Strona 8 z 11

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 14:43
autor: Duch-Dziadka
Ja Ci mówie Alfa jest gnot... :)
...ale Jaguar X-type i Rover 75 (oba kombi) też wyglądają fajnie... :)
A co do 1,8TBI to też bym chciał,
To jest 1.75 TBI...i radze operować tym oznaczeniem, bo może być ciężko znaleźć jakieś informacje...

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 14:55
autor: Murmeltier
Duch-Dziadka pisze: ...ale Jaguar X-type i Rover 75 (oba kombi) też wyglądają fajnie... :)
Jak dla mnie - rewelacyjne propozycje i za parę lat na pewno będę rozważał te samochody, ale tylko sedan. Zwłaszcza R75 w kombi traci cały urok. :)

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 15:10
autor: Nat
FXX pisze:Możecie wierzyć lub nie, ale stawiając 159 przy GTA o wiele większe wrażenie robi ta druga (zwykłej 156 brakuje trochę agresywności) ;) Można by powiedzieć, że 159 wygląda wręcz jak dziecko przy GTA :D
Po co wierzyć, wystarczy spojrzeć "na żywca" :D
Mam podobne odczucia, co Ty, Kamil.
Dodatkowo (w ładnym oczywiście) przodzie 159 przeszkadzają mi tandetne plastikowe tuby, w które są wmontowane reflektory.

Tylko że co do GTA to pamiętam opinie uzytkowników w stylu: "na paliwo idzie koło stówki dziennie".

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 15:36
autor: faraon
Artur G. pisze:... Jak mi nikt nie sprzeda delty III to AR 159 będzie następcą X-typa (Croma niestety spadła na 3 miejsce).
Tak se ;) dołożę moje 0,03 PNZŁ ...

Czytam z zaciekawieniem ten temat, bo mnie dotyczy tak samo jak Was. W wielu Waszych wypowiedziach czuje się sentyment do "włoszczyzny" i nie ma się co dziwić, mi też się micha cieszy jak widzę nietuzinkowe, po prostu ładne auto.

Nie wchodzę w dyskusję diesel czy benzyna, diesel czy gaz, czy lepszy 3,2 czy 1750TB - to dość indywidualne opinie i odczucia => nie polemizuję z nimi. Mam swoje zdanie :-P , doświadczenie z dieslem (MB 123, 240D - : gafa : ), benzyna + gaz (Palio 1,6 HL; Kappa 2,0 20V i 3,0 24V). O urodzie AR159 nie dyskutuję - dla mnie jest śliczna (choć podobno nie mam poczucia piękna ... ).

Od prawie roku dumam ... co po Kappie i wypadło na AR 159 kombi, w dieslu i automacie, 2007-2010. Zacząłem usilnie szukać takiego auta dla mnie, pytać tu i tam, śledzić ceny, wyposażenie itd. itp. Nie było nic co by mi pasowało (bo grymaśny jestem), ale pewnego dnia, "moje małe dziecko" pt. TAZ zaproponowało mi przejażdżkę Nową Cromą w automacie 1,9D. Po dość szybkiej analizie, doszedłem do wniosku, że na naprawdę piękną piękność (AR 159SW) nie warto wydawać 10-15 tys. więcej niż za Cromę z tego samego rocznika, która może nie jest piękna, ale starszemu Panu daje : zawstydzony : tyle samo (choć nie tak samo ;) ) za mniej : gafa : kasy.

Będzie Croma, a za 10 lat może AR - jeszcze ładniejsza niż 159 .....

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 15:51
autor: SIWY155
Andrzej a przecież ze 3 lata temu na Mazurach mówiłeś mi, że bałbyś się automatu jak oglądałeś moją Teresę a przecież w Cromie i 159 masz to samo

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 15:55
autor: FXX
Nat pisze:Po co wierzyć, wystarczy spojrzeć "na żywca" :D
Mam podobne odczucia, co Ty, Kamil.
Dodatkowo (w ładnym oczywiście) przodzie 159 przeszkadzają mi tandetne plastikowe tuby, w które są wmontowane reflektory.

Tylko że co do GTA to pamiętam opinie uzytkowników w stylu: "na paliwo idzie koło stówki dziennie".
Tylko, że nie każdy ma możliwość widzieć "na żywca" prawdziwe GTA ze względu na ich ilość i... cenę ;)
A zestawienie obok siebie GTA i 159 to już tylko na zlotach, a ostatnio miałem okazję widzieć je obok siebie i starsza siostra wygrywa designem (o radości z jazdy nie wspominam, bo 159 mimo, że nowsza nie dorasta do pięt "6") :)

I chyba to jest prawdziwa opinia :D Kolega po miasteczku takim jak Wieluń w jeździe miejskiej z reguły oscyluje w okolicach 17l/100km PB. Da się mniej, ale jak sam stwierdził szkoda się męczyć, a dźwięk Busso zachęca do wkręcania jej na obroty. Zabawa to 20l/100km i w górę, ale gdyby nie uszy to uśmiech miałbym dookoła głowy. Poza tym z racji nie dużej ilości jaką wyprodukowano, nietypowości wielu części, które z cywilnej "6" nie pasują to eksploatacja również do tanich nie należy.
faraon pisze:Będzie Croma, a za 10 lat może AR - jeszcze ładniejsza niż 159 .....
Patrząc na wytwory pokroju MiTo boję się, że ładniejszych może już nie być...
Jednakże mam nadzieję, że Włosi powrócą do pięknych kształtów na miarę 156 czy 159 :)
SIWY155 pisze:Andrzej a przecież ze 3 lata temu na Mazurach mówiłeś mi, że bałbyś się automatu jak oglądałeś moją Teresę a przecież w Cromie i 159 masz to samo
Tyle, że w "9" nie ma takich problemów z automatem co w Thesis.

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 15:58
autor: faraon
SIWY155 pisze:Andrzej a przecież ze 3 lata temu na Mazurach mówiłeś mi, że bałbyś się automatu jak oglądałeś moją Teresę a przecież w Cromie i 159 masz to samo
Jak to gadajom ;) - ino krowa nie zmienia zdania ... : gafa : : zawstydzony :

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 18:26
autor: Nat
FXX pisze:Kolega po miasteczku takim jak Wieluń w jeździe miejskiej z reguły oscyluje w okolicach 17l/100km PB. Da się mniej, ale jak sam stwierdził szkoda się męczyć
Warsiawioki twierdzą, że 20 to norma w mieście.
Ale raczej się nie męczą ;)

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 18:43
autor: FXX
W Wawie całkiem możliwe, że i 20l ;) 30-tysięczny Wieluń z kilkoma skrzyżowaniami i dwoma rondami to inna bajka ;)

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 20:31
autor: SIWY155
Nat pisze:
FXX pisze:Kolega po miasteczku takim jak Wieluń w jeździe miejskiej z reguły oscyluje w okolicach 17l/100km PB. Da się mniej, ale jak sam stwierdził szkoda się męczyć
Warsiawioki twierdzą, że 20 to norma w mieście.
Ale raczej się nie męczą ;)
Moja 2,5 potrafiła na trasie spalić nawet i 8 litrów ale w Wawie przeważnie 22:-) Ale nie narzekałem:-)

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 20:37
autor: Dudi
Duch-Dziadka pisze:
A co do 1,8TBI to też bym chciał,
To jest 1.75 TBI...i radze operować tym oznaczeniem, bo może być ciężko znaleźć jakieś informacje...
Czyżbyś podejrzewał, że ja mogę tego nie wiedzieć ??? :roll: 8-O 8-O :D :lol:

Używam skrótu myślowego 1.8TBi, gdyż nie podoba mi się kretyńskie oznaczenie 1.75... :-? :D

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 20:50
autor: SIWY155
Dudi....1,75 kretyńskie ale myślą przewodnią było 1750 w odniesieniu do legendarnego motoru Alfy i tak właśnie powinniśmy je określać bo 1,8 TBI też może wprowadzać w błąd tzw.lajkoników sugerując, że to ten przeciętny motorem 1,8 z Opla z dołożonym turbo

Re: Kappa - i co dalej?

: 07 gru 2013, 20:52
autor: Dudi
SIWY155 pisze:Dudi....1,75 kretyńskie ale myślą przewodnią było 1750 w odniesieniu do legendarnego motoru Alfy i tak właśnie powinniśmy je określać bo 1,8 TBI też może wprowadzać w błąd tzw.lajkoników sugerując, że to ten przeciętny motorem 1,8 z Opla z dołożonym turbo
No tych co się nie znają może i tak.
Ale zwróć uwagę, że Barchetta na ten przykład (oraz wiele innych samochodów w Grupie Fiata) miała silnik 1747ccm i potrafili to jakoś normalnie oznaczać :roll: :|
I nagle stali się takimi indywidualistami :|
W 4C też oznaczają 1,75TBi, a tam nie można go pomylić z niczym innym... :roll:

Re: Kappa - i co dalej?

: 08 gru 2013, 8:32
autor: SIWY155
Wiesz Dudi...V-ki już nie ma więc na czymś trzeba oprzeć i zbudować kolejną legendę. W czasach Barchetty była v-ka i nic nie trzeba było kombinować

Re: Kappa - i co dalej?

: 08 gru 2013, 10:10
autor: Dudi
SIWY155 pisze:Wiesz Dudi...V-ki już nie ma więc na czymś trzeba oprzeć i zbudować kolejną legendę. W czasach Barchetty była v-ka i nic nie trzeba było kombinować
A V6 z Themy to co??? :roll: :D