Parowanie szyb
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37
Parowanie szyb
Witam. Miał ktoś problem z parowaniem szyb w Delcie? Mam taki problem, kupiłem pochłaniacz wilgoci, wymieniłem dywaniki na gumowe i nic. Może coś się przytkało jakiś wlot powietrza zewnętrznego? Da się to sprawdzić samemu ? Jak uchyle szyby to nie paruje. Ale jeździć z uchylonymi szybami to nie rozwiązanie. Jeżdżę z włączoną klimą tak 16 stopni z obiegiem zewnętrznym i mam ustawione nawiewy na przednie i boczne szyby.
- pietrek125
- Forumowicz/ka
- Posty: 2973
- Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
- Lokalizacja: Gród Kraka
Re: Parowanie szyb
Zapewne problem z aktywatorem, cięgnem, lub klapa zamkniętego obiegu powietrza...
Lancia Thesis może nie jest zbyt szybka, ale za to dużo pali...
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)
Są:
Lancia Thesis EMBLEMA ACC (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.4 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)
Suzuki Grand Vitara (TE) 2014r. (2.4 R4)
Re: Parowanie szyb
Rozłącza się / pęka cięgno od klapy zamkniętego obiegu. To samo jest w stilo i bravo...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37
Re: Parowanie szyb
Ok. Co można z tym zrobić?
Re: Parowanie szyb
Wymienić na nowe. Albo na szybko ręcznie pchnąć klapę żeby ją otworzyć = obieg otwarty.
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37
Re: Parowanie szyb
Ok a podpowiecie mi jak się do tego dostać ? Można samemu czy bez mechanika się nie obejdzie?
Re: Parowanie szyb
Marea Weekend 2.4 20V HLX Tour de France 2001
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37
Re: Parowanie szyb
Na tamtym forum nie mam uprawnień, może ktoś tutaj coś pomoże
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5431
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Parowanie szyb
Generalnie bardzo upierdliwa robota. Sam silniczek nie był do niedawna jakoś bardzo drogi, ale jego wymiana wiąże się z rozmontowaniem deski rozdzielczej. Są szpece od tego, poszukaj w innych tematach na tym forum. Szpecom schodzi kilka godzin 
PS - za jedną robotą proponuję kupić zestaw naprawczy (dostępny we Fiacie
) i przy okazji wymienić wszystkie jego elementy do pozostałych aktywatorów. Aktywatore od klapki obiegu zamkniętego jako jedyny ma w całości odlaną z plastiku ośkę i dźwignię i ta konstrukcja lubi się łamać / ukręcać.
Czyli - zakup aktywatora klapki plus zestaw naprawczy do pozostałych i szukaj szpeca, który za parę stów (a nie 2000 jak ASO) Ci to powymienia.
Jeśli nie chcesz inwestować to jak napisano wyżej - zrób sobie klapkę na stałe otwartą.

PS - za jedną robotą proponuję kupić zestaw naprawczy (dostępny we Fiacie

Czyli - zakup aktywatora klapki plus zestaw naprawczy do pozostałych i szukaj szpeca, który za parę stów (a nie 2000 jak ASO) Ci to powymienia.
Jeśli nie chcesz inwestować to jak napisano wyżej - zrób sobie klapkę na stałe otwartą.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37
Re: Parowanie szyb
Mógłbym mieć klapkę i na stałe otwartą. Jak rozumiem zwykły szary człowiek się tam do tej klapki nie dostanie?
Re: Parowanie szyb
Witam,prosta robota: zdejmujesz wycieraczki następnie ściągasz podszybie i otwierasz klapkę na stałe.Ja dla pewności przywiązałem ją żyłką.Jedyny minus to taki ,że jak będziesz ozonować klimę to musisz znowu to rozebrać żeby zamknąć klapkę.
lancia lybra intensa 2,4jtd-sprzedana
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
lancia delta III platinum 2,0 M-jet 2010r-sprzedana
Alfa Romeo Tonale-użytkowana
***** ***
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 51
- Rejestracja: 05 mar 2021, 10:37
Re: Parowanie szyb
Ok dzięki czyli dostęp od podszybia 
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 06 mar 2021, 8:36
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Parowanie szyb
Szpec u którego byłem części miał swoje;) Polecam to ogarnąć profesjonalnie, bo problem i tak wróci.Tomzik pisze: ↑06 sty 2023, 23:47 Generalnie bardzo upierdliwa robota. Sam silniczek nie był do niedawna jakoś bardzo drogi, ale jego wymiana wiąże się z rozmontowaniem deski rozdzielczej. Są szpece od tego, poszukaj w innych tematach na tym forum. Szpecom schodzi kilka godzin
PS - za jedną robotą proponuję kupić zestaw naprawczy (dostępny we Fiacie) i przy okazji wymienić wszystkie jego elementy do pozostałych aktywatorów. Aktywatore od klapki obiegu zamkniętego jako jedyny ma w całości odlaną z plastiku ośkę i dźwignię i ta konstrukcja lubi się łamać / ukręcać.
Czyli - zakup aktywatora klapki plus zestaw naprawczy do pozostałych i szukaj szpeca, który za parę stów (a nie 2000 jak ASO) Ci to powymienia.
Jeśli nie chcesz inwestować to jak napisano wyżej - zrób sobie klapkę na stałe otwartą.