Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Awatar użytkownika
Murzynek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Łuków

Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: Murzynek » 02 cze 2012, 19:37

Witam. Mam problem z kappą 16v turbo. Od pewnego czasu jeździ w "trybie awaryjnym" odcina paliwo i szarpie dochodząc do 3000 obrotów. Stało się to po wymianie silnika i postoju 5 miesięcznym. Mechanik powiedział, żebym kupił drugi komputer i przeprogramował. Rzekomo tańszym rozwiązaniem jest wymiana komputera, stacyjki i immobilisera jako kompletu. Poradźcie proszę co można by zrobić, nie jest to tragedią, bo znalazłem sprzedawcę na allegro takiego kompletu. Z przeprogramowaniem byłby problem odległość itp, natomiast nie wiem jak wygląda stacja immo i gdzie się znajduje. Będę wdzięczny za wszelkie porady w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2012, 20:08 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Krissu1980 » 02 cze 2012, 19:47

Murzynek pisze:Witam. Mam problem z kappą 16v turbo. Od pewnego czasu jeździ w "trybie awaryjnym" odcina paliwo i szarpie dochodząc do 3000 obrotów. Stało się to po wymianie silnika i postoju 5 miesięcznym. Mechanik powiedział, żebym kupił drugi komputer i przeprogramował. Rzekomo tańszym rozwiązaniem jest wymiana komputera, stacyjki i immobilisera jako kompletu. Poradźcie proszę co można by zrobić, nie jest to tragedią, bo znalazłem sprzedawcę na allegro takiego kompletu. Z przeprogramowaniem byłby problem odległość itp, natomiast nie wiem jak wygląda stacja immo i gdzie się znajduje. Będę wdzięczny za wszelkie porady w tym temacie.

O ile wiem w kappie wystarczy odłączenie źródła prądu na jakiś czas do resetu komputera, obstawiałbym raczej jakiś niepodłączony czujnik

Awatar użytkownika
Murzynek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Łuków

Re: Tryb awaryjny

Post autor: Murzynek » 02 cze 2012, 20:01

Na kodach błędów wywala za każdym razem czujnik wału i jeszcze jakiś, obydwa wymienione, błąd wyskakuje ponownie. Przy wymianie jednego z czujników, nie chciał opalić w ogóle. Odłączany akumulator na kilka dni, bez skutku. Przy szarpaniu powyżej 3000 obrotów komunikat "motor steueranlage defekt"

argenta67

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: argenta67 » 02 cze 2012, 20:39

Komputer nie jest winien potrzebna dobra diagnostyka.

Awatar użytkownika
Murzynek
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 lut 2009, 0:00
Lokalizacja: Łuków

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: Murzynek » 03 cze 2012, 12:05

W mojej okolicy z diagnostyką jest problem. Kasują mi kody błędów i mówią o wymianie czujników. Wymiana czujników nic nie dała, pieniądze w błoto, a za badania każdorazowo 100-150 PLN. Ogólnie tylko KTS ma głębszy dostęp i ówże mechanik stwierdził, że komputer do wymiany.

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: stabraf » 03 cze 2012, 13:02

Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)

argenta67

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: argenta67 » 03 cze 2012, 13:44

stabraf pisze:Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)
Andrzeju nie ma Kappy 2.0 16V na FES.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: Bichoń » 03 cze 2012, 15:26

argenta67 pisze:
stabraf pisze:Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)
Andrzeju nie ma Kappy 2.0 16V na FES.
Dokładnie. Można użyć zestawu: Euroscan + visa, czyli laptopa z dwoma COMami... Mi się udało skompletować zestaw za jakieś 300-400zł, ale miałem też dużo szczęścia.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: stabraf » 03 cze 2012, 15:32

argenta67 pisze:
stabraf pisze:Za te 100 - 150 zeta masz dwa interfejsy i się możesz sam łączyć ile razy chcesz :D ;)
Andrzeju nie ma Kappy 2.0 16V na FES.
A to Ci ... : gafa :
Przepraszam ;)

dawidson

Odp: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: dawidson » 03 cze 2012, 16:39

A 2,0 16v lub 16vT da się wogóle ruszyć czymś innym niż StarTrek?

Np u mnie w Delcie to jedyne co działa w warunkach domowych.

viva la macchina!

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5138
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: Bichoń » 03 cze 2012, 16:47

Napisałem wyżej, że euroscanem (wersja na dwa porty szeregowe). Działa to ze starszymi modelami (z deltą 1.8 8v też się tym łączę). A co to wogóle jest star trek?
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD

dawidson

Odp: Kappa 16v Turbo - tryb awaryjny

Post autor: dawidson » 03 cze 2012, 17:00

Program do diagnostyki.

viva la macchina!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”