Już gdzieś pisałem, że sprzęgła takie występują tylko w silnikach napędzanych "ON" a w Pb tego się nie stosuje. Sprzęgła takie psują sie tylko w jeden sposób czyli robią się dwukierunkowe ale ciągną zawsze.grnb pisze:odnośnie mojego problemu, objawy się nie powtórzyły puki co, jednak szukałem sobie na necie i znalazłem że istnieje coś takiego jak sprzęgło alternatora, jak to działa? może się to jakoś zepsuć? jakie byłby objawy?
http://www.czesci.autotrader.pl/produkt ... 55376.html
Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
pozwolę sobie podrążyć temat, w linku jest sprzęgiełko do lancii thesis 2.0 turbo, więc do silnika benzynowego, sugerowałoby to że w moin silniku 2.0 turbo też coś takiego występuję. Interesuje mnie to bo na wolnych obrotach słychać takie chrobotanie i zastanawiam się czy te 2 usterki mogą być ze sobą związane.
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
To jest właśnie sposób robienie ludzi w "bąka" bo można zamontować takie koło bo wszystkie silniki maja taki sam alternator i jeśli słabo sie sprzedaje to napisali 2,0T i już jest pierwszy chętnygrnb pisze:pozwolę sobie podrążyć temat, w linku jest sprzęgiełko do lancii thesis 2.0 turbo, więc do silnika benzynowego, sugerowałoby to że w moin silniku 2.0 turbo też coś takiego występuję. Interesuje mnie to bo na wolnych obrotach słychać takie chrobotanie i zastanawiam się czy te 2 usterki mogą być ze sobą związane.



Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
Odkopuje temat, pojawił sie u mnie podobny problem. Ikonka ładwoania zapala sie czasem po 2 minutach, czasem po 30 od odpalenia auta. Na początku znikała, teraz znika dopiero jak odpalę auto na nowo. Napięcie na aku pokazuje od 10,5V do 11,8V, nie powinno być w okolicach 12V?
I drugie pytanie czy ikonka ładwowania może miec cos wspólnego z akumulatorem ręcznego? Bo od momentu jak ta ikonka sie pojawia, EPB czasem odmawia współpracy. I w momencie włączania EPB przygasają światła w aucie.
Sprzęgiełko na alternatorze było niedawno wymieniane, podobnie jak cały pasek i wszystkie rolki. Nic nie popiskuje nawet. Obawiam sie że alternator będzie trzeba zdemontować i do diagnozy
A moje pytanie jakie mam z tym tematem, czy w multiecuscan, jest pozycja z podanym napięciem alternatora i czy powinien jakiś błąd na komputerze pokazać. Bo u mnie czysto nawet jak ikonka się świeci
I drugie pytanie czy ikonka ładwowania może miec cos wspólnego z akumulatorem ręcznego? Bo od momentu jak ta ikonka sie pojawia, EPB czasem odmawia współpracy. I w momencie włączania EPB przygasają światła w aucie.
Sprzęgiełko na alternatorze było niedawno wymieniane, podobnie jak cały pasek i wszystkie rolki. Nic nie popiskuje nawet. Obawiam sie że alternator będzie trzeba zdemontować i do diagnozy

A moje pytanie jakie mam z tym tematem, czy w multiecuscan, jest pozycja z podanym napięciem alternatora i czy powinien jakiś błąd na komputerze pokazać. Bo u mnie czysto nawet jak ikonka się świeci

Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
Może nie w thesis, ale w dedrze miałem tak, że po zapaleniu silnika kontrolka aku się zaświecała i po jakimś czasie gasła, potem w trakcie jazdy parę razy się zapaliła, zgasła i potem ładowanie padło- winne szczotki. Napięcie ładowania podczas pracy silnika powinno być ~14,4V. Jak masz mniej niż 13V, znaczy że nie ładuje jak powinien. Przede wszystkim sprawdź szczotki, mogą być na wykończeniu lub się zawieszają i raz załapią a raz nie.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach

Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
U mnie jak było cos takiego padł komutator w alternatorze, czy jakoś tak sie nazywa , takie same objawy.
Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
Diagnoza dana, alternator nie daje ładowania. Tylko jak to ustrojstwo wyjąć... Masakra...
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
- grzesiekj23
- Forumowicz/ka
- Posty: 882
- Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Sławno
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
komutator = szczotkifazi pisze:U mnie jak było cos takiego padł komutator w alternatorze, czy jakoś tak sie nazywa , takie same objawy.

Można kupić same szczotki i przelutować, tylko tam jest prawdopodobnie lut twardy, lub wymienić cały komutator. W niektórych jest od razu zawarty regulator napięcia, niestety nie wiem jak jest w thesis.
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień
Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach

Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat

Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
Odpowiadając na pytanie o fes/mes - tak, jest tam podane aktualne napięcie biegające po układzie. Nie pamiętam w której zakładce, ale jest.
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
Jest napięcie akumulatora. Ale myślałem ze może gdzies osobno jest poziom ładowania.jjash pisze:Odpowiadając na pytanie o fes/mes - tak, jest tam podane aktualne napięcie biegające po układzie. Nie pamiętam w której zakładce, ale jest.
Autka jakie mi się przewineły: Hyundai Lantra 1.6, Lancia Lybra 2.4 JTD, Alfa Romeo 156 2.4 m-Jet, Alfa Romeo 156 1.8 Twin Spark, Lancia Delta 1.8i.e., Lancia Thesis 2.4 JTD, Alfa Romeo 166 3.2, BMW E90 320d, Fiat Brava 80 16v, Fiat Brava 80 16v, Laguna III 2.0 16v, Fiat Stilo 1.9 JTD, Marea 155 20v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Obecnie mam: Lancia Lybra 2.4 jtd Emblema, Lancia Lybra 2.0 LS, Opel Meriva_A 1.4 EcoTec, Bravo HGT, Brava 100 16v
Re: Thesis 2.0t - problemy z ładowaniem
jak włączysz silnik to pokazuje ładowanie 
