Faktycznie, są to moje notatki głównie na moje potrzeby i brakuje informacji o tym, że 350 za ole i filtry to u mechanika, a 230 to jak sobie to ostatnio sam robiłem, czyli tylko części.papawhiski pisze:coś kolego poknociłeś, bo raz wymiana filtrów u ciebie kosztuje 350 a raz 230, i takie tam mówiąc krótko piszesz mało składne rzeczy, w dodatku cennik chyba masz z serwisu o czym nie wspomniałeś. Dla porównania napisze, że kupowałem w październiku dwie zimówki , Dunlop winter sport 4d po 200 zł sztuka, więc chyba zakładasz swoje na felgi ze złota z takimi cenami, oczywiście opony nowe, z 5 letnią gwarancją, w zakładzie a nie na giełdzie.Toper pisze:Poniżej update moich kosztów utrzymania Lybry:
Toper pisze:Koszty mojej Lybry. Celowo nie podaję dat, a tylko przebieg
320000 450,00 zł wbicie przeglądu, wymiana gum stabilizatora,regulacja maglownicyKod: Zaznacz cały
Przebieg ile za co 160000 220,00 zł dmuchawa 161000 220,00 zł olej,zbieznosc 171000 500,00 zł olej,filtry,pasek pomocniczy 187000 350,00 zł olej,filtry 189000 110,00 zł teleskopy do bagaznika 190000 180,00 zł plecionka łącznik wydechu 195500 855,00 zł wahacze przod,pasek klinowy 195600 300,00 zł laczniki i gumy stab.przod i tyl 195600 213,00 zł ust.zbieznosci,wym.opon 197115 569,00 zł sprzeglo 197115 400,00 zł sprzeglo-wymiana 204000 641,00 zł czujnik obrotów+zbieżność 204500 350,00 zł wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem. 65,00 zł zarowki 217000 1 000,00 zł rozrzad,klocki tyl,chlodniczy 226000 340,00 zł wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem. 233340 595,00 zł czesci:drazki kier,koncowki Vema,laczniki TRW 260,00 zł wymiana drążków, końcówek, łączników (Przód i Tył) 120,00 zł ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód 234000 100,00 zł przegląd okresowy 100,00 zł zmiana opon z zaworkami 220,00 zł świece żarowe 242000 380,00 zł wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy z weglem. 243000 330,00 zł wymiana łożyska lewy tył 256000 1 050,00 zł wymiana: P+L przednie wahacze, rolka(droga400zł) pomocniczego paska 256000 120,00 zł zbieżność 260000 500,00 zł przegląd, oleje itp.+poduszka skrzyniki biegów 261000 879,00 zł cześć: Krzyżak półosi, kielich,osłona przegubu wew.,ramię wycieraczki (kierowcy), wycieraczki org. 272000 50,00 zł łączniki 276500 215,00 zł olej+filtr pow.,oleju,pyłkowy, bez filtra paliwa 283000 3 900,00 zł "- koło zamachowe - 1200 pln - Sprzęgło - 600 pln - wysprzęglik - 150 pln - uszczelniacz wału - 120 pln - robocizna - 400 pln - uszczelnienie wycieku z silnika - 200 pln - naprawa tylnego zawieszenia - 650 pln - wymiana tarcz i klocków tył - 320 pln - poduszka silnika - 130 pln - opaski przegubów + smar - 40 pln - filtr oleju - 30 pln" 284000 300,00 zł regenracja sworzni wahaczy i końcówek drążków 284100 170,00 zł zbieżność 284200 1 100,00 zł nowe opony zimowe 289000 700 zł poduszki silnika 292000 930,00 zł nowe opony letnie Uniroyal 296000 1 500,00 zł rozrząd, olej itp.. 305000 450,00 zł czyszczenie turbiny i układu paliwowego 310000 230,00 zł wymiana oleju,filtr paliwa,pow.,pylkowy 319000 390,00 zł wymiana wahaczy, końcówek, łączników stab. 319000 120,00 zł ustawienie zbieżności-przód, kontrola tył i przód
321500 705,00 zł olej, filtry, podstawa filtra-wyciek,zbieżność
336000 300,00 zł filtry,powietrza,pyłkowy,paliwa,oleju
Razem 22 477 zł w trakcie przejechanych 176 000km co daje 0,1277 zł/km
Toper
Co do opon to kupuję takie jakie są do mojej wersji dedykowane, z indeksem V(letnie), H(zima), a to już jest trochę inna cena. Zawsze kupuje opony w necie, a potem ok 70-80zł przekładka.
Co do rozrządu, to cena jakaś podobna jak kolega pisał przed chwilą, ale zawsze przy okazji były a to klocki, a to jakiś wyciek. Jak to przy okazji, nie mam czasu ciągle do mechanika jeździć, więc jak coś jest do zrobienia to robię wcześniej.
Jakbym sobie sam wszystko robił byłoby taniej. Trochę też tak jest, że te koszty idą falami, trafi się rok gdy mało co się wyda, a trafi taki, gdy idzie sprzęgło, dwumas, i wtedy sporo wychodzi. Mi "popsuła" wynik walka z wibracjami, teraz od razu bym nową albo używaną półoś kupił, a nie bawił się w wymiany kielichów, krzyżaków itd. Tak zrobiłem z przekładnią kierowniczą, jak się rozwaliła, to kupiłem używkę od kolegi z forum i działa OK(chyba zapomniałem jej koszt wrzucić w tabelę).
W tą tabelką chodziło mi o to, żeby uświadomić kandydatom, że taki diesel, nawet jak jest w dobrym stanie to jednak jego utrzymanie trochę kosztuje (a są takie pytania kandydatów na właścicieli Lybry), a dużo mniej kosztuje np. utrzymanie Punto II 1.2V benzyna...
Podsumowując tabelka to moje notatki, na moje potrzeby, którą udostępniłem, może się komuś przyda. A Lybra nie jest i nie będzie na sprzedaż, więc to też nie jest żaden ukryty cel

Pozdrawiam