Kappa - wymiana osłony przegubu

daros1972
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 26 sty 2010, 19:27
Lokalizacja: kraków

Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: daros1972 » 15 lis 2013, 9:12

witam, muszę wymienię oslonę przegubu, jak sie do tego zabrać

daros1972
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 26 sty 2010, 19:27
Lokalizacja: kraków

Re: wymiana osłony przegubu

Post autor: daros1972 » 15 lis 2013, 9:13

czy macie koledzy jakies zdjecia lub schemat

Alan

Re: wymiana osłony przegubu

Post autor: Alan » 15 lis 2013, 9:30

Ja powiem ci tak,jeśli nie masz narzędzi ,dobrego kanału itp. Zawieź do mechanika. Taka usługa kosztuje około 40-50pln. przynajmniej w mojej okolicy.

Jak się to robi? ano podnośnik UP,koło out ...i zaczynają się schody.

Musisz rozczepić zwrotnicę z wahaczem,wcześniej odkręcić nakrętkę przegubu. Jak już to zrobisz to po odciągnięciu zwrotnicy przegub powinien swobodnie wyjść. Czasem potrzeba ebnąć młotem..uwaga na gwint.

Jeśli już masz przegub swobodny trzeba zdemontować starą manszetę,podważyć pierścień zegera umiejscowiony wewnątrz przegubu (jeśli jesteś wierzący modły pomogą). Ów pierścień zabezpieczający półoś nie ma żadnych oczek,zaczepów itp. Jest tak dostępny jak kredyt hipoteczny dla bezrobotnego :) A jego odbezpieczenie i wyjęcie półosi bez problemów jest równie prawdopodobne jak to że wśród gimbazy trafi się kolejna niepokalana z poczęciem :)

Reasumując,wróć do początku mojego wpisu,przejedź się po mechanikach i zapytaj o cenę :) U mnie takie coś wymieniają od ręki.

Edit: ostatnio jak wymieniałem osłonę,mechanik pierniczył się z tym dwie godziny. W końcu zdemontował całą półoś i dopiero na stole udało mu się to dziadostwo rozczepić.Koszt 60pln

Może mechanik do kupy,ale za tych kilka dukatów nie poświęciłbym swojego czasu na babranie się z tym syfem.

Pozdrawiam.

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: matfiej » 15 lis 2013, 10:50

daros1972 pisze:witam, muszę wymienię oslonę przegubu, jak sie do tego zabrać
Mi wymiana przegubu zajęła ze 4 godziny bo za nic nie chciał zejść z półosi, nigdy więcej : czerwona :
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

Alan

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: Alan » 15 lis 2013, 11:08

O tym właśnie koledze pisałem :)

Awatar użytkownika
stabraf
Administrator
Administrator
Posty: 8478
Rejestracja: 22 lut 2008, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: stabraf » 15 lis 2013, 12:58

Eeee tam...wystarczy dobry narzędź do tego : :link:
Z taką końcówką:
szczypce.jpeg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 12140
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: topcio » 15 lis 2013, 13:56

stabraf pisze:Eeee tam...wystarczy dobry narzędź do tego : :link:
Z taką końcówką:
szczypce.jpeg
Fakt, żeby cokolwiek ruszyć trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Jeśli są takowe to nie ma co się bać wymiany przegubu.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

tgp
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 411
Rejestracja: 05 lip 2008, 0:00
Lokalizacja: jakby Kraków

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: tgp » 15 lis 2013, 18:39

Należę do tych co się tego podjęli, ale potwierdzam że bez odpowiedniego zaplecza to nie jest łatwe i przyjemne. :roll: Teraz szkoda by mi było na to czasu. Również polecam wizytę w warsztacie chociaż mam alergię na warsztaty i co się da robię sam : ok2 :

Alan

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: Alan » 15 lis 2013, 18:50

Ja robił raz sam,więcej dziękuję :)

matfiej
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 155
Rejestracja: 27 wrz 2012, 18:51
Imię: Maciek
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: matfiej » 15 lis 2013, 19:31

topcio1 pisze:Fakt, żeby cokolwiek ruszyć trzeba mieć odpowiednie narzędzia. Jeśli są takowe to nie ma co się bać wymiany przegubu.
Narzędzia posiadam ale drugi raz bym tego nie robił w tak wiekowym aucie. Po pierwsze poprzedni właściciel (jego mechanik) tak dokręcił nakrętkę piasty że klucz 3/4 nie wytrzymał. Odkręcenie było możliwe dopiero pneumatem w serwisie PKS-u. Nastepny problem to wszędobylski smar zmieszany z rdzą i innym syfem i brak jakiegokolwiek dostępu do segera. Drugi raz bym tego nie robił, nie ma mowy, dla porównania w nowszym grande punto 2 przeguby wymieniłem w godzinkę :D
Delta T-jet
Punto Starjet
Doblo Multijet
500L Trekking T-jet

adamM20
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3366
Rejestracja: 28 lip 2012, 9:56

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: adamM20 » 15 lis 2013, 19:46

matfiej pisze:Nastepny problem to wszędobylski smar zmieszany z rdzą i innym syfem
... następnym razem po wymianie osłony zrobię zdjęcie jak wygląda mój garaż/warsztat, dramat do kwadratu :x
U mnie to wygląda tak: wymiana osłony, przegubu 2 do 4 godzin (bez kanału) doprowadzenie warsztatu do porządku + moja kąpiel w starej wannie z naftą to kolejne 3 do 5 godzin : zawstydzony :
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: KrissEB » 15 lis 2013, 21:36

Jesli masz stalówki to :
1. zdejmujesz kołpak i poluzowujesz nakrętkę od połosi.
2. Podnosisz auto, zdejmujesz koło
3. Rozkrecasz połoś ze skrzyni (kilka śrub na imbus)
3. Odpinasz wszystkie przewody z amortyzatora i odkrecasz śruby od amortyzatora. (tutaj przudaje się pomoc bo trzeba by kogoś silnego poprosić żeby ci jakimś długim prętem naginał wachacz w dół a ty wyjmujesz przegub.)
4 Jak się już się nagimnastykujesz z wyjecim połosi z piasty to bierzesz ją w imadło i:
5 Na półosi jest seger i trzeba go znaleźć pod smarem i rozpiąć wtedy przegób schodzi z połosi.
6. Wymieniasz osłonę, nowy smar, nowe/stare opaski i wsadzasz przegub z powrotem uwazając zeby nie uszkodzić osłony przegubu o amortyzator (jak bedziesz wymieniał to bedziesz wiedział o co mi chodzi:)
7 Składasz w odwrotenej kolejności i nakrecasz nakrętkę połosi.
8. Stawiasz auto na "własne nogi" i dokrecasz nakrętkę na półosi.

P.S.
Jak masz felgi aluminiowe to:
1. Zmieniasz alufelge na koło zapasowe albo koło z felgą stalową i wtedy patrz punkt 1
Ostatnio zmieniony 15 lis 2013, 23:03 przez KrissEB, łącznie zmieniany 1 raz.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Alan

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: Alan » 15 lis 2013, 21:39

Dalej twierdzę,że nawet zakładając wariant optymistyczny 50pln to dobry wydatek żeby nie brudzić sobie rąk :)

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 759
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: KrissEB » 15 lis 2013, 23:06

Fakt, jeśli uda Ci się to załawić za 50 zł to chyba warto.
Ale jak lubisz się podłubac to za 50 zł mas osłonę na wew i zew przegub a robocizna daje doświadczenie i kolejny level do przyjaźni z własną Kappą.

Poza tym zawsze masz okazję żeby przejrzeć auto.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Alan

Re: Kappa - wymiana osłony przegubu

Post autor: Alan » 15 lis 2013, 23:14

Fakt to niezaprzeczalny :) Aczkolwiek jak nie masz dobrego zaplecza możesz złapać kolejny level w byciu kolejnym który mówi że włoszczyzna to do zupy :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”