Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Ma ktoś info takie żródełkowe co ile wymieniać rozrząd w kappie V6,a w sumie mam silnik od Thesis 215KM?????mam już jakieś 50 tysi no i chyba już niebawem trzeba zadziałać
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, 13:01 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Re: Co ile rozrząd 3.0 v6
Czemu tak jest, że w niektórych Lanciach trzeba wymieniać rozrząd co 60 tysięcy km?
Ja w Xm i Xantii wymieniam co 120 tysięcy i bez żadnych problemów.
Ja w Xm i Xantii wymieniam co 120 tysięcy i bez żadnych problemów.
były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Tzn ze na 60 ma byc u mnie wymiana??
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Ja tu nie jestem żadnym autorytetem ale słyszałem żeby dla bezpieczeństwa wymieniać co 60.
Lecz niech się ktoś bardziej kompetentny wypowie
Lecz niech się ktoś bardziej kompetentny wypowie

były: Citroeny BX 1.4; 1.9D; 1.6 LPG; 1.6; 1.9 GTI4x4; Citroen BX1.8TD, Citroen Xantia 2.1TD EPIC
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
Citroen CX 2.5T GTI; Citroen XM 3.0LPG; Citroen XM 2.1TD, Mercedes 124 3D, Fiesta 1.3, Audi 80 1.6, Lancia Kappa 2.4JTD SW, Citroen Xantia 2.0HDI plus Lancia Kappa 2.4 oraz Lancia Lybra 1.8LPG i Citroen XM Break 2.1TD
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Stary typ co 120 tys. ale ja po 90 miałem już pasek taki sobie a w nowym typie co 60 tys.
Dlaczego tak - trzeba zapytać się producenta :>
Dlaczego tak - trzeba zapytać się producenta :>
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Kurka rurka no to masakra czyli.To że trzeba wymienić to kit tylko najważniejsze pytanie gdzie?????????




Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
... przebieg do 90 tkm lub co 5 lat, wymiana prawie w każdym warsztacie gdzie posiadają blokady, które najlepiej jest dostarczyć samemu. Ważnym jest aby pasek był nowy a nie tak zwany magazynowy "leżak", zdarza się, że pasek potrafi mieć już parę lat i niestety guma, z której jest wykonany jest już nieco zleżała. Pamiętaj o rolkach.Radek pisze:Kurka rurka no to masakra czyli.To że trzeba wymienić to kit tylko najważniejsze pytanie gdzie?????????![]()
![]()
Dla pewności w przypadku aut już nieprodukowanych lepiej jest nieco skrócić przebieg paska rozrządu o jakieś 15 do 30 tyś kilometrów w zależności od ilości urządzeń, które napędza niż "prostować zawory".
Pozdrawiam.
- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7375
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Święte słowa adama20adamM20 pisze:... przebieg do 90 tkm lub co 5 lat, wymiana prawie w każdym warsztacie gdzie posiadają blokady, które najlepiej jest dostarczyć samemu. Ważnym jest aby pasek był nowy a nie tak zwany magazynowy "leżak", zdarza się, że pasek potrafi mieć już parę lat i niestety guma, z której jest wykonany jest już nieco zleżała. Pamiętaj o rolkach.Radek pisze:Kurka rurka no to masakra czyli.To że trzeba wymienić to kit tylko najważniejsze pytanie gdzie?????????![]()
![]()
Dla pewności w przypadku aut już nieprodukowanych lepiej jest nieco skrócić przebieg paska rozrządu o jakieś 15 do 30 tyś kilometrów w zależności od ilości urządzeń, które napędza niż "prostować zawory".
Pozdrawiam.
Ja z racji wieku i jakiegoś tam doświadczenia robię bardzo podobnie a może nawet tak samo. Nowe auto na gwarancji - tyle co mu piszą w instrukcji, ale po pierwszej wymianie, nawet w ASO na ori częściach => max 60 tys. (lub 5 lat). Nigdy ten system mnie nie zawiódł (puk, puk ...). Kupując pasek w sklepie, hurtowni, ASO itp. nie mamy gwarancji jak długo i w jakich warunkach on tam leżał. Może ponad 5 lat

Guma na takich paskach nie "kruszeje", jednakże człowiek ma zasiane ziarno niepokoju - czy i ile wytrzyma.
W paskach rozrządu, o których istnieje podejrzenie, że mają ponad 5 lat (dotyczy to właśnie aut starszych), ale ich stan wizualny (przyda się lupa) jest OK - nie ma co szukać kwadratowych jaj, one popracują przy normalnej (nie ekstremalnej) jeździe, ale tutaj skróciłbym okres eksploatacji do max 40 tys.
Przy okazji - paski urządzeń pomocniczych. Starsze wiekowo, jeśli nie mają pęknięć i trwałych odkształceń można spokojnie zakładać i jeździć.
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Contitech na opakowaniu podaje do kiedy można pasek montować, np. Install to 6/2016. Inni producenci tego nie podają, ale ja i tak zawsze wybieram Dayco.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
A teraz pytanie za 1000 punktów czy ktoś poleci jakiś warsztat lub kogoś z forum kto moją v6 zrobi jak trzeba???Dodam że jestem z okolic Słupska czyli północ, ale pare kilometrów do dobrego warsztatu można śmignąć
Jakiś czas temu pytałem w wątku zachodniopomorskim to była mała kiszka
Ogólnie temat raczej na październik, ale jak ktoś ma jakieś pomysły to chętnie poczytam 



Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
No dobra biorę się za rozrząd ale pompa wody nie jest na rozrządzie więc pytanko Na pompie jest 120 tys więc jak myślicie z tą pompą?Ale skoro jest osobno a przebieg nie za ogromny więc smigać na niej dalej{dodam pompa fabryczna silnik wstawiony nowy ma teraz 120tys}????
- Bartek-Lodz
- Klubowicz
- Posty: 2275
- Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Pompa nie jest napędzana rozrządem ale jest pod rozrządem
Jak ma 120 tysi to lepiej ją sobie wymień tak samo jak uszczelniacz na wale.

Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Rozrząd już kupiony czekam na wolną chwile u mechaniora zabiegany przed świętami.Ale pojawił się mały objaw,niezawsze ale jak postoi to musze troche pokręcić zeby zagadała tak jak by paliwko schodziło,myśle że to objaw padającej pompy paliwka bo żadnych wycieków niewidze.Jak chwile stoi to gada odrazu.Jeszcze jest przy silniku zawór sterowany podciśnieniem i niewiem czy to on jest od otwierania paliwka też??
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
Masz na myśli regulator ciśnienia Pb?Zazwyczaj rozszczelnia się i membrana puszcza Pb na stronę podciśnienia.Oczywiście jest wtedy do wymiany.Radek pisze:Jeszcze jest przy silniku zawór sterowany podciśnieniem i niewiem czy to on jest od otwierania paliwka też??
Re: Kappa 3.0 V6 - co ile wymiana rozrządu
No wlaśnie trzeba zacząć od regulatora i może przekażnika?? Bo jak już chwilke pokręci to pryka już normalnie.Jedynie przy odpalaniu zawiecha,pomaga kilka razy kluczyk czyli ewidentnie schodzi ciśnionko