Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

bartek777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 24 lis 2009, 7:48
Lokalizacja: warszawa

Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: bartek777 » 15 paź 2012, 20:03

Od kilku miesięcy odczuwalny spadek mocy. Dzisiaj pomiar na hamowni: szok ! zamiast 136 km tylko 90 km.
Turbina sprawdzona, przepływomierz Bosch wymieniony na nowy(bez róznicy), wtryskiwacze sprawdzone (po wymontowaniu). Samochód zapala na pierwszym razem nawet w silne mrozy i rozpędza się do 200 km/h ale wyraznie brak mu momentu obrotowego przy około 2000-2500 obrotów.
Czy możliwe aby stary katalizator (byc moze nie dokońca drozny, bo z zewnątrz mocno zardzewiały) zabierał ze 136 KM az 30 % mocy? Jeśli nie katalizator to pompa wtryskowa?

2.4 JTD kappa, 245 tys km (przebieg potwierdzony z eco scan)
Ostatnio zmieniony 15 paź 2012, 20:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z regulaminem /Polej/

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: 2.4 JTD 90 KM mocy:((

Post autor: Ramzes_II » 15 paź 2012, 20:31

Moze byc katalizator. Wrzuc wykres z hamowni, moze cos mi zaświta jak zobaczę przebiegi..
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4042
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: volf » 15 paź 2012, 21:02

Jeśli wyciąga 200 km/h to raczej nie może mieć 90 KM
KAPPA TDS & JTD

Alan

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: Alan » 15 paź 2012, 21:16

Chyba że ma jak moja ..licznik z benzyniaka :P

Sorry,nie mogłem sobie odpuścić :)

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: Wilkin » 15 paź 2012, 22:24

volf pisze:Jeśli wyciąga 200 km/h to raczej nie może mieć 90 KM
dlaczego - z górki z wiatrem + plus jeszcze odrzut z spalin
Bądźmy dobrej myśli : yesyes :
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

bartek777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 58
Rejestracja: 24 lis 2009, 7:48
Lokalizacja: warszawa

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: bartek777 » 16 paź 2012, 6:42

Rozpędza się do 200 km/h na płaskim terenie i bezwietrznej pogodzie ale trwa to prawie 4 minuty....

Alan

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: Alan » 16 paź 2012, 6:45

To i tak masz lepiej niż Olek,jemu tyle zbiera się do 50 :)

A tak na poważnie,może pompa CR siada? Nie wydala z odpowiednią dawką paliwa.

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: Ramzes_II » 16 paź 2012, 7:03

Padająca pompa CR ma objaw zgoła inny. Nie zmniejsza dawki, ale przy dużym obciążeniu odczuwalne jest szaprnięcie jakby silnik do odcinki doszedł, a dzieje się to najszęściej w okolicach 3200 obr/min.
Ja bym wskazywał na turbo właśnie, być może zacięte w pozycji półotwartej kierownice VNT, stąd czujesz brak reakcji turbiny od 2 do 2.5 obr.
Jesli masz sfot i kabel to logi z FiatEcuScan-a, lub Multiscana zapodaj :
- obroty silnika
- dawka paliwa (ogólna)
- cisnienie Rail
- cisnienie doładowania
- mierzona masa powietrza
- położenie pedału przyśpieszenia (%)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

piterstilo
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1091
Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: piterstilo » 16 paź 2012, 18:33

Ramzes_II pisze:Padająca pompa CR ma objaw zgoła inny. Nie zmniejsza dawki, ale przy dużym obciążeniu odczuwalne jest szaprnięcie jakby silnik do odcinki doszedł, a dzieje się to najszęściej w okolicach 3200 obr/min.
Ja bym wskazywał na turbo właśnie, być może zacięte w pozycji półotwartej kierownice VNT, stąd czujesz brak reakcji turbiny od 2 do 2.5 obr.
Jesli masz sfot i kabel to logi z FiatEcuScan-a, lub Multiscana zapodaj :
- obroty silnika
- dawka paliwa (ogólna)
- cisnienie Rail
- cisnienie doładowania
- mierzona masa powietrza
- położenie pedału przyśpieszenia (%)
To wersja 136 KM, ma VNT ? :roll:
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM

Awatar użytkownika
Ramzes_II
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 2543
Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
Imię: Dominik
Lokalizacja: Dębica, podkarpackie

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM

Post autor: Ramzes_II » 17 paź 2012, 7:23

Tak. Ta turbina stosowana w Kappie ma VNT samosterowalne nadcisnieniem na wyjsciu turbiny. Im wyższe cisnienie na wyjściu, tym odchylenie kierownic VNT większe by zmniejszyć doładowanie.
Ta turbina nie ma Wastegate. Ogranicznikiem doładowania jest w niej VNT.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW :D

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166
<<<<<<<<<<<<<<<<<<

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”