 10%.
Luckyy pisze:Sorry ale 2,0 w takim aucie to powinna być podstawowa opcja a nie 170KM to max co oferuje Sharan!
silnik 1,4 TSI w takim aucie? to śmiech na sali!
9,8s do 100km/h to najlepszy wynik Sharana to kappa 10lat temu byla lepsza! :D

Super, że w przypadku Themy 3.0 V6 to podstawowy silnik!!
1,4 TSI oferuje 150KM i 240Nm, co daje 10,7s do setki i 197km/h. Jedyna Voyager ma 3,6 litra, 283KM i 344Nm. Na papierku rewelacja dla Lancii. Do setki ma 8,5s ale prędkość maks już wcale nie tak dużo większa, bo 209. Też można powiedzieć, że Kappa 10 lat temu była szybsza.

Ale kolega zapomniał, że Sharan jest też w wersji 2,0 TSI, która ma 200KM i 280Nm, co daje 8,3s do setki i 221km/h maksymalnie. A to już lepiej niż kloc Voyager (mowa o osiagach) ;)
Biorąc pod uwagę klekoty to faktycznie maks u Sharana to 170KM i 350Nm co daje 9,8s do setki i 204 km/h. A co u Voyagera? Jedyny klekot to 2,8 o mocy 163KM i 360Nm. 11,9s do setki i 193 km/h na maksa. I to przy silniku o 0,8 litra większym. Jak to było? Śmiech na sali? :P

Żeby nie było zaraz, że jestem za Fałwejem to po prostu chcę pokazać, że w pełni europejska konstrukcja jest zwyczajnie lepsza. Do podobnych osiągów nie potrzebuje 2 razy większego silnika, do tego ma bezpieczniejsze nastway zawieszenia i co najmniej porównywalną funkcjonalność.

Jak pisałem wcześniej- mam nadzieję, że owe 2 "cuda" są naprawdę chwilową przygodą a potem Lancia pokaże jednak coś ładnego i dobrego zarazem.

A co do "Themy" to może i super, że startuje od 3,0, ale przykro, że w palecie są "aż" 2 silniki, co w porównaniu do niemieckiej konkurencji czy nawet francuskiej (C6) jest wartością żenującą.

Aha, 7,7s do setki i 240km/h (3,6 benzyna) też można skwitować, że Kappa 10 lat temu była lepsza. I to mając prawie 2 razy mniejszy silnik :P
a kappa jako nowa była tanim autem? bez przesady koszt zakupu to jedno a utrzymanie to co innego. A w dodatku wydanie większej kasy na nowe auto po to aby później wydawać jeszcze więcej na serwis jest totalnie bez sensu :) No chyba, że ktoś tak lubi i nie ma co z kasą robić ;-)


Sharan w wersji 2,0 TSI nie jest oferowany w Polsce ...

co do:
do tego ma bezpieczniejsze nastway zawieszenia
to bardzo ciekawe stwierdzenie, czy to oznacza, że jak kręce kierownicą w prawo to skręca bardziej czy mniej w prawo? a może NIE w lewo jak to robi lancia ;-)

Generalnie zawsze bardzo mnie bawi jak ktoś przytacza dane techniczne i twierdzi ze dane auto jest lepsze bo ma 10KM więcej i jest szybsze o 0,5sec do 100km/h a przy tym pali 0,5 l/100km mniej.
Oznacza to tylko tyle, że marketing danej marki odwalił dobrą robotę i naiwniak się nabrał bo później się okazuje, że krzywa mocy jest taka że tych 10KM mało kiedy używa bo trzeba silnik wysoko kręcić co powoduje, że spalanie jest większe o 5 l/100km względem tego co było w katalogu.

Nie ma takiej siły aby silnik 1,4 (nawet i turbo) w aucie ważącym ~2t był lepszy W PRAKTYCE niż 2,5

Tomzik pisze: A zmechacenie to nie zużycie tylko dodatkowy, wysublimowany smaczek Lancii? Pospolite szmaty jakoś i po takim przebiegu się nie mechacą a na pewno nie dziurawią na wylot. A jak chcesz pokażę Ci fotki fotela w mojej Kappie, która ma wg ECUScana 320 tysięcy km.
ja widziałem przetartą skórzaną tapicerkę w Golfie po 130 000km więc nie tylko rodzaj tapicerki ale jej JAKOŚĆ jest ważna, a to co stosuje VW zazwyczaj jest tanie (pomijam Phetona)
laly2000 pisze:
Tomzik pisze:A zmechacenie to nie zużycie tylko dodatkowy, wysublimowany smaczek Lancii?
Raczej alcantary samej w sobie. Zmechaconą alcantarę można ogolić i nadal wygląda bardzo dobrze. Na pewno lepiej, niż świecące się szmaty.
Poza tym, zawsze możesz się pokusić o tapicerkę z wersji business, tam jest jakaś gruba tkanina. Wygląda na zdjęciach jak pleciony len/bawełna, ale nie wiem co to.
jeśli masz na myśli Thesis to tam była wełna jako opcja i tak wyglądała jak piszesz.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Tomzik » 07 sty 2012, 21:25

Luckyy pisze:Sharan w wersji 2,0 TSI nie jest oferowany w Polsce ...
Nie jest dziś żadnym problemem udać się do salonu w Niemczech/Czechach/Słowacji - niepotrzebne skreślić - i tam nabyć taki pojazd.
Luckyy pisze:co do:
do tego ma bezpieczniejsze nastway zawieszenia
to bardzo ciekawe stwierdzenie, czy to oznacza, że jak kręce kierownicą w prawo to skręca bardziej czy mniej w prawo? a może NIE w lewo jak to robi lancia ;-)
A co wspólnego ma układ zawieszenia z układem kierowniczym? (no dobrze, koła).

To oznacza, że auto nie kładzie się jak stara sofa w zakręty przy byle skręcie tylko bezpiecznie trzyma kurs przy wyższych prędkościach. To oznacza, że mogę przejechać zakręt mając 120 na budziku i go prawie nie poczuję, albo mogę go przejechać na dwóch kółkach mając 80 i modląc się, żebym się nie przewrócił. Test łosia i te sprawy. Rozumisz?
Luckyy pisze:Generalnie zawsze bardzo mnie bawi jak ktoś przytacza dane techniczne i twierdzi ze dane auto jest lepsze bo ma 10KM więcej i jest szybsze o 0,5sec do 100km/h a przy tym pali 0,5 l/100km mniej.
Oznacza to tylko tyle, że marketing danej marki odwalił dobrą robotę i naiwniak się nabrał bo później się okazuje, że krzywa mocy jest taka że tych 10KM mało kiedy używa bo trzeba silnik wysoko kręcić co powoduje, że spalanie jest większe o 5 l/100km względem tego co było w katalogu.

Nie ma takiej siły aby silnik 1,4 (nawet i turbo) w aucie ważącym ~2t był lepszy W PRAKTYCE niż 2,5
Ooo, doskonale, że to zauważyłeś, ale obawiam się, że to akurat argument przeciw "Lancii".

Okazuje się bowiem, że Sharan 2,0 TSI ma 200KM przy 5100 obr/min a nasza Lancia ma owszem, sporo więcej, bo "aż" 283KM, ale przy 6600 obr/min. Czyli Lancia przy tych 5100 będzie miała mniej więcej 220KM. A zatem, jak sam piszesz, te pozostałe 63KM i tak "mało kiedy będzie się używało, bo trzeba silnik wysoko kręcić, co powoduje, że spalanie jest większe o 5 l/100km względem tego co było w katalogu". Czyli niewielka przewaga Lancii ;)

A z momentem- cóż. Sharan ma 280NM przy 1700 obr. A Lancia 344Nm przy 4400 obr. O ile w zdecydowanej większości przebieg mocy jest z grubsza liniowy do pewnego momentu (do maksa) o tyle z przebiegiem momentu jest inaczej. VW ma maks przy 1700 i w wielu przypadkach silników turbodoładowanych ta wartość jest prawie taka sama w dość dużym zakresie obrotów (np do 3500 albo i 4000 obr) o tyle w wolnossącym przebiegi nie są już tak "płaskie". A zatem mamy to samo- w Lancii znów trzeba się nakręcić i... dalej znów zacytuj siebie ;)

Trafiłeś jak kulą w płot, bo silnik doładowany kontra silnik wolnossący o takim samym rodzaju obiegu raczej bardzo rzadko będzie miał gorsze przebiegi i charakterystyki.

Oczywiście pozostaje kwestia pojemności i tutaj owszem, masz rację, że 1,4 turbo nie da rady wolnossącemu 2,5, ale 2,0 turbo wcale nie jest skazany na pożarcie w konfrontacji z wolnossącym 3,5. Jeżdżę takim, niejeden się zdziwił :)
Luckyy pisze:ja widziałem przetartą skórzaną tapicerkę w Golfie po 130 000km więc nie tylko rodzaj tapicerki ale jej JAKOŚĆ jest ważna, a to co stosuje VW zazwyczaj jest tanie (pomijam Phetona)
Miał zweryfikowany przebieg czy był od niemieckiego dziadka jeżdżącego do kościoła? Tak czy siak, nawet pomijając przeogromną przewagę Fałwejów na drogach- nie każdy, a właściwie większość nie ma przetartych dziur na siedzeniach przy przebiegach rzędu 300 tysięcy, natomiast Lancia z alcantarą ma kazda, jesli nie przetarta na wylot to powałkowana tak, że wygląda to niesmacznie.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Gawlick
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 707
Rejestracja: 02 maja 2007, 0:00
Imię: Barney
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Gawlick » 07 sty 2012, 23:39

Tomzik pisze:
Luckyy pisze:Sharan w wersji 2,0 TSI nie jest oferowany w Polsce ...
natomiast Lancia z alcantarą ma kazda, jesli nie przetarta na wylot to powałkowana tak, że wygląda to niesmacznie.
Ot więc moja Kappa więc jakos sie uchowała z alcantarą w bardzo dobrym stanie (lekkie zmechacenia z przodu) a na blacie było 230 tys (średnio licze że w realu ze 100 wiecej ;) )
Także cuda się zdarzają ;)

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Tomzik » 08 sty 2012, 12:26

Lekkie zmechacenia to już nie bardzo dobry stan tylko zmechacenia.

Jak by tak patrzeć to też mam bardzo dobry stan, jedynie na fotelu kierowcy są zmechacenia i trzy małe dziurki, poza tym stan super.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

KrzychuKrzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 72
Rejestracja: 28 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Zach-pom

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: KrzychuKrzys » 08 sty 2012, 14:18

Tomzik pisze: A co wspólnego ma układ zawieszenia z układem kierowniczym? (no dobrze, koła).

To oznacza, że auto nie kładzie się jak stara sofa w zakręty przy byle skręcie tylko bezpiecznie trzyma kurs przy wyższych prędkościach. To oznacza, że mogę przejechać zakręt mając 120 na budziku i go prawie nie poczuję, albo mogę go przejechać na dwóch kółkach mając 80 i modląc się, żebym się nie przewrócił. Test łosia i te sprawy. Rozumisz?
Skąd wiesz że Voyager ma miękkie zawieszenie i nie jeździ w zakrętach? Domyślasz się tak?
Tomzik pisze: A z momentem- cóż. Sharan ma 280NM przy 1700 obr. A Lancia 344Nm przy 4400 obr. O ile w zdecydowanej większości przebieg mocy jest z grubsza liniowy do pewnego momentu (do maksa) o tyle z przebiegiem momentu jest inaczej. VW ma maks przy 1700 i w wielu przypadkach silników turbodoładowanych ta wartość jest prawie taka sama w dość dużym zakresie obrotów (np do 3500 albo i 4000 obr) o tyle w wolnossącym przebiegi nie są już tak "płaskie". A zatem mamy to samo- w Lancii znów trzeba się nakręcić i... dalej znów zacytuj siebie ;)
Hehehehe niby który TSI ma maksymalny moment od 1700rpm?
To jest wartość podawana według normy, w rzeczywistości te silniki mogą mieć max moment nawet przy 4500 RPM. Jeżeli producent podaje przykładowo 250Nm/1500-4500rpm to znaczy że w tym zakresie silnik osiąga (bodajże) 80% maksymalnego momentu.

http://www.esetuning.com/v/vspfiles/ass ... i-dyno.jpg
Czarna przerywana linia to przebieg momentu w seryjnym 2.0 TSI
Max moment wyszedł przy 4800, a max moc przy 5000
Tomzik pisze: Miał zweryfikowany przebieg czy był od niemieckiego dziadka jeżdżącego do kościoła? Tak czy siak, nawet pomijając przeogromną przewagę Fałwejów na drogach- nie każdy, a właściwie większość nie ma przetartych dziur na siedzeniach przy przebiegach rzędu 300 tysięcy, natomiast Lancia z alcantarą ma kazda, jesli nie przetarta na wylot to powałkowana tak, że wygląda to niesmacznie.
Kolega miał A6, potwierdzone 230tys km, skóra na fotelu kierowcy powycierana. Dziury nie było ale popękała i zszedł kolor.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Tomzik » 08 sty 2012, 22:11

KrzychuKrzys pisze:Skąd wiesz że Voyager ma miękkie zawieszenie i nie jeździ w zakrętach? Domyślasz się tak?
Bo jeszcze nie wyprodukowali, może poza Corvettą i do tego C6 i ewentualnie C5 auta, które własnościami jezdnymi dorównywałoby europejskiej konkurencji.
KrzychuKrzys pisze:Hehehehe niby który TSI ma maksymalny moment od 1700rpm?
To jest wartość podawana według normy, w rzeczywistości te silniki mogą mieć max moment nawet przy 4500 RPM. Jeżeli producent podaje przykładowo 250Nm/1500-4500rpm to znaczy że w tym zakresie silnik osiąga (bodajże) 80% maksymalnego momentu.

http://www.esetuning.com/v/vspfiles/ass ... i-dyno.jpg
Czarna przerywana linia to przebieg momentu w seryjnym 2.0 TSI
Max moment wyszedł przy 4800, a max moc przy 5000
Nie, to znaczy, że zakładają, że silnik w takim zakresie dysponuje momentem 250Nm, a że tyle nie osiąga (nie wyświetla mi się ta strona, którą podałeś) to już kwestia zmontowania, spasowania i wielu innych rzeczy. Wykres z hamowni (mniemam, że taki pokazałeś) chyba nigdy się nie pokrywa z tym idealnym, "katalogowym". Ale to samo dotyczy też Voyagera. Tam może być jeszcze większy rozstrzał.

Co jak co, ale doładowane silniki naprawdę mają dużo lepszą charakterystykę jeśli o to chodzi i nie zmieni tego faktu wykres, który pokazałeś, bo gwarantuję, że gdyby podłączyć do pomiarów Voyagera to wyszłaby mu podobna rozbieżność.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Seth
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1906
Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Seth » 09 sty 2012, 9:37

Skąd wiesz że Voyager ma miękkie zawieszenie i nie jeździ w zakrętach? Domyślasz się tak?
bo jeździ gorzej niż Sharan, a Sharan ma miękkie zawieszenie i nie jeździ w zakrętach (nowy Sharan) - na plus tylko to, że żaden z tych samochodów do tego nie służy, ale faktem jest, że mogą rozczarować :)
To jest wartość podawana według normy, w rzeczywistości te silniki mogą mieć max moment nawet przy 4500 RPM. Jeżeli producent podaje przykładowo 250Nm/1500-4500rpm to znaczy że w tym zakresie silnik osiąga (bodajże) 80% maksymalnego momentu.
ale bzdura... :)
Obrazek
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1389
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Luckyy » 09 sty 2012, 17:46

Tomzik pisze:
Luckyy pisze:Sharan w wersji 2,0 TSI nie jest oferowany w Polsce ...
Nie jest dziś żadnym problemem udać się do salonu w Niemczech/Czechach/Słowacji - niepotrzebne skreślić - i tam nabyć taki pojazd.
Spoko - powodzenia! :-)
Tomzik pisze:
Luckyy pisze:co do:
do tego ma bezpieczniejsze nastway zawieszenia
to bardzo ciekawe stwierdzenie, czy to oznacza, że jak kręce kierownicą w prawo to skręca bardziej czy mniej w prawo? a może NIE w lewo jak to robi lancia ;-)
A co wspólnego ma układ zawieszenia z układem kierowniczym? (no dobrze, koła).

To oznacza, że auto nie kładzie się jak stara sofa w zakręty przy byle skręcie tylko bezpiecznie trzyma kurs przy wyższych prędkościach. To oznacza, że mogę przejechać zakręt mając 120 na budziku i go prawie nie poczuję, albo mogę go przejechać na dwóch kółkach mając 80 i modląc się, żebym się nie przewrócił. Test łosia i te sprawy. Rozumisz?
ROZUMIM ale nie podzielam tego zdania, skoro Passat w 1995 miał belkę z tyłu a kappa zawieszenie niezależne.
Pisałeś wcześniej, o 10% różnicy a tu wyszło 50% różnicy w prędkości, ciekawa matematyka :)
Tomzik pisze:
Luckyy pisze:Generalnie zawsze bardzo mnie bawi jak ktoś przytacza dane techniczne i twierdzi ze dane auto jest lepsze bo ma 10KM więcej i jest szybsze o 0,5sec do 100km/h a przy tym pali 0,5 l/100km mniej.
Oznacza to tylko tyle, że marketing danej marki odwalił dobrą robotę i naiwniak się nabrał bo później się okazuje, że krzywa mocy jest taka że tych 10KM mało kiedy używa bo trzeba silnik wysoko kręcić co powoduje, że spalanie jest większe o 5 l/100km względem tego co było w katalogu.

Nie ma takiej siły aby silnik 1,4 (nawet i turbo) w aucie ważącym ~2t był lepszy W PRAKTYCE niż 2,5
Ooo, doskonale, że to zauważyłeś, ale obawiam się, że to akurat argument przeciw "Lancii".

Okazuje się bowiem, że Sharan 2,0 TSI ma 200KM przy 5100 obr/min a nasza Lancia ma owszem, sporo więcej, bo "aż" 283KM, ale przy 6600 obr/min. Czyli Lancia przy tych 5100 będzie miała mniej więcej 220KM. A zatem, jak sam piszesz, te pozostałe 63KM i tak "mało kiedy będzie się używało, bo trzeba silnik wysoko kręcić, co powoduje, że spalanie jest większe o 5 l/100km względem tego co było w katalogu". Czyli niewielka przewaga Lancii ;)

A z momentem- cóż. Sharan ma 280NM przy 1700 obr. A Lancia 344Nm przy 4400 obr. O ile w zdecydowanej większości przebieg mocy jest z grubsza liniowy do pewnego momentu (do maksa) o tyle z przebiegiem momentu jest inaczej. VW ma maks przy 1700 i w wielu przypadkach silników turbodoładowanych ta wartość jest prawie taka sama w dość dużym zakresie obrotów (np do 3500 albo i 4000 obr) o tyle w wolnossącym przebiegi nie są już tak "płaskie". A zatem mamy to samo- w Lancii znów trzeba się nakręcić i... dalej znów zacytuj siebie ;)

Trafiłeś jak kulą w płot, bo silnik doładowany kontra silnik wolnossący o takim samym rodzaju obiegu raczej bardzo rzadko będzie miał gorsze przebiegi i charakterystyki.

Oczywiście pozostaje kwestia pojemności i tutaj owszem, masz rację, że 1,4 turbo nie da rady wolnossącemu 2,5, ale 2,0 turbo wcale nie jest skazany na pożarcie w konfrontacji z wolnossącym 3,5. Jeżdżę takim, niejeden się zdziwił :)
To polemika na podstawie zgadywania przebiegu krzywej mocy/momentu wiec nie ma o czym dyskutować...

Co do silników turbo to nawet nowej BMW M5 z V8 turbo oberwało się nie raz, że mimo większej mocy w danych technicznych nie jest tak dobre jak stare V10 wiec wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań.
Niestety większość i tak da się złapać na cyferki z katalogu.
będzie miała mniej więcej
w zdecydowanej większości
w wielu przypadkach
obyś miał racje i długo żył ;-)
o tyle w wolnossącym przebiegi nie są już tak "płaskie"
chyba nie widziałeś nigdy krzywej momentu z silnika V6 ...
Trafiłeś jak kulą w płot, bo silnik doładowany kontra silnik wolnossący o takim samym rodzaju obiegu raczej bardzo rzadko będzie miał gorsze przebiegi i charakterystyki.

Oczywiście pozostaje kwestia pojemności i tutaj owszem, masz rację, że 1,4 turbo nie da rady wolnossącemu 2,5, ale 2,0 turbo wcale nie jest skazany na pożarcie w konfrontacji z wolnossącym 3,5. Jeżdżę takim, niejeden się zdziwił :)
obiegu czego? (pytanie retoryczne)
Negujesz moje zdanie a później pisze to samo co sam napisałem - fajna strategia :D
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: Tomzik » 09 sty 2012, 21:31

Luckyy pisze:ROZUMIM ale nie podzielam tego zdania, skoro Passat w 1995 miał belkę z tyłu a kappa zawieszenie niezależne.
Passat A.D. 1995 to zliftowane auto zaprezentowane w 1988. 6 lat to całkiem sporo w motoryzacji. A przy okazji 2 lata po Kappie zaprezentowany nowy Passat miał zawieszenie wielowahaczowe z aluminium a Kappa tylko niezależne :P (tak, wiem, zaraz się dowiem, że w tych Passatach zawieszenie się sypie straszliwie, a w Kappie jest bezawaryjne :lol: :lol: :lol: Pomijam fakt, że możnaby śmiechem zabić kogoś wygłaszającego teksty o bezawaryjnym zawieszeniu Kappy, ale zawsze można też użyć kontr-argumentu, że w Kappie się sypie w porównaniu do Pastucha B3/B4).
Luckyy pisze:Pisałeś wcześniej, o 10% różnicy a tu wyszło 50% różnicy w prędkości, ciekawa matematyka :)
Hmm.. Kto pisał?
Luckyy pisze:Może i prowadzenie jest o 10% lepsze ale za to koszty o 400% wyższe np w porównaniu do Kappy
. Strona 16, post nr 2.
Ja za to napisałem, że znacznie lepsze niż 10% a zatem nawet kontynuując Twoje niby smieszne czepianie się (wiadome przecież było, że podałem wyolbrzymiony przykład, ale musiałeś udać hm... nieświadomego) to 50% jest znacznie lepsze niż 10%.

Luckyy pisze:Co do silników turbo to nawet nowej BMW M5 z V8 turbo oberwało się nie raz, że mimo większej mocy w danych technicznych nie jest tak dobre jak stare V10 wiec wszystko zależy od potrzeb i oczekiwań.
Niestety większość i tak da się złapać na cyferki z katalogu.
Rozumiem, że ci, którzy jeździli np Kappą 3,0 i Kappą 20VT i stwierdzają, że 20VT jest dynamiczniejsze po prostu nabrali się na cyferki w katalogu.
Luckyy pisze:chyba nie widziałeś nigdy krzywej momentu z silnika V6 ...
Chyba nie widziałeś nigdy krzywej momentu nowoczesnego doładowanego benzyniaka... W przedziale około 2000 obr a nawet więcej płasko jak stół.
Luckyy pisze:Negujesz moje zdanie a później pisze to samo co sam napisałem - fajna strategia :D
Zgodziłem się z tym, że między 1,4 turbo a 2,5 wolnossącym jest zbyt duża dysproporcja, żeby turbo dało radę, ale też napisałem, że im większe pojemności tym bardziej turbo skraca dystans.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Lancia Thema/Chrysler 300

Post autor: stabraf » 10 sty 2012, 0:00

:link:

monry
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 161
Rejestracja: 17 lis 2009, 22:46
Lokalizacja: Poznań

Re: Nowa Thema - wrażenia z jazdy

Post autor: monry » 10 sty 2012, 13:56

thermano pisze:A jak wygląda wnętrze ? Widać , że to nie jest już amerykanka w złym słowa znaczeniu ?
Wnętrze w wersji Platinum jest po prostu OK (europejskie OK ;) ), wszystko ładnie spasowane bez możliwości skrzypienia pukania itd. ale niczym też się nie wyróżnia. Wersja Executive już natomiast całą deskę ma obszytą skórką, dużo przyjemniejsza w środku, miło się siedzi :)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Nowa Thema - wrażenia z jazdy

Post autor: stabraf » 10 sty 2012, 14:31

:link:

kappa96
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Lancia Thema Convertible ?

Post autor: kappa96 » 26 sty 2012, 12:08

Lancia Thema Convertible ?

Obrazek
Via lanciacollection.skynetblogs.be

Awatar użytkownika
Ecnelis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 248
Rejestracja: 27 kwie 2010, 10:12
Imię: Przemek
Lokalizacja: Prehoryłe
Kontakt:

Re: Lancia Thema Convertible ?

Post autor: Ecnelis » 26 sty 2012, 12:27

To tylko stary Chrysler 300 z dachem uciętym w West Coast Customs sprzed siedmiu lat. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”