
2.0 16VT
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
Re: 2.0 16VT
To polecam sobie wprowadzić do "apteczki" garażowej to: https://allegro.pl/oferta/loctite-mr-30 ... 1032152013 śmiało psikać wszystko co nie jest gumą zwłaszcza papierowe - preszpanowe, korkowe, gambit, klingieryt. Pow. musi być czysta jak talerz i dobrze odtłuszczona. Wada - jak przykleisz ciężko potem to zdjąć
Ludzie tym doszczelniają nawet UPG.

- Swiety
- Klubowicz
- Posty: 905
- Rejestracja: 27 lut 2006, 0:00
- Imię: Grzegorz
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: 2.0 16VT
Spoko... Popatrzę na to
Re: 2.0 16VT
Hej JAM. Silnik dalej cieknie - to znaczy "poci się"Jam_Belfegor pisze: ↑26 mar 2024, 10:59Dekiel zaworowy poza samą uszczelką trzeba jeszcze w odpowiednich miejscach potraktować masą uszczelniającą z czuciem. Problemem są boki głowicy i górki (a właściwie krawędzie za nimi) pod wałki. Podobny temat mamy na dole, gdzie przychodzi pokrywa uszczelniacza wału i z drugiej strony pompa oleju albo obrobimy to po skręceniu "na równo" albo posiłkujemy się masa uszczelniająca - uszczelka nie kompensacje tych nierówności oraz szczeliny jaka powstaje przy odsadzeniu w/w elementów na uszczelce od bloku. A silniki na uszczelkach zawsze generalnie będą gdzieś się pociły. Nie ma takiego silnika, który gdzieś by nie puszczał po kilku kilkunastu latach eksplantacji. Tu jakimś rozwiązaniem jest klejenie elementów z sobą jak to robili Japończycy, ale poza tym że silniki te słynęły z tego że są raczej suche, to nastręczało to problemów serwisowych jak trzeba było zajrzeć do silnika. Sam mam silnik by Nissan i gdybym chciał zrobić rutynową kontrolę pod pokrywą zaworów to nie zrobię bo jest klejona i mało tego trzyma wałki rozrządu. Zaś procedura rozklejania i sklejenia tego jest jak start promu kosmicznegots345 pisze: ↑25 mar 2024, 19:21 Bo tego, chyba nie da się zrobić. Mam też wyciek tam gdzie silnik łączy się ze skrzynią. Dlatego zawsze przy wymianie oleju proszę o sprawdzenie poziomu w skrzyni biegów. Jest tam bagnet. Poziom w skrzyni zawsze OK. Przez rok nie dolewam oleju do silnika, a sprawdzam często. Plam nie zostawia. Taka jego charakterystyka. Trzeba się przyzwyczaić![]()
Lubię ten silnik, fajny jest![]()
ale fakt nie poci się na łączeniu... za to poszczają oringi ciutke wyżej
![]()

Auto zapindala, że aż miło:


Dziś, młody chłopak (20 lat) zapytał mnie - "to pana autko"?
Ja mówię - tak
On odpowiada - Fajne, Kappa i w wersji coupe.....
Ja mówię - tak, to nie częsty widok.
Stałem na drodze z włączonymi "awaryjnymi", miałem sprawę w sklepie spożywczym, miejsce najgorsze do parkowania - musiałem jechać.
Przekazałem pozawerbalne sygnały szacunku, wskoczyłem za "kółko" i pojechałem.
Co ciekawe? 20-sto latek rozpoznał model kappa - myślałem, że już nikt nie pamięta.
Był i jest: K 2 16VT Supersonic Coupe - ts345
- Jam_Belfegor
- Forumowicz/ka
- Posty: 2158
- Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
- Imię: Przemysław
- Lokalizacja: Kraków
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2743
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: 2.0 16VT
Ja robiłem remont jakieś 8- lat temu. W zasadzie do tej pory silniki jest dosyć suchy. Miałem oryginalny komplet uszczelek ale i tak składałem wszystko na uszczelkach i Reinzosili-u. Najbardziej poci mi się miska olejowa, ale wynika to prawdopodobnie z obrobionych kilku gwintów od śrubek ją dokręcających. Oczywiście pewnie znajdzie się gdzieś jakieś minimalne przepocenie, że testu białej rękawiczki by nie zdał, ale ogólnie polecam składać ten silnik w ten sposób.
Od remontu też muszę przyznać, że spalanie oleju jest znikome.
Fajny, to prawda w Kappie i tak jest już lekko okiełznanyts345 pisze: Lubię ten silnik, fajny jest![]()

Młodzi się interesują


Tak swoją drogą, nie śmigasz przypadkiem czasami w okolicach Niepołomic w stronę Krakowa tą Kappą? Widziałem jakiś czas temu k Coupe na tej trasie, a raczej nie ma ich zbyt dużo

Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły
Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma
Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają/Trwały... Już się zakończyły

Ford Explorer 4.0 V6 SOHC <---- Było i nie ma

Porsche Cayenne 4.5 V8 Turbo <--- Jest i służy

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'