Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: blubo » 23 kwie 2012, 23:20

Witam, Delta II 1.6 75km
Na trasie utrzymuje się temp 90 stC, gdy tylko stane w korku 1-2min temp płynu rośnie, tak do 110st (jak chwile postoje 2-3min) i załącza się na ok 10 sekund wiatrak. Temp spadnie o 2mm i wiatrak się wyłącza :/
Czy to normalne w Delcie II ? Może wiatrak powinien się wcześniej załączać ? Oczywiście poziom płynu w normie. Czy to sprawa termostatu ?
Pomóżcie ;)

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: vanisch » 24 kwie 2012, 9:59

Nie włącza się 1 bieg wentylatora chłodnicy.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: bassman » 24 kwie 2012, 10:44

Jeśli nie ma klimy to jest to jedyny bieg wentylatora chłodnicy.
Do sprawdzenia/wymiany włącznik termiczny wentylatora chłodnicy.
Do sprawdzenia z jakimś poczciwym termometrem rzeczywista temperatura płynu chłodniczego.
Do sprawdzenia zakres rezystancji czujnika temperatury płynu chłodniczego - czy się mieści w zakresie.
Masz szczelny układ, czy jeździsz specjalnie z niedokręconym korkiem z uwagi na możliwe nieszczelności?
Jeśli szczelny to sprawdziłbym jaką temperaturę osiąga na innym korku (może być od Fiata Cinquecento).

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6398
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: vanisch » 24 kwie 2012, 11:01

Ale ja nie miałem klimy w 1.6ie i na bank wentylator się włączał wcześniej :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: blubo » 24 kwie 2012, 11:10

Nie mam klimy, a korek od zbiornika płynu chłodzącego jest oryginalny z wężykiem.

To od czego zacząć sprawdzanie ?

Tomcjusz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 223
Rejestracja: 27 lis 2011, 18:24
Imię: Tomcjusz
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Delta II - Wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: Tomcjusz » 24 kwie 2012, 11:20

Kiedyś (w Skodzie) też miałem dziwne skoki temperatury - strzałka wskakiwała aż na czerwone pole po zwiększeniu obrotów a spadała po zdjęciu nogi z gazu. Wymiana dwóch termostatów w jednej sesji u mechanika spróbowałem jazdy bez termostatu - wszystko było w porządku. Po zamontowaniu termostatu efekt oczywiście powrócił. Termostat nie otwierał drugiego obiegu. Ale był sprawny. Przyczyną była perfidnie uszkodzona uszczelka pod głowicą częściowo blokująca kanał chłodzenia - woda znalazła sobie w niej kanalik i przy zamkniętym obiegu chłodnicy krążyła sobie spokojnie w silniku nigdzie nie uciekając, natomiast przy wyciągniętym termostacie bez przeszkód płynęła przez chłodnicę.
Tak więc przyczyną może być delikatne przytkanie jakiegoś kanału lub uszkodzenie/nieprawidłowe ustawienie czujnika załączającego wentylator (na co wskazuje wzrost temperatury podczas zatrzymania). W mojej Delcie wentylator załącza się powyżej 90 stopni i pracuje czasami jeszcze jakąś minutę po wyłączeniu silnika.
Pozdrawiam.
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Berlina 2,0 20V

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: blubo » 24 kwie 2012, 13:53

To gdzie znajduje się czujnik załączający wentylator ?
Może wyjmę termostat i zobacze jakie będą zmiany :) ?

Awatar użytkownika
marmal
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2065
Rejestracja: 15 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: marmal » 24 kwie 2012, 14:08

Kiedyś miałem podobne problemy w takiej samej Delcie, wymiana czujnika temperatury niewiele pomogła dopiero zmiana chłodnicy rozwiązała problem.Tamta była już nieco zamulona a nową chłodnicę kupiłem w sklepie za niecałe 200 zł. Być może u Ciebie nie będzie takiej konieczności, najpierw skorzystaj z rad kolegów powyżej.
Pozdrawiam - Marian

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: bassman » 24 kwie 2012, 20:50

Nie wymieniaj nic, najpierw sprawdź co napisałem i napisz jakie są wyniki. Wymienisz dobre na nowe a problemu się nie pozbędziesz... Niepotrzebne koszty.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
blubo
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 36
Rejestracja: 23 sty 2008, 0:00
Lokalizacja: Lipsko

Re: Delta II - wysoka temperatura płynu chłodniczego

Post autor: blubo » 24 kwie 2012, 21:29

napisałem że wyjmę termostat a nie wymienie :) narazie nic nie bede kupowal, na weekendzie posprawdzam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”