FCA - plany inwestycyjne i modelowe

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Upadek marki lancia

Post autor: broker » 06 lis 2012, 7:56

Kruk pisze:Tragedia!! Po tym wszystkim co zrobila Lancia dla motoryzacjii takie legendy jak Delta integrale czy Stratos marka upada!!

http://moto.gadu-gadu.pl/58072840027049 ... edium=main
Czytałeś kilka postów poprzedzającyh Twój ? :roll:
Bo jest tam napisane jak wół, że Lancia nie zostanie zlikwidowana. Jest nawet dokładnie podane, jak Lancia będzie funkcjonować w najbliższych latach.
Może nie jest to szczyt marzeń dla Lancisti, bo akurat Lancia nie doczeka się jakiś szczególnych inwestycji do 2016, z braku funduszy. Niemmniej jednak NIE będzie likwidacji marki.

Dawid pisze:Lancia upadła wraz z zakończeniem Thesisa-ostatniej prawdziwej Lancii.
Akurat Thesis niestety walnie przyczyniła się do upadku marki, wystarczy porównać jej poziom sprzedaży z wynikiem Kappy, nie wspominając już o Themie.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Nat » 06 lis 2012, 18:40

Akurat nieoszałamiający wolumen sprzedaży to cecha charakterystyczna Lancii od lat...
Nawet Stratosy nie najlepiej się sprzedawały, a szał cenowy przyszedł dopiero po latach...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 06 lis 2012, 21:40

Uuuufff :D

Sam rzecznik Chrysler'a w USA mówi o Lancii, o stylistyce, która ma łączyć, o segmencie C/D, najnowszej technice i silnikach.
Generalnie Lancia zostaje i nie będzie projektowania Chryslerów i potem znaczek Lancii, tylko od razu projekty pod obie marki.
Czyli po tym całym zamieszaniu po konferencji Fiata, braku nowości dla Lancii w najbliższym czasie i pogłoskach o likwidacji marki, wracamy do nieco bardziej optymistycznej wersji. Wygląda na to, że Fiat i Chrysler zamierzają dotrzymać słowa jakie dali rok temu.


Lancia will develop mid-segment models together with Chrysler
:link:
After the sad news for Lancia-enthusiats of last week about the ?reducing? of the plans with the beautiful brand from Turin, there is now more and more reassuring news that the brand will be kept alive within the Fiat-group. This statement is even coming from a reliable and objective source. Chrysler-spokesman Scott Brown has said that, at this very moment, a team in Detroit is working on the best imaginable design for mid-segment Lancias and Chryslers. Chrysler wants to start a strategically important offensive in the C/D-segment which has a lot of commercial potential, both in the US as in other continents.

It will be the ideal balance between stylish but not overly distinctive design and luxury, combined with the best technique and engines. The spokesman talked about the perfect fusion between Chrysler- and Lancia-DNA. He also said that Lancia is certainly not threatened with closure.

It will thus not be a pathetic attempt with Chryslers being rebadged with a Lancia-logo every once in a while.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Nat » 06 lis 2012, 21:45

Cóż, ten "pocieszający" cytat mówi sam za siebie:
a team in Detroit is working on the best imaginable design for mid-segment Lancias and Chryslers
To tyle w temacie dalszego życia Lancii. Team w Detroit wykroi nam nowe Lancie... klasy średniej... o najlepszym dizajnie, jaki Amerykanie potrafią sobie wyobrazić. :roll: :|

I to ma nie być "pathetic attempt"?
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 06 lis 2012, 22:01

A ja bym mimo wszystko poczekał z komentarzami na finalne projekty ;)
Mamy już np Fiata Viaggio rodem z USA. Co do teamu z Detroit, szczerze wątpię, żeby nie było tam Włochów ;)

Poza tym wolę taką Lancię póki co niż żadną. Argumenty, że lepiej zamknąć historię marki w tym momencie jakoś mnie nie przekonują.
Los marek Saab czy Rover to nie moja bajka.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Dudi » 06 lis 2012, 23:42

A dlaczego nie oprzeć się właśnie na tym:
It will be the ideal balance between stylish but not overly distinctive design and luxury, combined with the best technique and engines. The spokesman talked about the perfect fusion between Chrysler- and Lancia-DNA. He also said that Lancia is certainly not threatened with closure.

It will thus not be a pathetic attempt with Chryslers being rebadged with a Lancia-logo every once in a while.
Ja też wolę taką Lancię niż żadną, bo jeśliby całkowicie z niej zrezygnowali, to ponowne wejście na rynek byłoby już chyba niemożliwe. Nie wspominając już o pomysłach sprzedaży jej Chińczykom :-? :|
Poza tym do Detroit pojechało dużo projektantów z Centro Stile, a ci z Detroit przyjechali do Turynu po nauki więc nie powinno być tak źle.
Dlatego niech wprowadzają na rynek najwięcej modeli jak to będzie możliwe i jakoś spróbują przetrwać do 2015-16 roku. A potem zobaczymy.

Dzisiaj znalazłem takie przesłanie na necie i faktycznie jest w tym sporo racji (ale to chyba jeszcze nie teraz :roll: ):
Nowy Stratos.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Nat » 07 lis 2012, 0:33

W necie jest też takie cosik obrazujące postęp w ciągu cwierćwiecza...:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 07 lis 2012, 19:19

Lancia is not dead
:link:
Lancia?s future is Chrysler?s future, and they will both join their forces to create a unique company with two names and two markets. Some people would say that the original Lancia is dead. But personally I think Lancia has finally become global and important in terms of volume.

[...]

With Chrysler both brands will jointly create and develop new cars not only for America (as it happens now with the Lancia Thema, which is a 100% Chrysler) but thinking also of European requirements. Of course, an Italian brand with no products made in Italy is not the best thing, but in the globalized world, the origin of the products is not as important as it was before

Obrazek

Obrazek
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Dudi » 08 lis 2012, 9:12

Zdjęcie logo z Mirafiori Motor Village :)
I to już mi się bardziej podoba. Oczywiście wszyscy możemy marudzić, ale prawda jest taka, że lepiej żeby produkcja rozwijała się przy udziale Chryslera niżby marka miała umrzeć śmiercią naturalną.
A jak się trochę odbuduje i miną już te wszystkie spadki i kryzysy, to pozostaje mieć nadzieję, że w końcu trafi do produkcji chociaż jeden taki model jak prototyp Fulvii z 2003r. :roll: , który do dzisiaj nic się nie zestarzał i spokojnie mógłby trafić do produkcji.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: Nat » 08 lis 2012, 10:21

Mógłby, oj mógł!
Sęk w tym, ze niebawem zacznie się już druga dekada, jak czekamy na tę Fulvię...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 12 lis 2012, 15:54

Alfredo Altavilla został szefem Fiata na Europę (+ Afryka, Bliski Wschód). Bliski współpracownik Marchionne, zasiada też w zarządzie Chrysler'a.

Fiat appoints company veteran Altavilla as Europe chief

:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 12 lis 2012, 16:05

Marchionne: Struggling in Europe, 'comfortable' with Chrysler

:link:



Europe: ?We need to get this issue under control?, Marchionne
:link:
Here there are the main highlights of Sergio Marchionne?s interview with Luca Ciferri, Editor-in-Chief of Automotive News Europe:


Inevitable the move of merging Fiat and Chrysler by the year 2014

Big effort on relaunching Europe operations

2013 total sales target: 4.3 million from which 2.6 million (60%) correspond to Chrysler. It means Chrysler sales will grow 8% while Fiat ones would decline 6%

Problem with distribution of production in North America

?Success? for the coming Chrysler 200, to be presented in Detroit 2013

Regarding Chrysler 100 he thinks ?is a great idea to provide dealers in the U.S. with two options in the compact segment?
If Chrysler 100 gets produced will come to Europe as the new Lancia Delta

Reason for poor results of Lancia Thema/Flavia/Voyager: selling a premium brand in a difficult market is tough. The market is getting smaller

The Dodge Dart effectively started rolling out in late September. The target is unchanged

He wants different body types for the next generation Chrysler Town & Country and Dodge Grand Caravan. Marketing study is on the way

Fiat 500 results in America: great product. Different approach from different people in charge of its sales

Jeep can reach 1 million units but it does not have the capacity right now

The new SUV from Maserati, the Levante, will be built in Mirafiori, Turin with a lot of the underpinnings coming from the U.S.

Jeep?s production in China: the company will remain in USA. It can do CKD units but everything coming from U.S. market.

Alfa Romeo to VW: ?there are some things that are not available for sale? I have zero interest in selling Alfa?
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
miwis
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 666
Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: miwis » 12 lis 2012, 20:51

Generalnie dalej nie mają pomysłu na Europę. Cienko wygląda przyszłość.
Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:

Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 13 lis 2012, 20:15

Michał, ale skąd takie pesymistyczne wnioski ? :)
Mają pomysł, choć pewnie nie do końca w takim tempie jak byśmy chcieli. Zobacz na 17 stronę wątku, gdzie była o tym mowa.
Elementem tego planu jest też wzrost produkcji we Włoszech kosztem potencjalnej rozbudowy fabryk w USA.

Dla Lancii, najważniejsze, że po pierwszych nieporozumieniach co do intencji Fiata, mamy potwierdzenie nowej Delty, Flavii i Voyagera.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lancia/Fiat/Alfa/Jeep - plany inwestycyjne i modelowe

Post autor: broker » 16 lis 2012, 19:15

How Europe's decline has changed Fiat CEO Marchionne's priorities
:link:


I kluczowe zdanie wywiadu, które wyjaśnia wątpliwości z planu Fiata odnośnie Lancii.
Tabela była raczej szkicem minimum, nowych modeli będzie więcej, wszystko zależy od sytuacji rynkowej.
Your new plan reduces the Lancia brand to the Ypsilon and an unnamed U.S.-made product due in 2015.

Marchionne: Plus [additional] cars coming from the U.S.


But your new four-year plan only mentions one imported model.

Marchionne: It doesn't matter. If the business case is sound, there could be more.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”