Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

argenta67

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: argenta67 » 06 maja 2012, 8:55

grnb pisze:odnośnie mojego problemu, objawy się nie powtórzyły puki co, jednak szukałem sobie na necie i znalazłem że istnieje coś takiego jak sprzęgło alternatora, jak to działa? może się to jakoś zepsuć? jakie byłby objawy?

http://www.czesci.autotrader.pl/produkt ... 55376.html
Już gdzieś pisałem, że sprzęgła takie występują tylko w silnikach napędzanych "ON" a w Pb tego się nie stosuje. Sprzęgła takie psują sie tylko w jeden sposób czyli robią się dwukierunkowe ale ciągną zawsze.

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: grnb » 06 maja 2012, 13:57

pozwolę sobie podrążyć temat, w linku jest sprzęgiełko do lancii thesis 2.0 turbo, więc do silnika benzynowego, sugerowałoby to że w moin silniku 2.0 turbo też coś takiego występuję. Interesuje mnie to bo na wolnych obrotach słychać takie chrobotanie i zastanawiam się czy te 2 usterki mogą być ze sobą związane.
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

argenta67

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: argenta67 » 06 maja 2012, 19:53

grnb pisze:pozwolę sobie podrążyć temat, w linku jest sprzęgiełko do lancii thesis 2.0 turbo, więc do silnika benzynowego, sugerowałoby to że w moin silniku 2.0 turbo też coś takiego występuję. Interesuje mnie to bo na wolnych obrotach słychać takie chrobotanie i zastanawiam się czy te 2 usterki mogą być ze sobą związane.
To jest właśnie sposób robienie ludzi w "bąka" bo można zamontować takie koło bo wszystkie silniki maja taki sam alternator i jeśli słabo sie sprzedaje to napisali 2,0T i już jest pierwszy chętny :lol: :lol: :lol: masz zbędne 230zł to sobie kup i zamontuj.

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: rain » 15 paź 2012, 9:22

Odkopuje temat, pojawił sie u mnie podobny problem. Ikonka ładwoania zapala sie czasem po 2 minutach, czasem po 30 od odpalenia auta. Na początku znikała, teraz znika dopiero jak odpalę auto na nowo. Napięcie na aku pokazuje od 10,5V do 11,8V, nie powinno być w okolicach 12V?

I drugie pytanie czy ikonka ładwowania może miec cos wspólnego z akumulatorem ręcznego? Bo od momentu jak ta ikonka sie pojawia, EPB czasem odmawia współpracy. I w momencie włączania EPB przygasają światła w aucie.

Sprzęgiełko na alternatorze było niedawno wymieniane, podobnie jak cały pasek i wszystkie rolki. Nic nie popiskuje nawet. Obawiam sie że alternator będzie trzeba zdemontować i do diagnozy :(

A moje pytanie jakie mam z tym tematem, czy w multiecuscan, jest pozycja z podanym napięciem alternatora i czy powinien jakiś błąd na komputerze pokazać. Bo u mnie czysto nawet jak ikonka się świeci :(
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: grzesiekj23 » 15 paź 2012, 9:36

Może nie w thesis, ale w dedrze miałem tak, że po zapaleniu silnika kontrolka aku się zaświecała i po jakimś czasie gasła, potem w trakcie jazdy parę razy się zapaliła, zgasła i potem ładowanie padło- winne szczotki. Napięcie ładowania podczas pracy silnika powinno być ~14,4V. Jak masz mniej niż 13V, znaczy że nie ładuje jak powinien. Przede wszystkim sprawdź szczotki, mogą być na wykończeniu lub się zawieszają i raz załapią a raz nie.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
fazi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 09 lis 2007, 0:00
Imię: Maciej
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: fazi » 15 paź 2012, 21:36

U mnie jak było cos takiego padł komutator w alternatorze, czy jakoś tak sie nazywa , takie same objawy.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: rain » 15 paź 2012, 22:46

Diagnoza dana, alternator nie daje ładowania. Tylko jak to ustrojstwo wyjąć... Masakra...
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: grzesiekj23 » 16 paź 2012, 12:24

fazi pisze:U mnie jak było cos takiego padł komutator w alternatorze, czy jakoś tak sie nazywa , takie same objawy.
komutator = szczotki :)
Można kupić same szczotki i przelutować, tylko tam jest prawdopodobnie lut twardy, lub wymienić cały komutator. W niektórych jest od razu zawarty regulator napięcia, niestety nie wiem jak jest w thesis.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

jjash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1347
Rejestracja: 14 mar 2011, 15:26
Imię: Jan
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: jjash » 16 paź 2012, 13:49

Odpowiadając na pytanie o fes/mes - tak, jest tam podane aktualne napięcie biegające po układzie. Nie pamiętam w której zakładce, ale jest.
Jash

THESIS 2.4 150KM - Obrazek
LYBRA 2.4 140KM - Obrazek

rain
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1584
Rejestracja: 08 paź 2008, 0:00
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: rain » 16 paź 2012, 13:55

jjash pisze:Odpowiadając na pytanie o fes/mes - tak, jest tam podane aktualne napięcie biegające po układzie. Nie pamiętam w której zakładce, ale jest.
Jest napięcie akumulatora. Ale myślałem ze może gdzies osobno jest poziom ładowania.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v

Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v

Awatar użytkownika
grnb
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 444
Rejestracja: 18 mar 2011, 19:52
Imię: piotr
Lokalizacja: Racibórz

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem

Post autor: grnb » 16 paź 2012, 20:31

jak włączysz silnik to pokazuje ładowanie :)
Lancie:

'02 Thesis 2.0t, http://do-slubu.com.pl

'07 ypsilon 1,4 16v,

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”