Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Oto jaka zagadka:
Przy przyspieszaniu na II lub III biegu miedzy 50 a 70 km/h wystąpują wyraznie drgania w poprzek osi samochodu (tak jakby koła były nie dokręcone). Czy to objaw zuzycie koła dwumasowego?
Dotychczas sprawdzono:
1) wywazenie kół i cisnienie w oponach - prawidłowe
2) zbieznosc kół - prawidłowa
3) szczególowo zawieszenie przednie i tylne z uwględnieniem stabilizatora - bez luzów
Czy ktos zna rozwiązanie zagadki?
Kappa 2.4 JTD, 240 tys km, sedan
Przy przyspieszaniu na II lub III biegu miedzy 50 a 70 km/h wystąpują wyraznie drgania w poprzek osi samochodu (tak jakby koła były nie dokręcone). Czy to objaw zuzycie koła dwumasowego?
Dotychczas sprawdzono:
1) wywazenie kół i cisnienie w oponach - prawidłowe
2) zbieznosc kół - prawidłowa
3) szczególowo zawieszenie przednie i tylne z uwględnieniem stabilizatora - bez luzów
Czy ktos zna rozwiązanie zagadki?
Kappa 2.4 JTD, 240 tys km, sedan
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7373
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: KAPPA JTD - drgania przy 50-70 km//h
Ja bym poszukał w przegubie wewnętrznym półosi - zobaczyć czy nie ma tam luzów. Przy okazji sprawdzić przeguby zewnętrzne (napędowe)
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Zapomniałem napisac, ze półosie napędowe zostały sprawdzone- nie stwierdzono luzów. Przeguby wewnętrze nie były sprawdzane
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Piszesz, że półosie były sprawdzane a przeguby wewnętrzne nie-trochę to dziwne, bo przecież ten przegub jest częścią półosi 

KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
W moim modelu przy skrecaniu w lewo walił przegub wewn prawybartek777 pisze:Zapomniałem napisac, ze półosie napędowe zostały sprawdzone- nie stwierdzono luzów. Przeguby wewnętrze nie były sprawdzane
Drgania nasilają się przy skręcaniu w prawo

po wymianie całego zestawu z prawej: przegub wewn, póloś, przeg zewn./używka/ drgania i walenie z lewej strony ustały, takie dźwieki odczuwałem siedząc za fajerką

Jednak dodam iż zakup przegubu wewn, lewego, jakiejś firmy


pozdrawiam

LANCIA KAPPA JTD sedan-była
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Alfa Romeo 166 JTD jest
Krzysiek
Projekty Wnętrz
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Czyli wszystko wskazuje na przegub. Jezeli drgania nasilają się przy skręcie w prawo nalezy przypuszczac ze do wymiany jest prawa półoś i prawy przegub wewnętrzny (jeden element?). Ciekawe czy jest to jeszcze dostępne w ASO i ile kosztuje
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5433
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Kappa JTD - drgania przy 50-70 km//h
Miałem podobne drgania, nawet miało się wrażenie, że im wyższy bieg tym większe. Odczuwalne przy wciśnięciu gazu.
Do wymiany przegub wewnętrzny, w każdym razie u mnie pomogło
Do JTD chyba można dostać osobno, ja do swojej 20VT musiałem kupować oryginały z półosiami, 850 zeta na stronę w AS24... (wysiadł mi jeden a po roku drugi hehehe).
Do wymiany przegub wewnętrzny, w każdym razie u mnie pomogło

Do JTD chyba można dostać osobno, ja do swojej 20VT musiałem kupować oryginały z półosiami, 850 zeta na stronę w AS24... (wysiadł mi jeden a po roku drugi hehehe).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205