Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju
Witam wszystkich jak wspomniałem już w tytule tematu, będę chciał wymienić olej i filtr oleju moje pytanie to czy wkład( filtr) który zakupiłem wymienia się jakoś inaczej i gdzie znajduje się filtr, śruba od miski i czy łatwo to wymienić samemu np bez klucza
- Michal1906
- Forumowicz/ka
- Posty: 323
- Rejestracja: 09 lip 2008, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Delta 1.4 120 km wymiana oleju i filtra oleju
Wymienia się ciężko za pierwszym razem
potem mi jakoś poszło. Ale zacznijmy od początku; najpierw demontujesz osłonę pod silnikiem (chyba z 10 wkrętów), i masz dostęp do kurka spustowego miski. Potem zaczynają się schody; wkład filtra oleju umieszczony jest w specjalnym wymienniku ciepła, pod osłoną (na schemacie numer 9 i 11). Pod osłoną jest plastikowa pokrywa filtra (numer 3-do jej odkręcenia potrzebny jest specjalny klucz z nasadką na łamanym ramieniu-dostęp jest marny. Wraz z filtrem masz zapewne uszczelkę gumową (numer 4)-wymienia się ją na nową za każdorazowym odkręceniem osłony filtra. Sam wkład jest wciskany w zakręcaną plastikową obudowę-to ważne by zajął odpowiednią pozycję w tym elemencie (numer 2 i 3). Przy odkręcaniu warto robić to powoli bo wymiennik jest pod kątem i zacznie z niego wyciekać olej, który popłynie sobie osłoną numer 11-ją też warto zdemontować. Po wyjęciu filtra będzie widać cały wymiennik w którym zostanie jeszcze około 200-300 ml oleju; odessałem go za pomocą strzykawki i wężyka. Ogólnie czynność nie jest skomplikowana lecz ciężki dostęp (węże cieczy i powietrza) skutkuje dużą pracochłonnością tej czynności. Myślę, że zamieszczone schematy pomogą Ci w pracy.

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 58
- Rejestracja: 05 maja 2015, 12:14
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju
Dzięki za poradę , olej i filtr wymienione przy okazji filtr powietrza , ale pojawił się pewien problem ! wzrosło mi spalanie chwilowe, o co tu chodzi
aha i jeszcze zmieniłem koła na letnie, ale taki sam rozmiar jak zimowe więc nie wiem o co ho
czy to np po przejechaniu 1000 km się unormuje.


Re: Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju
Witam
Podepnę się pod temat bo mam ten sam silnik tylko 150 KM.Zbliża się termin wymiany oleju i będzie to pierwsza wymiana od zakupu ( 06.2016). Samochód jest z 2010 roku.Od zawsze kupuję Motula i tym razem zrobiłem to samo.Sprawdziłem w instrukcji iż powinien to być 5W-40.Zauważyłem, że na kartce przy silniku jest wpisany olej 5W-30 ( z ostatniej wymiany w serwisie ).Kupiłem Motul 8100 X-cess 5W40.Dopiero teraz spojrzałem, ze klasa to ACEA A3/B4 a w instrukcji jest napisane ACEA C3.Liczę na Waszą wiedzę na ten temat, gdyż nie chciałbym zalać nie odpowiedni olej
Znalazłem jeszcze jeden olej Motul 8100 X-clean C3 5W40 5l i chyba ten powinienem kupić
Podepnę się pod temat bo mam ten sam silnik tylko 150 KM.Zbliża się termin wymiany oleju i będzie to pierwsza wymiana od zakupu ( 06.2016). Samochód jest z 2010 roku.Od zawsze kupuję Motula i tym razem zrobiłem to samo.Sprawdziłem w instrukcji iż powinien to być 5W-40.Zauważyłem, że na kartce przy silniku jest wpisany olej 5W-30 ( z ostatniej wymiany w serwisie ).Kupiłem Motul 8100 X-cess 5W40.Dopiero teraz spojrzałem, ze klasa to ACEA A3/B4 a w instrukcji jest napisane ACEA C3.Liczę na Waszą wiedzę na ten temat, gdyż nie chciałbym zalać nie odpowiedni olej
Znalazłem jeszcze jeden olej Motul 8100 X-clean C3 5W40 5l i chyba ten powinienem kupić
Re: Delta 1.4 120KM - wymiana oleju i filtra oleju
Możesz zalać olej bez C3. Fiat zalecał do T-jetów niby C3, ale auto nie ma DPFu, bo to nie diesel, a zastosowany katalizator trójdrożny nie ucierpi od normalnego oleju full-saps.