FCA - plany inwestycyjne i modelowe
Lancia na salonie w Genewie - Ypsilon, Thema, Grand Voyager
Racja. Kończy się pewien rozdział motoryzacji. Mam nadzieję, że nowy, który otwierają będzie czerpał nie tylko nazewnictwo...
Są: Lancia Musa 1,3 M-jet'06;Ypsilon 1.4 16V'04;Kappa 2.4jtd '99;Kappa 2.4TDS SW '98;Delta 1.6 GT i.e. '89
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
Były:Kappa 3.0V6 SW Automat '96;Y 1,2 LS ECVT '97;Kappa 3.0V6 Automat '96;Delta II 1.6 8v;Lybra 2.0 SW Automat '00;Y10 Mia 1.0 '91;Kappa 2,4jtd '01;Y 1,2 LS ECVT '96;Thema 8.32 '88 oraz 1/2 Kappy 2.0t 16V '95
Zapraszam do sklepiku!
- Barton
- Forumowicz/ka
- Posty: 319
- Rejestracja: 13 lut 2011, 22:11
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Re: Lancia na salonie w Genewie - Ypsilon, Thema, Grand Voya
Zostanę myślami przy Lanciach z lat 80 i 90.
Jak zobaczyłem Theme to prawie płakałem
Masakra jak markę zaprzedali.
Jak zobaczyłem Theme to prawie płakałem

Masakra jak markę zaprzedali.

Re: Lancia na salonie w Genewie - Ypsilon, Thema, Grand Voya
Chrysler już jakiś czas robi bliźniacze auta do swoich modeli. Tu macie link do ciekawostki - Chrysler ze znaczkami VW.
Design nowego Ypsilonika jest OK, nowa Thema w zasadzie też (ale czekam na zdjęcia jej wnętrza).
Design nowego Ypsilonika jest OK, nowa Thema w zasadzie też (ale czekam na zdjęcia jej wnętrza).
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Re: Lancia na salonie w Genewie - Ypsilon, Thema, Grand Voya
Fiat poszedł na plan minimum czyli 100% unifikacji Lancii i Chrysler'a. I to pewnie nie zmieni się w ciągu ładnych paru lat.
Czy to koniec marki ? Nie.
Lancia Ypsilon, Delta, Musa - to projekty Lancii (Fiata).
Lancia Voyager, Flavia, Thema - to projekty Chrysler'a.
Następna generacja Flavii będzie projektem Włochów, Thema i Voyager pewnie ciągle Chrysler'a.
Tyle, że wtedy będzie to już jedna firma, każdy projekt będzie de facto wspólnym projektem. Teraz to jest szok, że widzimy znaczek Lancii na modelach Chrysler'a (ale jest też na odwrót przecież), ale za kilka lat nie będzie już modeli Lancii i Chrysler'a tylko jeden model projektowany od podstaw na rynki całego świata pod dwoma brandami. Jeśli można sprzedawać te same modele Mercedesa, Audi, BMW, Volvo czy Alfa Romeo na całym świecie to tak samo będzie z Lancia/Chrysler.
Moim marzeniem jest tylko, żeby kiedyś Fiat-Chrysler doprowadził do 'rozwodu' obu marek, by różniły się stylistycznie i żeby Chrysler wrócił do Europy a Lancia weszła do Ameryki i Azji. To jest możliwe tylko jeśli łączna sprzedaż obu marek będzie odpowiednio wysoka tak by utrzymać koszty w ryzach i jednocześnie koncern dojdzie do wniosku, że sprzedaż dwóch różnie wyglądających marek na całym świecie oznacza więcej sprzedanych sztuk.
Czy to koniec marki ? Nie.
Lancia Ypsilon, Delta, Musa - to projekty Lancii (Fiata).
Lancia Voyager, Flavia, Thema - to projekty Chrysler'a.
Następna generacja Flavii będzie projektem Włochów, Thema i Voyager pewnie ciągle Chrysler'a.
Tyle, że wtedy będzie to już jedna firma, każdy projekt będzie de facto wspólnym projektem. Teraz to jest szok, że widzimy znaczek Lancii na modelach Chrysler'a (ale jest też na odwrót przecież), ale za kilka lat nie będzie już modeli Lancii i Chrysler'a tylko jeden model projektowany od podstaw na rynki całego świata pod dwoma brandami. Jeśli można sprzedawać te same modele Mercedesa, Audi, BMW, Volvo czy Alfa Romeo na całym świecie to tak samo będzie z Lancia/Chrysler.
Moim marzeniem jest tylko, żeby kiedyś Fiat-Chrysler doprowadził do 'rozwodu' obu marek, by różniły się stylistycznie i żeby Chrysler wrócił do Europy a Lancia weszła do Ameryki i Azji. To jest możliwe tylko jeśli łączna sprzedaż obu marek będzie odpowiednio wysoka tak by utrzymać koszty w ryzach i jednocześnie koncern dojdzie do wniosku, że sprzedaż dwóch różnie wyglądających marek na całym świecie oznacza więcej sprzedanych sztuk.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Re: Lancia na salonie w Genewie - Ypsilon, Thema, Grand Voya
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Re: Lancia na salonie w Genewie - Ypsilon, Thema, Grand Voya
^^ poczekaj na Musę 2012, Deltę IV i Flavię 2013
Dalej w przyszłość nie sięgam


Dalej w przyszłość nie sięgam

Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Lancia klonem Chryslera
Pozdrawiam
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Cysiek
Lancia Lybra 2,0 LX 20v 154KM
LPG: Stag IV, KME Silver, Reg Fast
Re: Lancia na salonie w Genewie - Ypsilon, Thema, Grand Voya
kto wie, czy nie lepiej byłoby dla Alfy zmienić właściciela..
Lancia Kappa 2.0 20V
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Saab 9-5 2.8 Turbo6 XWD
Re: Lancia - nowe modele Ypsilon, Thema, Grand Voyager
A co by było jakby marka całkiem upadła?Cieszmy się że przetrwała i Fiat jej nie skasował-nie przeznaczył na straty.Lancia jest i będzie.

Były:
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
Fiat Cinqecento 700 93r
Fiat Seicento 900 design Sporting 01r
Lancia Delta II 2.0 16V 93r
Lancia Kappa SW 2.4 JTD +soft 99r
Lancia Y 1.2 01r
Fiat Bravo II 1.9 MJet +soft 08r
Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 03r
Fiat Stilo Abarth 2.4 04r
Lancia Delta Platino 1.6 MultiJet 10r
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16V 05r
Lancia Musa Platino 1.4 16V 07r
Jest:
Fiat Freemont Lounge 2.0 MultiJet FWD 14r
Alfa Romeo Giulietta Distinctive 2.0 JTDm 11r
Yamaha FJR 1300 A
Nie staraj się wszystkiego zrozumieć bo wszystko stanie się niezrozumiałe
- wacho_czk
- Klubowicz
- Posty: 473
- Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
- Skype: wacho_czk
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK
Re: Lancia - nowe modele Ypsilon, Thema, Grand Voyager
A ja Wam szczerze powiem że zawsze podobał mi się Chrysler 300C, przynajmniej z zewnątrz, wnętrzu nie miałem okazji się przyjrzeć. Więc jeśli Thema faktycznie będzie tak wyglądać, do tego będzie miała wnętrze z włoskim smakiem i jakością, to już wiem że za kilka lat będę jeździł Themą 

Historia:
Lancia Delta Volvo S40 Vauxhall Astra 1.6 8V
Teraźniejszość:
Lancia Kappa 2.4 JTD 2000r, FYM FY125-3A 2006r

Lancia Delta Volvo S40 Vauxhall Astra 1.6 8V
Teraźniejszość:
Lancia Kappa 2.4 JTD 2000r, FYM FY125-3A 2006r

- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: Lancia - nowe modele Ypsilon, Thema, Grand Voyager
z zewnątrz to i mnie się bardzo podobał, jeździłem dwoma (3.0CRD i SRT8) i bardzo lubię ten samochód. ale po prostu do Lancii mi nie pasuje.
Co do modeli. Póki co jest masakra, ale liczę, że to tylko projekty przejściowe, żeby ustabilizować sytuację finansową i dać przetrwanie marce. potem (oby) sie nieco rozjadą. na dobrą sprawę najbardziej mi przeszkadza... poziome użebrowanie w Delcie III fl.
Co do modeli. Póki co jest masakra, ale liczę, że to tylko projekty przejściowe, żeby ustabilizować sytuację finansową i dać przetrwanie marce. potem (oby) sie nieco rozjadą. na dobrą sprawę najbardziej mi przeszkadza... poziome użebrowanie w Delcie III fl.

http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
Re: Lancia - nowe modele Ypsilon, Thema, Grand Voyager
Obecne samochody są tak produkowane by , jak najwięcej kasy wyciagnac w potencjalnych serwisach , także obawiam sie , ze niewielu bedzie stac pomimo ich niskich cen z tegoż powodu na ich eksploatacje, że o tandetnym wykonaniu nie wspomnę , trzeba zrobic jeden zasadniczy ruch wyemigrować z tego chorego kraju , gdzie mały tandetny samochód to szczyt luksusuwacho_czk pisze:A ja Wam szczerze powiem że zawsze podobał mi się Chrysler 300C, przynajmniej z zewnątrz, wnętrzu nie miałem okazji się przyjrzeć. Więc jeśli Thema faktycznie będzie tak wyglądać, do tego będzie miała wnętrze z włoskim smakiem i jakością, to już wiem że za kilka lat będę jeździł Themą

Alfa Romeo 159 1,9 16v
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
Mitsubishi ASX 1.8DID 4WD
- miwis
- Klubowicz
- Posty: 666
- Rejestracja: 24 lut 2010, 12:40
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Lancia - nowe modele Ypsilon, Thema, Grand Voyager
Nie mam nic do amerykańskiej motoryzacji i przyznam się szczerze, że 14 lat temu kiedy kupowalem mój pierwszy samochód to miałem wielki dylenat. Do wyboru miałem własnie Deltę"I" i Pontiaca Grand Am'a rocznik 89 z pionową tylną szybą. Wybór padł na świat włoskich samochodów, ale mam do dziś sentyment do amerykańskich potworów. Przed fiatem teraz trudny czas pogodzenia tych dwóch bardzo odległych typów motoryzacji i na razie porusza sie w tym temacie jak w słoń w składzie porcelany ograniczając sie do tanich sztuczek z zamianami grilów i firmowych znaczków.Widzę jednak pewne pozytywy całej tej fuzji. Po pierwsze nowe modele amerykańskiego pochodzenia w gamie Lancii zastępują samochody, które nie mialy swoich włoskich następców Thesis i Librę oraz francuzkiego Vana. Dalej istnieją typowo włoskie modele jak Delta , Mussa i Ypsilon. Po drugie w przypadek nowej Themy jest okazją do powrotu samochodów z napedem na tylnią oś co mnie bardzo cieszy
.

Włoszki jakie przytrafiły mi się w życiu:
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Lancia Delta GT 1.6 i.e 1991
Alfa Romeo 33 1.7 16V 1991
Alfa Romeo 156 2.0 T.S 2001
Lancia Y 1.2 8V LS Marie Claire 2001
Lancia Delta "III" 1.4 T-jet 150 KM Platino bi-colore 2009-jest
Lancia (Beta) Montecarlo S2 1981-jest
Re: Lancia - nowe modele Ypsilon, Thema, Grand Voyager
^^ Prawdę powiadasz
Dodam tylko, że kwestia przyklejania znaczków to temat na dziś, trudny do przełknięcia dla Lancisti, ale przeżyjemy to.
Są ciągle mniejsze modele stworzone przez Lancię, większe maszyny wzięte od Chrysler'a to lepsza opcja niż nic a nowe modele Chrysler'a są przecież o klasę lepszymi samochodami niż poprzednicy. Są też plusy jak choćby wspomniany przez Ciebie tylny napęd.
Spójrzmy w przyszłość. Każdy nowy model będzie od podstaw projektowany pod rynek światowy - Ameryka, Europa, Azja. Tak samo jak ma to miejsce u Mercedesa, BMW, Audi, Volvo, Saaba, Alfa Romeo czy Jaguara. To nie będą amerykańskie samochody tylko włosko-amerykańska koncepcja modeli w ramach jednego koncernu. Będzie dobrze
W najgorszym wypadku będziemy jeździć samochodami, które występują na świecie pod dwoma markami - Lancia w Europie i Chrysler poza nią, i będą to samochody nowoczesne i stylowe.
W lepszym scenariuszu koncern doprowadzi kiedyś do stylistycznego rozdziału obu marek, jeśli uzna, że to im się opłaci i wtedy zacznie je oferować równolegle na tych samych rynkach. W końcu zawsze powinno to dać większą sprzedaż. W tym momencie to niemożliwe, nie ma kasy i wolumen sprzedaży Lancii i Chrysler'a na świecie jest zbyt niski. Na dziś to jedyny sposób na uratowanie obu marek.

Dodam tylko, że kwestia przyklejania znaczków to temat na dziś, trudny do przełknięcia dla Lancisti, ale przeżyjemy to.
Są ciągle mniejsze modele stworzone przez Lancię, większe maszyny wzięte od Chrysler'a to lepsza opcja niż nic a nowe modele Chrysler'a są przecież o klasę lepszymi samochodami niż poprzednicy. Są też plusy jak choćby wspomniany przez Ciebie tylny napęd.
Spójrzmy w przyszłość. Każdy nowy model będzie od podstaw projektowany pod rynek światowy - Ameryka, Europa, Azja. Tak samo jak ma to miejsce u Mercedesa, BMW, Audi, Volvo, Saaba, Alfa Romeo czy Jaguara. To nie będą amerykańskie samochody tylko włosko-amerykańska koncepcja modeli w ramach jednego koncernu. Będzie dobrze

W najgorszym wypadku będziemy jeździć samochodami, które występują na świecie pod dwoma markami - Lancia w Europie i Chrysler poza nią, i będą to samochody nowoczesne i stylowe.
W lepszym scenariuszu koncern doprowadzi kiedyś do stylistycznego rozdziału obu marek, jeśli uzna, że to im się opłaci i wtedy zacznie je oferować równolegle na tych samych rynkach. W końcu zawsze powinno to dać większą sprzedaż. W tym momencie to niemożliwe, nie ma kasy i wolumen sprzedaży Lancii i Chrysler'a na świecie jest zbyt niski. Na dziś to jedyny sposób na uratowanie obu marek.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM