Delta III 1.8 tłumik końcowy
Delta III 1.8 tłumik końcowy
Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Nie tylko do Delty III ja mam podobnie w swojej RMIII a nie minęło nawet 8 lat od zakończenia produkcji tego modelu. Na wydech z ASO czekałem uwaga przeszło 6mc a kupiłem raczej na zapas widząc co się dzieje. Jak teraz był taki problem nie pomnę już o rabatach + 50% do ceny rok do roku to ciekaw jestem co to będzie w niedalekiej przyszłości. Jak dla mnie ewidentnie obrzydza się w Europie (co do reszty świata się nie wypowiadam) samochody spalinowe jak się tylko da. Brak części, drogie paliwko, jakieś głupawe uchwały lokalne. Jesteś z Krakowa to sam wiesz co sobie nasi radni miejscy uchwalili ... nic tylko ustawić pod ścianę odbezpieczyć i pełny ogień. Dla nie wtajemniczonych - https://www.rmf24.pl/regiony/krakow/new ... rp_state=1 czyli jawne jeb...nie prawa własności na okrętkę, posiadać można ale używać już nie bardzo - JPKM. Ciekawi mnie co sobie Ci ludzie których nie stać na nowe auta w Krakowie zrobią z autami którymi nie będą mogli jeździć ani nawet wyjechać z Krakowa. Co da ASO Fiata - Lancii - Yeppa -etc. to generalnie jak byliśmy w listopadzie w jednym z salonów po części do też wcale nie starego auta bo do Fiata Sedici z 2008r. to było rożnie, zaś czekając pogadaliśmy sobie ze sprzedawca z salonu i jakie zdziwko nas ogarnęło że wszystkie salony w Polsce i w paru innych krajach europejskich również zerwały umowy ze Stelanisem i na dzień dzisiejszy (po za Fiat Profesional) nie kupi się nowego auta z fabryki tylko to co mają salony na stanie i na widoku. Salony wysprzedają się i lecą w kierunku zamykania się lub przebranżowienia się na inne marki no chyba że będzie jakiś przełom w rozmowach ze Stelanisem. W dziwnych to czasach przyszło nam żyć.
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Nieee, to wygląda trochę inaczej. Umowy się kończą/kończyły i nie wszyscy je przedłużyli/dostali ofertę przedłużenia, a niektórzy otwierają kolejne salonyJam_Belfegor pisze: ↑07 gru 2022, 11:47 zaś czekając pogadaliśmy sobie ze sprzedawca z salonu i jakie zdziwko nas ogarnęło że wszystkie salony w Polsce i w paru innych krajach europejskich również zerwały umowy ze Stelanisem i na dzień dzisiejszy (po za Fiat Profesional) nie kupi się nowego auta z fabryki tylko to co mają salony na stanie i na widoku. Salony wysprzedają się i lecą w kierunku zamykania się lub przebranżowienia się na inne marki no chyba że będzie jakiś przełom w rozmowach ze Stelanisem. W dziwnych to czasach przyszło nam żyć.

Po połączeniu jest sporo zmian.
Zamówienia na niektóre modele były wstrzymane- tłumaczono to brakami niektórych podzespołów.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Fajna dyskusja o SCT nam się zrobiła, więc ją wydzieliłem do osobnego wątku w Hyde Parku. Zapraszam tam do dyskusji. A tu - jeśli ktoś ma jakiś pomysł, co jeśli nie oryginał, którego nie ma.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

- faraon
- Moderator Globalny
- Posty: 7362
- Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
- Skype: nie używam
- Imię: Andrzej
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Ja bym podjechał do "tłumikarzy". Coś powinni dobrać.
Może "podchodzi" jakiś MTS, BOSAL, WALKER
Może "podchodzi" jakiś MTS, BOSAL, WALKER

Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE
<<<- klik
Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....
ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE



Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB W123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Tu niby jest dostępny, ale nie taniwujekp pisze:Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?

https://www.mgh.nl/webshop/producten/18967
Nie porównywałeś może z tłumikami z innych silników albo np. z Fiata Bravo? Kształtem po zdjęciach wyglądają identycznie poza końcówką właśnie. Ten z podwójną od Bravo wygląda niemal identycznie.
Podobny temat przerabiałem w MiTo - za tłumik końcowy do 1.4 wołali jakieś horrendalne kwoty, a okazuje się, że z Grande Punto z tym silnikiem pasuje idealnie, a numer się różni, bo mają inne końcówki ozdobne...
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Ło panie. No ale zobaczymy ...FXX pisze: ↑11 gru 2022, 19:05Tu niby jest dostępny, ale nie taniwujekp pisze:Okazuje się, że tłumik końcowy do Delty 1.8 tbi to rarytas jakich mało. Najgorsze że ani oryginałów, ani nie kojarzę żadnych zamienników. Ktoś to przerabiał i coś znalazł rozsądnego?![]()
https://www.mgh.nl/webshop/producten/18967
Piterstilo pisał w tym wątku odnośnie tłumika do Delty 1.9 TT i możliwości zaadoptowania tłumika z 1.4. Faktycznie wygląda podobnie. Ale jakoś obawiam się, że to niekoniecznie musi być dobre dla silnika. To jednak zupełnie inna moc i charakterystyka silnika ...Nie porównywałeś może z tłumikami z innych silników albo np. z Fiata Bravo? Kształtem po zdjęciach wyglądają identycznie poza końcówką właśnie. Ten z podwójną od Bravo wygląda niemal identycznie.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Patrzyłem na tłumiki do Giuletty z tym samym silnikiem (1.75) ale tam wydech wygląda zupełnie inaczej, tłumik końcowy jest z dwiema rurami po obu stronach samochodu.
Pozdrawiam
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW
Wujek (p)
Lancia Delta III 1.8 tbi, Fiat Croma 2.4
była: Lancia Kappa 2.0T, "Lancia" Voyager/Chrysler T&C 3.8
Liczby nie kłamią, ale kłamcy liczą ...
Jeśli chcesz do mnie napisać wybierz raczej maila zamiast PW - wujekp(małpa)lanciapolska.org - mogę odpowiadać z opóźnieniem na PW

Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Ale te końcówki są identyczne jak w TBi?Tomzik pisze:Ja też mam z ozdobnymi końcówkami a jednak ma inny nr wg Epera. Ale fakt, że mój jest identyczny z tym od Bravo w wersji Sport. Podejrzewam, że z 1,8 wujkap problem jest bardziej z przepustowością / średnicą rur.
Bo jeśli są chociaż trochę inne to numer będzie inny.
Nie znam wymiarów rur w Delcie, ktoś bardziej doświadczony z tym samochodem musi się wypowiedzieć.
Podrzucam tylko ewentualny trop, bo może się okazać, że różnica jest kosmetyczna i uda się dopasować z innej wersji silnikowej lub z Bravo.
Giuelietta ma zupełnie inny wydech, co z resztą nie dziwi, bo inna płyta i konstrukcja tylnego zawieszenia.
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Tego nie wiem.
Tak jak pisałem - wg Epera tłumik do mojego Multijeta ma ten sam numer co do Fiata Bravo w wersji Sport. Tyle, że w Bravo nie stosowano ani 1,9 Multijeta ani 1,8 TBI a jedynie 150KM 1,4 T-Jet lub 2,0 Multijet.
Skoro tłumik do 1,8 TBI wujkap ma inny nr Epera to może chodzić o coś więcej niż wygląd końcówki (choć oczywiście nie musi). Z tego co widzę 1,9 Multijet ma jeszcze inny nr niż od mojej, więc jednak skłaniałbym się ku większemu przelotowi.
Tak jak pisałem - wg Epera tłumik do mojego Multijeta ma ten sam numer co do Fiata Bravo w wersji Sport. Tyle, że w Bravo nie stosowano ani 1,9 Multijeta ani 1,8 TBI a jedynie 150KM 1,4 T-Jet lub 2,0 Multijet.
Skoro tłumik do 1,8 TBI wujkap ma inny nr Epera to może chodzić o coś więcej niż wygląd końcówki (choć oczywiście nie musi). Z tego co widzę 1,9 Multijet ma jeszcze inny nr niż od mojej, więc jednak skłaniałbym się ku większemu przelotowi.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).
Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.
https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia
Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.
https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Tylko trzeba brać pod uwagę, że ich produkty czasami wymagają poprawek tlumikarzaMacioBA pisze:Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).
Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.
https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia

Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka
Peugeot 508 II SW 1.6pT
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Peugeot 308 II 1.6bHDI
Były:
Volvo S60 R-Design D5
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Re: Delta III 1.8 tłumik końcowy
Racja... zdarza się, ale mimo wszystko ja bym zaryzykował..FXX pisze: ↑16 gru 2022, 14:04Tylko trzeba brać pod uwagę, że ich produkty czasami wymagają poprawek tlumikarzaMacioBA pisze:Z tymi numerami katalogowymi wg Eper to jest magia... i chyba nikt nie ma pewności czy dana część jest identyczna choć ma inny numer katalogowy, czy faktycznie jest inna... Już wielokrotnie miałem takie przypadki, że były inne numery katalogowe dla identycznych podzespołów, ale trafiło się też w drugą stronę - ten sam numer, a część zupełnie inna (w moim przypadku szczególnie w zakresie gratów do Alfa Romeo).
Jak nie trafisz ori, to bierz od Peśla - tylko, przegadaj z nimi który.
https://allegro.pl/uzytkownik/FHP-PESLA?string=lancia
Wysłane z mojego M2007J3SY przy użyciu Tapatalka