Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 21 lip 2015, 9:33

Witam.
Są na rynku środki do chemicznego czyszczenia DPFa, jednak aby można je było zastosować konieczne jest wejście do wspomnianego powyżej poprzez otwór mocowania czujnika temperatury.
I teraz moje pytanie: gdzie w Delcie III 2.0 Mjet 165 znajduje się DPF, oraz czy można od spodu auta takowy czujnik wykręcić (jeżeli istnieje)?
Może ktoś jakieś foto, rysunek, sugestię posiada?

Awatar użytkownika
BootError
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 311
Rejestracja: 08 mar 2014, 7:36
Imię: Tomek
Lokalizacja: WL - Mazowieckie

Re: Delta III 2.0 MJet 165 chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: BootError » 21 lip 2015, 9:48

Masz jakieś problemy z DPF'em czy chcesz to zrobić profilaktycznie?
Były:
Seicento Sporting Abarth (1999)
Grande Punto Sport (2007)

Są:
Fiesta MK7 EcoBoost-Turbo 125KM (2012) <<<link
Delta III MOMO 1,9TT 223KM DPF ON / EGR OFF by Cinek (2013) <<<link
Seicento 1,1MPI (2006)

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 MJet 165 chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 21 lip 2015, 10:29

Zatkany na amen. Nawet wymuszone wypalanie zostaje przerwane z informacją, że filtr zatkany.

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: Dawid » 21 lip 2015, 11:28

Chyba pozostaje tylko serwis.
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2032
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: Jarek_Jarecki » 21 lip 2015, 11:52

To jak to się stało, że całkowicie zatkany?
Procedura wypalania nie zadziałała jak należy? O co kaman?
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 21 lip 2015, 11:59

Tego nie wiem. Jestem drugim właścicielem, przebieg 200 tyś. a MES pokazuje bodajże 6 regeneracji - trochę mało jak na ten przebieg. Może EGR przepuszcza.... Nic, trzeba szukać przyczyny.
Co nie zmienia faktu, że dalej nie wiem jak wygląda układ wylotowy w tym autku.

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2032
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: Jarek_Jarecki » 21 lip 2015, 12:08

a auto w ogóle niemodpala, czy możesz odpalić tylko w trybie serwisowym?
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 21 lip 2015, 12:27

Odpala. Jeździ w trybie awaryjnym. Gdy skasuję błędy, po kilkudziesięciu metrach przejażdżki, znów "konieczne sprawdzenie silnika", tryb awaryjny. Dodam, że zanim wejdzie w tryb awaryjny auto jest i tak cholernie mułowate. Poza tym kopci niemiłosiernie. Średnie spalanie z 6,9 poszło do 8,0.
Próba wymuszonego wypalania kończy się po kilkudziesięciu minutach informacją "przerwano - filtr zatkany".
Błędy poniżej:
IMG_1902.JPGObrazek

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2032
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: Jarek_Jarecki » 21 lip 2015, 12:32

nie wiem, na ile to jest "zalecane" w Delcie, ja natomiast u siebie w Vectrze, jak zdarzyło mi się coś takiego, to przegoniłem auto na autostradzie, aż się DPF wypalił całkowicie (po rozmowie z mechanikami z ASO, jest to dopuszczalne i lepsze, niż wypalanie na jałowym w warunkach warsztatowych).

Oczywiście nie namawiam, tylko mówię, jak ja miałem w swoim aucie (serwisowe wypalanie też nie dało się uruchomić....)
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 21 lip 2015, 12:35

Problem w tym że w trybie serwisowym nie osiągnę parametrów do wypalenia w trasie :(

Awatar użytkownika
Dawid
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4784
Rejestracja: 11 lip 2009, 17:48
Imię: Dawid
Lokalizacja: Głuchołazy

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: Dawid » 21 lip 2015, 12:36

Jeśli rzeczywiście przy 200 tyś jest tylko zarejestrowanych 6 regeneracji to jest coś grubo nie tak.U mnie filtr potrafi się regenerować co 400-500 km gdy jeżdżę wiecej po mieście niż w trasie.Bywało że w MES stopień zatkania filtra miałem w 115 %-hehe.Auto jeździło normalnie.Po przegonieniu na autostradzie filtr się oczyścił do 30%.Raczej nie kombinował bym z chemią,jeśli nie pomaga wypalanie awaryjne a udał się z problemem do serwisu.A kontrolka od zapchanego filtra świeci?
P.S A nie pomyślałeś o wycięciu?
Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r

Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A

Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 21 lip 2015, 12:40

Pomyślałem o wycięciu. Tylko, że ze względu na pracę nie jest w moim przypadku to proste z praktycznego punktu widzenia, a do urlopu daleko. Stąd idea z czyszczeniem.
Świeci tylko kontrolka silnika.

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2032
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: Jarek_Jarecki » 21 lip 2015, 12:47

ElPaul pisze:Problem w tym że w trybie serwisowym nie osiągnę parametrów do wypalenia w trasie :(
To dziwne....bo wystarczy do zainicjowania wypalania:
*temp silnika 90st
*zapchany filtr (to już masz)
* kąt wtrysku z dawką paliwa zostanie osiągnięty
* minimalna prędkość pojazdu 20 km/h
* obroty silnika w przedziale 1500-2000 rpm

którego z powyższych nie jesteś w stanie osiągnąć?

zaznaczam, że jak osiągniesz przedział obrotów 1500-2000, to punkt z kątem wtrysku i dawką paliwa zostanie spełniony automatycznie...
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
ElPaul
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 24
Rejestracja: 07 sie 2008, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Godów
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: ElPaul » 21 lip 2015, 12:52

No faktycznie. Masz rację. Jednak po przejechaniu 30 km nie zainicjowało się wypalanie, a żal mi już było męczyć samochód na dalszej trasie.

Awatar użytkownika
Jarek_Jarecki
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2032
Rejestracja: 19 wrz 2007, 0:00
Imię: Jarek
Lokalizacja: Świdnica/Legnica
Kontakt:

Re: Delta III 2.0 M-jet - chemiczne czyszczenie DPF

Post autor: Jarek_Jarecki » 21 lip 2015, 12:57

no 30 to trochę mało....zaleca się około 60-80 km, ale faktycznie, jak tylko 6 wypalań na 200tys, to w pierwszej kolejności odwiedź serwis...

Jak wspominał Dawid, "prawidłowe" (jeśli tak można to nazwać) wypalanie, odbywa się średnio co 800-1000 km lub wcześniej, w zależności od stylu i charakterystyki jazdy....
Wychodzi na to, że u Ciebie proces ten odbywał się co 34 tyś. km.....
Tel: 537 207 252
https://www.facebook.com/noladnekwiatkizarow

BYŁO: Fiat 126p, Fiat UNO, Lancia Lybra, BMW E36 coupe, Renault Scenic, Mazda 626 GD, Ford Escort MK6, Opel Omega Caravan, Fiat Seicento, ALFA ROMEO 146 , Ford Escort MK7, BMW E36 Coupe

JEST:Opel VECTRA C Caravan Z19DTH oraz Peugeot 308 II 2018 SW
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”