Strona 8 z 17

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 18 sty 2017, 19:55
autor: adrian123
Próbowałem Ale jest to samo.
Nie chcę ryzykować z samostartem. Z resztą skoro zapala się ecsf to co samostart by pomógł? Pewnie Pochodził by chwilę na plaku potem by zdechł a szansa na uszkodzenie silnika spora

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 18 sty 2017, 20:08
autor: FXX
A jak wjedziesz w MES -> Ustawienia -> Interfejsy i wybierzesz z listy K-Line/VAGCOM to na liście poniżej nie ma dostępnego żadnego portu COM?
Szkoda, że nie mam bliżej to bym ze swoim lapkiem podjechał.

Możesz jeszcze ewentualnie spróbować opcji Szukaj interfejsów - na dole w tym samym oknie.
Ewentualnie restart kompa, jeśli po instalacji MESa tego nie robiłeś.

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 18 sty 2017, 20:13
autor: volf
Czasami jak jest problem z ciśnieniem paliwa na szynie CR to taki zabieg z samostartem pomaga, przynajmniej do ponownego zgaszenia silnika.
Skoro z niczym się nie łączy to trochę dziwne, masz jakiś komunikat po komendzie "połącz"?
Mam nadzieję, że wiesz, że do każdej centralki jest oddzielne gniazdo diagnostyczne i nie próbujesz złączem pod kierownicą łączyć się z ABS czy poduszkami...

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 18 sty 2017, 20:25
autor: adrian123
W ustawieniach mesa jest wszystko w porządku. Złączem pod kierownicą próbuje łączyć się z ECU. Chciałem spróbować z tym plakiem, ale ze auto stoi na dworze nieodpalane od dwóch tygodni to maska przymarzla na amen

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 18 sty 2017, 20:32
autor: volf
Bezpieczniki sprawdziłeś i mam tu na myśli głównie te na podszybiu koło filtra kabinowego.

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 18 sty 2017, 20:36
autor: adrian123
Sprawdzałem wszystkie bezpieczniki dzień po awarii, i te pod kierownicą i te koło filtra. Pompa paliwa pompuje, do filtra paliwo dochodzi na bank. Rozrząd jest na swoim miejscu (no chyba ze się nie zerwał a przeskoczył o ząbek czy coś) świece są dobre, przed awarią przy -12 odpalił od strzała. Dodam że tego dnia auto praktycznie cały dzień było odpalone, chodziło na wolnych obrotach chyba z 4 godziny.
Przypomniało mi się teraz, podczas jazdy testowej z poprzednim właścicielem kiedy mocniej przyspieszylem (taka sama sytuacja jak podczas awarii) zapalił się ecsf ale bez żadnego wpływu na samochód. Nie poczułem żadnej różnicy. Tylko tyle ze się zapalił

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 18 sty 2017, 20:50
autor: volf
Teoretycznie i praktycznie gdyby ECU nie miało jakiegoś zasilania to z połączeniem z nim byłby problem ale skoro zasilania są...
Zapytam jeszcze jak to w końcu z tym ABS i poduszkami-próbowałeś się łączyć? Choć już wiem, ze z ABS nie, bo złącze jest pod maską a maska zamarznięta : gafa :
Wtyczka od poduszek jest w tunelu centralnym, dostęp pod klapką w nogach pasażera :!:

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 13:37
autor: adrian123
Obrazek
No i mamy takie cos

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 15:24
autor: volf
1.Czym czytane to było?
Tak czy owak kody zupełnie inne niż w FES/MES...
2. Po skasowaniu błędów co zostało?
3. Robiony był jakiś podgląd parametrów podczas próby rozruchu/kręcenia rozrusznikiem-głównie chodzi o ciśnienie paliwa na szynie CR oraz obroty silnika.
4. Ten ostatni błąd wydaje się najbardziej zagadkowym...

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 16:11
autor: adrian123
Po skasowaniu nie zostało nic. Pi próbach odpalania wrócił błąd regulatora. Padł na bank regulator, z plakiem auto odpala od strzała i działa normalnie, wróciłem nim na kołach do domu bez problemu. Ale po zgaszeniu ponownie odpali tylko po chwili a potem znów trzeba z plakiem. ' mechanik mówi że to musi być to. nie mam teraz kasy na nowy a to wydatek 500 ziko, nie mam już siły na to auto także wieczorem wypatrujcie go w dziale sprzedam za myślę dobre pieniądze.

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 16:27
autor: volf
Czasami pomaga czyszczenie regulatora, ewentualnie usuniecie sitka filtracyjnego jeśli jest.

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 16:58
autor: kond243
Kolego w innych dieslach CR też jest regulator i tani nie jest. Więc nie wiem czemu odrazu dział sprzedam. Wyczyść regulator i potem dopiero się okaże czy będzie żył czy nie. Sprzedający chyba wiedział co jest grane i pozbył się auta. A ty kupiłeś i teraz marudzisz że włoszczyzna to zło. Sorry ale takie podejściem nie dobija. Szmelc vageny i inne auta tak samo ulegają awarii. Przykład prosto życia- w lanci przepali się bezpiecznik i już że elektryka do bani w szmelcu przepali się bezpiecznik i wtedy nagle to normalne. Sorry za ot ale nie wytrzymałem.

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 17:16
autor: adrian123
Mechanik wymienił jakieś oringi teflonowe i nadal nic trzeba cała wymienić. Na 100% . Ja już mam dosyć tej fury nie będę w nią nic ładować. Doloze trochę i kupię sobie jakiegoś mercedesa w lpg :D będzie niezawodny. A 4 lancie które miałem wręcz odwrotnie Obrazek

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 17:28
autor: kond243
Ja mam akurat cztery lancie i jakoś nie mam z nimi problemów. Fakt jedną reanimuje bo kupiłem z silnikiem w stanie agonii i o tym wiedziałem. Kupuj co chcesz tylko to są auta które mają za sobą 18 lat i one same znają swoją przeszłość. I o tym niestety nie powiedzą. Więc nawet jak kupisz Mercedesa a podejrzewam że będzie starszy niż Kappa więc tak do końca też bym nie liczył na bezawaryjność. Ja bym kupił nawet używany regulator. A na bank któryś z chłopaków posiada taki. I podejrzewam że jest taki sam jak 1.9jtd.A nie wypisawał bzdetów jaka to włoszczyzna jest zła.Ciekawe czy na Mercedesa też tak napiszesz jak coś klęknie.

Re: Kappa JTD - zgasła i już nie odpalila

: 19 sty 2017, 17:29
autor: adrian123
Nie klęknie :D