Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 67
- Rejestracja: 03 lip 2014, 11:57
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Jak w temacie, jaka jest minimalna grubość bieżnika poniżej której mogą zabrać dowód, a powyżej której jeżeli zabiorą dowód, to zrobią to niezasadnie i będzie można odwołać się od takiej decyzji. Pytam, bo czasami można trafić na służbistów i chciałbym się upewnić jakie mam prawa i jak radzić sobie z manipulacjami.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Prawnie 1.6mm mierzone na środku opony. Nie na boku tylko środku
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Jak napisał Kond - tylko taka opona to już praktycznie slick i nadaje się w sumie tylko na tor przy gorącej pogodzie. Na pewno nie do jazdy po normalnych drogach.
Jak ktoś na oponach poniżej 3 mm jeździ to powinni DR zabierać - bo to że siebie zabije to mnie koło pióra lata, ale może wpier....ić się we mnie jak się na drodze spotkamy i mnie zabić.
Jak się ma samochód to TRZEBA MYŚLEĆ - bo czasami przepisy są nierealne.
No i druga sprawa - jak mnie stać na auto, to potem stać mnie też na jego utrzymanie (a nie dziadowanie i naprawianie drutem i klejem na gorąco, albo jeżdżenie na slick'ach) - a niejedno takie auto widziałem na naszych drogach. Mnie to ciekawi jak te auta badania okresowe przechodzą.
Jak ktoś na oponach poniżej 3 mm jeździ to powinni DR zabierać - bo to że siebie zabije to mnie koło pióra lata, ale może wpier....ić się we mnie jak się na drodze spotkamy i mnie zabić.
Jak się ma samochód to TRZEBA MYŚLEĆ - bo czasami przepisy są nierealne.
No i druga sprawa - jak mnie stać na auto, to potem stać mnie też na jego utrzymanie (a nie dziadowanie i naprawianie drutem i klejem na gorąco, albo jeżdżenie na slick'ach) - a niejedno takie auto widziałem na naszych drogach. Mnie to ciekawi jak te auta badania okresowe przechodzą.
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Marcin niestety ale to rzeczywistość. Mam opony 5mm i już ostatni sezon bendą raczej. Mowa o letnich. Zimówka 3mm to już dawno utylizacji
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Skoro mają wystarczającą według przepisów głębokość bieżnika to czemu miałyby nie przejść.
A co do wypadków-wystarczy jechać wolniej. Jak przesadzisz z prędkością to nawet najlepsze opony świata nie pomogą

KAPPA TDS & JTD
- kond243
- Forumowicz/ka
- Posty: 2597
- Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
- Skype: Kondi243
- Imię: Konrad
- Lokalizacja: Przysieka
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Volf porównaj aqua planing na oponie która ma 1.6mm i takiej która ma np 4mm. Przy tej samej prędkości. Ta z 1.6 bardzo szybko wpadnie w poślizg a druga odpompuje wodę. Co do wypadków zgoda ale jednak te 1.6mm na deszcz trochę mało.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
A na lodzie nic nie pomoże, poza naprawdę wolną jazdą...
Takie licytowanie to nie ma sensu, jak masz liche opony i rozum to wiesz, ze trzeba jechać wolniej i też dojedziesz. Zresztą jeden śmiga autostradą 500 km a drugi potrzebuje kilka kilometrów na zakupy podjechać.
Takie licytowanie to nie ma sensu, jak masz liche opony i rozum to wiesz, ze trzeba jechać wolniej i też dojedziesz. Zresztą jeden śmiga autostradą 500 km a drugi potrzebuje kilka kilometrów na zakupy podjechać.
KAPPA TDS & JTD
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Raz miałem okazję jeździć na takich oponach - Toyo T1-R z 2mm bieżnikiem, na takich kupiłem 156tke. Na gorącym asfalcie i zakrętach bajka, ale tylko tyle... Na deszczu jadąc przepisową 90tkę na każdej większej kałuży walka z kierownicą i nie daj Boże awaryjnie hamować.
Volf, owszem rozum to podstawa, ale w sytuacjach awaryjnych rozum nie zastąpi dobrej opony...
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Volf, owszem rozum to podstawa, ale w sytuacjach awaryjnych rozum nie zastąpi dobrej opony...
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Volf i to jest podejście typowego Polaka.
Jeżdżę furą za ostatnie pieniądze, a na felgach "łysina".
A potem płacz, że auto nie wyhamowało się wjeba..o komuś w dupę albo w bok.
Ja już napisałem, jak Cię stać na auto, to potem stać na utrzymanie (a to m.in opony).
Sam miałem okazję tak się przejechać - właśnie świeżo zakupionym autem (Laguna II GT). FXX miałem dokładnie takie same efekty - na gorącym asfalcie kleiły jak złoto, ale już rankiem na tym samym zakręcie trzeba było jechać 30km/h wolniej.
To albo kupuję auto żeby jeździć, albo nie kupuję go wcale.
Jeżdżę furą za ostatnie pieniądze, a na felgach "łysina".
A potem płacz, że auto nie wyhamowało się wjeba..o komuś w dupę albo w bok.
Ja już napisałem, jak Cię stać na auto, to potem stać na utrzymanie (a to m.in opony).
Sam miałem okazję tak się przejechać - właśnie świeżo zakupionym autem (Laguna II GT). FXX miałem dokładnie takie same efekty - na gorącym asfalcie kleiły jak złoto, ale już rankiem na tym samym zakręcie trzeba było jechać 30km/h wolniej.
To albo kupuję auto żeby jeździć, albo nie kupuję go wcale.
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Tylko potem się włącza tryb nieśmiertelności, bo mam najlepsze kapcie, ABSy, ESPy i inne, za to wyłącza się myślenie. A potem jest zdziwienie, jak to się mogło stać, że przy tych wszystkich trzyliterowych skrótach w moim samochodzie jednak zapierniczając jak dziki wypadłem z drogi i zatrzymałem się na przystanku. Przecież opony sztuki nówki, miały się trzymać drogi jak na kleju!
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Dobre opony nie mogą wykluczać rozsądnego myślenia. I to jest podstawa.
Tyle, że dobre opony dają znacznie większe szanse w sytuacjach awaryjnych.
Żeby nie było, mając dobre, nowe opony, bodaj Dunlop Blueresponse, ugotowałem seryjne hamulce na odcinku kilku kilometrów - tarcze fiolet i dym z klocków.
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Tyle, że dobre opony dają znacznie większe szanse w sytuacjach awaryjnych.
Żeby nie było, mając dobre, nowe opony, bodaj Dunlop Blueresponse, ugotowałem seryjne hamulce na odcinku kilku kilometrów - tarcze fiolet i dym z klocków.
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Zgadza się
Źródło: http://cbiopony.com.pl/2019/12/22/biezn ... orze-opon/Polskie prawo zastrzega jednak, że dopuszczalne zużycie bieżnika opony nie może przekroczyć mniej niż 1,6 mm. Fachowcy twierdzą, że wartość między 8 mm, a dopuszczalnym przez ustawodawcę zużyciem, jest ogromna.
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
A w czym problem zrobic tak samo na oponach, ktore dawno powinny byc zutylizowane ?
-Lancia Phedra 3.0 LPG 2004
- i inne same Fordy
- i inne same Fordy

Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
Chociażby taki, że na oponach do utylizacji nie pojadę po zakrętach tak szybko, więc i dohamowania będą słabsze. Dodatkowo znacznie wcześniej wkracza ABS do akcji...
Wysłane z mojego moto g(7) plus przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Głębokość bieżnika a polskie przepisy prawne
A taki, że na szrocie a nie oponach, to ta "pseudo opona o głębokości 1,6mm" się prędzej rozleci od takich hamowań, niż ugotujesz hamulce - i przy okazji wyjeb..sz w jakieś drzewo (w najgorszym przypadku w inny samochód i pozabijasz niewinnych ludzi
).
Kurde jak czytam te posty to mnie zdziwienie bierze, ludzie o czym wy piszecie - co mają systemy na 3 litery do myślenia za kierownicą.
Jednym z przykładów myślenia za kierownicą, jest jazda na oponach które zapewniają bezpieczeństwo jazdy - a opony o bieżniku 1,6 mm TEGO NIE ZAPEWNIAJĄ.
Jak jeszcze ktoś napisze że jest odwrotnie - to ja już wcale się nie dziwię, że na polskich drogach jest tak niebezpiecznie i panuje takie chamstwo.



Kurde jak czytam te posty to mnie zdziwienie bierze, ludzie o czym wy piszecie - co mają systemy na 3 litery do myślenia za kierownicą.
Jednym z przykładów myślenia za kierownicą, jest jazda na oponach które zapewniają bezpieczeństwo jazdy - a opony o bieżniku 1,6 mm TEGO NIE ZAPEWNIAJĄ.
Jak jeszcze ktoś napisze że jest odwrotnie - to ja już wcale się nie dziwię, że na polskich drogach jest tak niebezpiecznie i panuje takie chamstwo.