Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
Od kilku miesięcy odczuwalny spadek mocy. Dzisiaj pomiar na hamowni: szok ! zamiast 136 km tylko 90 km.
Turbina sprawdzona, przepływomierz Bosch wymieniony na nowy(bez róznicy), wtryskiwacze sprawdzone (po wymontowaniu). Samochód zapala na pierwszym razem nawet w silne mrozy i rozpędza się do 200 km/h ale wyraznie brak mu momentu obrotowego przy około 2000-2500 obrotów.
Czy możliwe aby stary katalizator (byc moze nie dokońca drozny, bo z zewnątrz mocno zardzewiały) zabierał ze 136 KM az 30 % mocy? Jeśli nie katalizator to pompa wtryskowa?
2.4 JTD kappa, 245 tys km (przebieg potwierdzony z eco scan)
Turbina sprawdzona, przepływomierz Bosch wymieniony na nowy(bez róznicy), wtryskiwacze sprawdzone (po wymontowaniu). Samochód zapala na pierwszym razem nawet w silne mrozy i rozpędza się do 200 km/h ale wyraznie brak mu momentu obrotowego przy około 2000-2500 obrotów.
Czy możliwe aby stary katalizator (byc moze nie dokońca drozny, bo z zewnątrz mocno zardzewiały) zabierał ze 136 KM az 30 % mocy? Jeśli nie katalizator to pompa wtryskowa?
2.4 JTD kappa, 245 tys km (przebieg potwierdzony z eco scan)
Ostatnio zmieniony 15 paź 2012, 20:42 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Tytułujemy zgodnie z regulaminem /Polej/
Powód: Tytułujemy zgodnie z regulaminem /Polej/
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: 2.4 JTD 90 KM mocy:((
Moze byc katalizator. Wrzuc wykres z hamowni, moze cos mi zaświta jak zobaczę przebiegi..
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
Jeśli wyciąga 200 km/h to raczej nie może mieć 90 KM
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
Chyba że ma jak moja ..licznik z benzyniaka 
Sorry,nie mogłem sobie odpuścić

Sorry,nie mogłem sobie odpuścić

- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
dlaczego - z górki z wiatrem + plus jeszcze odrzut z spalinvolf pisze:Jeśli wyciąga 200 km/h to raczej nie może mieć 90 KM
Bądźmy dobrej myśli

byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza

Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
Rozpędza się do 200 km/h na płaskim terenie i bezwietrznej pogodzie ale trwa to prawie 4 minuty....
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
To i tak masz lepiej niż Olek,jemu tyle zbiera się do 50 
A tak na poważnie,może pompa CR siada? Nie wydala z odpowiednią dawką paliwa.

A tak na poważnie,może pompa CR siada? Nie wydala z odpowiednią dawką paliwa.
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
Padająca pompa CR ma objaw zgoła inny. Nie zmniejsza dawki, ale przy dużym obciążeniu odczuwalne jest szaprnięcie jakby silnik do odcinki doszedł, a dzieje się to najszęściej w okolicach 3200 obr/min.
Ja bym wskazywał na turbo właśnie, być może zacięte w pozycji półotwartej kierownice VNT, stąd czujesz brak reakcji turbiny od 2 do 2.5 obr.
Jesli masz sfot i kabel to logi z FiatEcuScan-a, lub Multiscana zapodaj :
- obroty silnika
- dawka paliwa (ogólna)
- cisnienie Rail
- cisnienie doładowania
- mierzona masa powietrza
- położenie pedału przyśpieszenia (%)
Ja bym wskazywał na turbo właśnie, być może zacięte w pozycji półotwartej kierownice VNT, stąd czujesz brak reakcji turbiny od 2 do 2.5 obr.
Jesli masz sfot i kabel to logi z FiatEcuScan-a, lub Multiscana zapodaj :
- obroty silnika
- dawka paliwa (ogólna)
- cisnienie Rail
- cisnienie doładowania
- mierzona masa powietrza
- położenie pedału przyśpieszenia (%)
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 1091
- Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
- Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
To wersja 136 KM, ma VNT ?Ramzes_II pisze:Padająca pompa CR ma objaw zgoła inny. Nie zmniejsza dawki, ale przy dużym obciążeniu odczuwalne jest szaprnięcie jakby silnik do odcinki doszedł, a dzieje się to najszęściej w okolicach 3200 obr/min.
Ja bym wskazywał na turbo właśnie, być może zacięte w pozycji półotwartej kierownice VNT, stąd czujesz brak reakcji turbiny od 2 do 2.5 obr.
Jesli masz sfot i kabel to logi z FiatEcuScan-a, lub Multiscana zapodaj :
- obroty silnika
- dawka paliwa (ogólna)
- cisnienie Rail
- cisnienie doładowania
- mierzona masa powietrza
- położenie pedału przyśpieszenia (%)

Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 najpierw 75KM potem 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM,Fiat Stilo 1.4 95KM. Lancia Delta 1.4 T-jet 120 KM. Lancia Delta 1.9 Twin Turbo 190KM i Lancia Lybra SW Intensa 2.4 JTD 150 KM. Aktualnie : Ford Focus kombi lift 1.8 125 KM i Volkswagen Golf VII kombi 1.4 TSI 125KM
Służbowy: Renault 125KM
Służbowy: Renault 125KM
- Ramzes_II
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 2543
- Rejestracja: 02 lis 2009, 0:06
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Dębica, podkarpackie
Re: Kappa 2.4 JTD - 90 KM mocy zamiast 136KM
Tak. Ta turbina stosowana w Kappie ma VNT samosterowalne nadcisnieniem na wyjsciu turbiny. Im wyższe cisnienie na wyjściu, tym odchylenie kierownic VNT większe by zmniejszyć doładowanie.
Ta turbina nie ma Wastegate. Ogranicznikiem doładowania jest w niej VNT.
Ta turbina nie ma Wastegate. Ogranicznikiem doładowania jest w niej VNT.
Tuning oraz diagnostyka JTD, JTDm, TDI, CDI, HDI ... i HGW
>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<

>>>>>>>>>>>>>>>>>>tel: 661-104-166<<<<<<<<<<<<<<<<<<