Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: marceli » 20 lis 2012, 19:49

Według tabeli z linku, z A6, raz przegrywa raz wygrywa, choć jest tylko Kappa Coupe i JTD Sw ,no ale dane chyba też są z nie jednego źródła wg ostatniej tabelki to chyba z jakichś testów czy gazet, nie wiem.

Wiem,że na forum często jest poruszany temat "słabych" hamulców w Kappie i ich poprawy, co mnie osobiście dziwi no ale albo ja nie jechałem autem który dobrze hamuje, albo moja dobrze hamuje albo wszyscy jeżdżą w stylu WRC :) a ja się wożę jak powozem
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Borek » 20 lis 2012, 21:07

Przy jeździe dyliżansowej jest spoko, dopóki ktoś nie wejdzie centralnie przed maskę - 1,5 tony to nie w balon dmuchał.
Drop a gear and disappear!

kd_ola
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kd_ola » 21 lis 2012, 7:33

Zgadzam się że przy spokojnej jeździe jest w miarę ok,ale przy nagłym hamowaniu jest źle.A co do tarcz to próbuje sprzedać jak się uda to kupię takie jak są teraz(22mm/280mm).Może ktoś zainteresowany tarczami 26/280+klocki?przebieg około 3tys.
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.

Awatar użytkownika
grzesiekj23
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 882
Rejestracja: 12 kwie 2009, 20:51
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Sławno

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: grzesiekj23 » 21 lis 2012, 8:24

Ja tam popieram Marcina :P Jeździłem już różnymi wozidełkami i Kappa daje radę. Oczywiście przecież to nie rajdówka i nie stanie w miejscu- nawet nie była na taką projektowana, ale kilka razy zdarzyło się wtargnięcie na jezdnię (pies, lis etc.) i ze 100km/h z ABS-em dała pasem po płucach. Naturalnie wszystko zależy od pogody i generalnie opon- na letnich było gorzej bo twarde skubane, ale na zimówkach ładnie hamuje. Mnie tam rankingi tak nie bardzo ruszają bo liczą się wrażenia, a te u mnie pozytywne i czuję się bezpiecznie z tym co mam. :) Pozdrawiam
Były:
Dedra 2.0 i.e.
Kappa 2.4 175KM '98 > 8 lat i 120 000 km wspaniałych wspomnień

Jest:
Phedra Emblema 2.0 D 136+KM '06 > salon na kółkach ;)
Ypsilon Oro 1.4 95KM '07 > mały wariat ;)

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Michor » 21 lis 2012, 9:17

Z moich odczuć wynika że hamulce jako takie nie są złe-
Słaba jest tylko ich odporność na przegrzanie (szybko puchną) - i to jest chyba najgorszy problem:)

Tak jedno dohamowanie z 120-130 i na następnym robi się już miękko (i pod nogą i w gaciach:P )
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Borek » 21 lis 2012, 9:20

A ja właśnie na zimowych miałem problem, ale w lecie i może dlatego. Ja wiem, że teoretycznie zimówki w lecie to wyższe opory toczenia i trudniej zerwać przyczepność, ale nie po deszczu, ooooj nie. Ale fakt, że w dobrych warunkach hamuje całkiem przyzwoicie i to na osprzęcie, który niedługo będzie musiał być wymieniony.

Michor - o właśnie! Ale może to pora płyn wymienić? :lol:


Ja bym może takie tarcze przytulił z powyższego, ale jeśli dobrze kojarzę to mam 310mm, a do tego na chwile obecną brak kasy. :(
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Michor » 21 lis 2012, 9:45

Ja bym bardzo chętnie się na brembo przerzucił ale dopóki nie będę miał felg to lipa...
i potem w zimę też lipa bo zimówki też muszą być 16 :/


A i własnie - bo widziałem ten jeden charakterystyczny wzór felg 16 - turbo/3.0 v6 (takie kwiatki) - no i drugi wzór - 8 czy 10 ramion - o pod oboma (wydaje mi się) widziałem brembo- czy nie jest tak że pod te drugie brembo nie wchodzi? (w wyniku za małego et /konstrukcji felgi)
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
Borek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3050
Rejestracja: 12 maja 2012, 7:51
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Borek » 21 lis 2012, 11:32

To jest możliwe, żeby dobrać felgę o prawidłowym rozmiarze, ale nie wchodzącą "bo hamulce"? Znaczy rozumiem jeszcze jako tako zbyt małe odsadzenie, ale wewnętrzna średnica felgi chyba powinna trzymać jakąś normę. 8-O
Drop a gear and disappear!

Awatar użytkownika
Michor
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2386
Rejestracja: 05 lut 2012, 10:17
Imię: Wojtek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: Michor » 21 lis 2012, 12:15

tak - ale jak zwrócisz uwagę, fabrycznie "kwiatki" 16 zostawiają miejsce na zacisk (trochę wygięte na zewnątrz ramiona) - a jak masz felgę "prostą" od środka, to wtedy może być taki cyrk że et jest ok, ale zacisk zaczepia:)


czytałem gdzieś na forum widziałem że ktoś tam dokładał dystanse żeby się zacisk zmieścił.
BMW E39 Touring - 4,4 V8

Awatar użytkownika
kecajgo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 643
Rejestracja: 28 gru 2009, 17:26
Lokalizacja: Brzeg

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kecajgo » 22 lis 2012, 23:49

Wchodzą i w te 16 8 -śmio ramienne(przykład łukaszłódź) i w kwiatki jak wy to ładnie nazywacie z tą różnicą, że były kwiatki bardziej płaskie i bardziej wypukłe i z tego co pamiętam to brembo wchodzi tylko w te wypukłe :nono: Pozdrawiam :)

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: fotisk » 24 lis 2012, 9:09

Witajcie,
wg mnie, po zamianie tarcz na grubsze, samo hamowanie nadal jest ok, jak piszą koledzy daje radę, poprawiła się odporność na przegrzewanie... to co spowodowało, że zmieniałem hamulce, nie zostało jeszcze osiągnięte - szybkość narastania siły hamowania... muszę nad tym jeszcze popracować (wymienić pompę hamulcową)...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

kd_ola
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kd_ola » 24 lis 2012, 10:32

Zaciski na tarcze gr.26mm w drodze .Jak dotrą biorę się za wymianę a potem PRÓBA :zjezdzam:
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.

kd_ola
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kd_ola » 03 gru 2012, 9:53

Witam
Zaciski wymieniłem.Różnica jest ,ale dlatego chyba że tarcze i klocki nowe.Przy dłuższym hamowaniu jest lepiej (lepsze chłodzenie tarcz)masa robi swoje SW+instalacja gaz.to ponad 1600kg :( .Może jeszcze nad wymianą pompy pomyśle jak sugerował kolega fotisk.
Dziękuje za wszelkie porady i sugestie : ok2 :
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.

fotisk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 617
Rejestracja: 14 paź 2009, 23:25
Lokalizacja: Łódź

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: fotisk » 03 gru 2012, 23:37

Z wymianą pompy czekam do wiosny, teraz już mi się nie chce... łapki grabieją...
Pozdrawiam

Fotisk
Kappa 2.0 Łódź

Zapraszam do mojego sklepu http://www.nielsen.sklep.pl - dla forumowiczów 10% rabat...

kd_ola
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 43
Rejestracja: 14 cze 2009, 13:35
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Sztombergi Świętokrzyskie

Re: Kappa 2.0 20V - wymiana zacisków

Post autor: kd_ola » 04 gru 2012, 7:49

Wiem coś o tym,i tak mi pogoda dopisała bo od wczoraj już ZIMAAAA :(
Była:LANCIA KAPPA 2.0 20V SW 98r,Jest;AR 147 1.6 T.SPARK 05r;KAWASAKI NINJA 500R 03r;YAMAHA VIRAGO XV1100 92r;JAWA CZ-175 88r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”