Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
Cześć!
im bardziej auto jest przechylone na zewnątrz (na prawo) - tym rytmiczne stuki
głośniejsze, aż do wystąpienia drgań zgodnych ze tymi głuchymi i raczej niskimi dźwiękami.
W serwisie obejrzeli zawieszenie i dopatrzyli się tylko popękanej gumy tuleji przedniej
wahacza. Jazdy próbnej nie było.
Jakoś mnie nie przekonuje ta diagnoza: zużycie tuleji słyszałbym raczej na nierównościach,
i jak tuleja może stukać rytmicznie? Przebieg auta w/g drogomierza ~135 000 km.
Niezależnie od waszych przypuszczeń, może ktoś poleci mi jakiś sensowny serwis
w Warszawie, najlepiej na Ursynowie?
im bardziej auto jest przechylone na zewnątrz (na prawo) - tym rytmiczne stuki
głośniejsze, aż do wystąpienia drgań zgodnych ze tymi głuchymi i raczej niskimi dźwiękami.
W serwisie obejrzeli zawieszenie i dopatrzyli się tylko popękanej gumy tuleji przedniej
wahacza. Jazdy próbnej nie było.
Jakoś mnie nie przekonuje ta diagnoza: zużycie tuleji słyszałbym raczej na nierównościach,
i jak tuleja może stukać rytmicznie? Przebieg auta w/g drogomierza ~135 000 km.
Niezależnie od waszych przypuszczeń, może ktoś poleci mi jakiś sensowny serwis
w Warszawie, najlepiej na Ursynowie?
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
Jeżeli stuka przy skręconych kołach, z częstotliwością zależną od prędkości, im bardziej skręcone tym głośniej - to obstawiam że przegub zewnętrzny jest do wymiany.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czarna
były:
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 118
- Rejestracja: 06 kwie 2019, 23:59
- Lokalizacja: Warszawa-Ursynów
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
Hmmm...
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z takim przegubem? Z czasem zacznie stukać też na mniej skręconych, i potem prostych kołach? Na koniec - rozsypie się?
Ale "chwilę" mogę jeszcze pojeździć, po obszarze działania komunikacji miejskiej, by mieć czym wrócić do domu?
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z takim przegubem? Z czasem zacznie stukać też na mniej skręconych, i potem prostych kołach? Na koniec - rozsypie się?
Ale "chwilę" mogę jeszcze pojeździć, po obszarze działania komunikacji miejskiej, by mieć czym wrócić do domu?
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
Zależy jaką "chwilę" chcesz jeździć. Jesli to faktycznie przegub, a objawy na to wskazuja, to może on rozlecieć sie w kazdej chwili np. na zakręcie albo skrzyżowaniu i w jednej sekundzie zostajesz bez napędu. Lepiej tego nie lekceważyć. Koszt przegubu wraz z wymiana nie powinien przekroczyć 200,- zł. Tylko nie zakładaj najtańszych zamienników Harta czy Maxgeara, bo moga sie rozlecieć zaraz po wyjeździe z warsztatu 

Ojciec michala1045.
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik
- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
- Lancia Phedra 2,0 jtd 2004 - była
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250 1965 - mój rocznik

- Dodge Grand Caravan 3,3 2007
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
Też obstawiałbym przeguby (najpewniej zewnętrzny) łatwo to sprawdzić bo dźwięk jest zależny od prędkości z jaką jedziesz i w dużej mierze kąta skrętu kół. Zrób sobie test na zwracanie na jakimś placyku i dodaj w trakcie gazu. Jak koledzy powyżej uczulam na tanie zamienniki, podobnie jak łożyska - szybko się zemści. Najlepiej wyrwać coś firmowego lub OE, tu nie na oszczędzasz. Jak byś miał silnik w podpisie albo pisał w samym temacie, to można by coś konkretniej podać... no a tak. Pojechać delikatnie uważając bardzo na zakrętach (powoli / mało gazu) do serwisu z takim przegubem zapewne dojedziesz, ale jeździć na co dzień jak by nic się nie stało odradzam. Może nic się nie stanie, a może dodasz za dużo gazu i wysypie się cały kosz z kółkami do osłony i stracisz napęd na jedno koło, a niech Ci stanie się tak jeszcze na środku ruchliwego skrzyżowania.
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
Tylko rozwalony przegub to słychać przy zwykłym skręcie i nie trzeba auta ''pochylać''.
Już nie wspominam o tym, ze nawet początkujący serwis nie ma problemu ze zdiagnozowaniem tego...
Już nie wspominam o tym, ze nawet początkujący serwis nie ma problemu ze zdiagnozowaniem tego...
KAPPA TDS & JTD
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
Dlatego było by dobrze zrobić sobie rundkę po placyku (najlepiej bez dziur) z maksymalnie skręconymi kołami i dodawać gazu i słuchać czy rytmika dudnienia idzie w parze z prędkością. Wibracje to też jeden z objawów z rzutnych przegubów. Ostatecznie można też załapać łapą za przeguby i poruszać w osi obrotu przegubu. Luz fabryczny jest bardzo mały wręcz minimalny. Zużyty przegub będzie ganiał do przodu i do tyłu. Łatwiej tak sprawdzić przegub wewnętrzny (tu trzeba mieć zablokowane koło - tak by półoś napędowa się nie obracała) niż zewnętrzny bo tam za bardzo nie ma za co łapać, a przez koło to średni temat.