Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Nie kombinuj z ospowietrznikami bo pourywasz i wtedy problem.
Tak jak ktoś wspomniał ten silnik się odpowietrzy sam i nie potrzeba nic odkręcać.
Podstawa to czy jest obieg i czy wentylatory w ogóle chodzą.
Jak nie ma 1 szego biegu to i tak nie powinien gotować płynu bo się od razu włącza szybki bieg.
Wiem, sprawdziłem.
Tak jak ktoś wspomniał ten silnik się odpowietrzy sam i nie potrzeba nic odkręcać.
Podstawa to czy jest obieg i czy wentylatory w ogóle chodzą.
Jak nie ma 1 szego biegu to i tak nie powinien gotować płynu bo się od razu włącza szybki bieg.
Wiem, sprawdziłem.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Zbadaj UPG i jak pisałem pompę wody. Albo spaliny w układzie chłodzenia albo wirnik pompy szlak trafił. Coś jest nie tak że się przegrzewa.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Moje głupie pytanie : może to chłodnica ? - Albo zakamieniona , albo pozaginane / brakujące blaszki radiatorów .
Syn tak miał w Delcie . Przy spokojnej jeździe nic się nie działo, na autostradzie - koszmar : temperatura wody skakała do prawie 130 , oleju ponad 160...
Okazało się , że pierwszy właściciel, Włoch z południa - jeździł na twardej wodzie , a kolejny - już Polak - poddał się .
Próbowaliśmy ( bezskutecznie ) odkamieniać chłodnicę , dopiero jej wymiana na nową załatwiła problem definitywnie .
Syn tak miał w Delcie . Przy spokojnej jeździe nic się nie działo, na autostradzie - koszmar : temperatura wody skakała do prawie 130 , oleju ponad 160...
Okazało się , że pierwszy właściciel, Włoch z południa - jeździł na twardej wodzie , a kolejny - już Polak - poddał się .
Próbowaliśmy ( bezskutecznie ) odkamieniać chłodnicę , dopiero jej wymiana na nową załatwiła problem definitywnie .
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Kappa ma bardzo wydajny układ chłodzenia. Nawet wysokie temperatury i duże prędkości nie robią na nim wrażenie albo jest winna chłodnica jak pisze kolega albo pompa wody albo upg. Trzeba zdiagnozować to porządnie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
No właśnie po całym "śledztwie" tez myślę, że to chłodnica właśnie nie wyrabia, Także szykuje się wymiana. Dzięki za pomoc.
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Sprawdź lamelki w chłodnicy czy się nie sypią z starości jak palcem po nich przejedziesz.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
- Maniak
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 4037
- Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Staroźreby
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Zastosuj płukankę do chlodnic, to Ci trochę rozjaśni sytuację. Nowych chlodnic to raczej ,,nima,, używki wiadoma sprawa......ja mam z 3 szt
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
[/quote] . Nowych chlodnic to raczej ,,nima,, używki wiadoma sprawa......ja mam z 3 szt
Pzdr.Maniak [/quote]
A to : ?
https://www.czesciauto24.pl/lancia/kapp ... cze_czesci
Pzdr.Maniak [/quote]
A to : ?
https://www.czesciauto24.pl/lancia/kapp ... cze_czesci
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Z tą chłodnicą to bym się tak nie rozpędzał skoro autor pisze:
Jedyna możliwość jej niesprawności to faktycznie jakieś przytkanie, tylko czy takie coś jest w ogóle możliwe przy dzisiejszej jeździe na płynach? Tak czy owak idzie ten przepływ sprawdzić po wymontowaniu...Po rozgrzaniu silnika temperatura chłodnicy jest nierówna. Zaraz przy wlocie węża z silnika jest bardzo gorąca (co w sumie jest normalne), a z drugiej strony jest ciepła, tzn można przytrzymać palcem i się nie oparzyć.
KAPPA TDS & JTD
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
Do visa idzie kupić nową jeszcze.
Lancia Klub Polska - Łódź
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
Lancia Thesis 2.4, Alfa 156 2.5 V6 Q-system
- dobermannn
- Forumowicz/ka
- Posty: 428
- Rejestracja: 16 wrz 2008, 0:00
- Imię: Kuba
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Kappa 2.0 VIS - Przegrzewający się silnik
u mnie był problem z powodu chłodnicy. była zamontowana nie wiem od czego i była dzięki temmy mniejsza. Założyłem taka jak trzeba, dodałem jeszcze nowe wiatraki (podwójne od JTD) i ma się dobrze. 
