Lancia R.I.P. ?

Znalazłeś, widziałeś lub wiesz gdzie stoi jakaś Lancia, zdezelowana, na szrocie czy gdzieś w stodole... podziel się z nami tą informacją.
Znasz jakąś ciekawą stronę internetową poświęconą Lancii? Podziel się z nami dodając tutaj jej adres!
Tylko odnośniki dotyczące Lancii lub blisko z nią spokrewnione.
W dziale nie zamieszczamy linków do ogłoszeń, które za jakiś czas stracą ważność!
Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 12 sty 2014, 17:31

Lord_Juve pisze:Czyli mam rozumieć, że z FIATA zostanie tylko marka samochodów, w dodatku ograniczona do 2 modeli? Ciekawe jaka nazwe ma niby przyjac.
Do dwóch modeli nie, co najwyżej do dwóch odrębnych nazw modeli, czyli Panda i 500.
Klasyczna 500, 500L i 500X (będzie za chwilę) to zupełnie różne samochody, tylko mają 500 w nazwie. 500 w segmencie B (następca Punto) też będzie osobnym modelem. Podobnie jak planowana Panda X. Tym samym będzie minimum 6 modeli w Europie. Do tego dojdzie nowa Linea na rynki typu Rosja, Turcja, czy Polska to nie wiem.
Poza Europą będzie jeszcze inaczej, jest Brazylia (Uno, Palio, Siena), są Chiny (Ottimo, Viaggio).


Co do nazwy, tak. Mogą się nazywać Fiat-Chrysler, mogą wymyśleć zupełnie nową nazwę. I zapewnie zobaczymy to drugie rozwiązanie. Nazwa koncernu nie będzie zawierać nazwy żadnej marki.

Dla przykładu, Daimler AG to producent Mercedesa i Smarta (swego czasu nazywali się DaimlerChrysler AG, ale wycofali się z Chrysler'a, pełna porażka, nie udało się rozkręcić Chrysler'a, co o dziwo udało się Fiatowi).

General Motors też nie zawiera nazwy żadnej marki.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Nat » 12 sty 2014, 19:35

Fuji Heavy Industries to samo.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 12 sty 2014, 23:16

Smutny artykuł z 2002 (!) roku, dobrze pokazujący od jak dawna Lancia ma problemy. Czarny obraz i to przy założeniu, że Thesis sprzeda się dobrze (do max 25 tys sztuk rocznie) a sprzedała się w 13 tys przez cały cykl. ....

Już wtedy rozważano likwidację czy marginalizację Lancii z braku funduszy na inwestycje i brak zysków z marki.


:link:
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 12 sty 2014, 23:32

A tutaj polemizując z Dudim. Jaguar Land Rover zanotował rekord wszechczasów w 2013. To wszystko po przejeciu przez Hindusów z Tata Motors, ale JLR dalej został brytyjski (siedziba UK, szefostwo w UK, produkcja UK).

:link:

Volvo też żyje tylko dzięki chińskiemu Geely a za chwilę Peugeot Citroen będzie żył tylko dzięki chińskim pieniądzom od Dongfeng. Ale będzie dalej produkował francuskie auta zamiast je likwidować jak kiedyś marki Simca czy Talbot.

Jeśli Fiat ma zlikwidować Lancię, to przyjąłbym Chinoli, Hindusów czy Arabów z otwartymi ramionami, jeśli tylko oznaczało by to włoską siedzibę, kierownictwo i projekty.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Dudi » 13 sty 2014, 7:20

broker pisze:Jeśli Fiat ma zlikwidować Lancię, to przyjąłbym Chinoli, Hindusów czy Arabów z otwartymi ramionami, jeśli tylko oznaczało by to włoską siedzibę, kierownictwo i projekty.
A ja nie niestety nie. Zresztą to i tak się nie stanie, bo Lancia ma za słaby potencjał, żeby ktoś chciał ją teraz kupić. Więc nie ma co rozważać.
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lancia Voyager (Chrysler Town&Country)

Post autor: intuos » 13 sty 2014, 7:59

Obecne modele sygnowane bebechami Chryslera, to nic innego jak... Chryslery złagodzone stylistycznie przez team Lancii. Ostatnia produkowana seryjnie Lancia to w sumie Thesis, ewentualnie młode zmontowane na wspólnej płycie Fiata, to jest - Delta czy Ypsilion. Co do tych, co nie weszły a były by ciekawsze od Alfy to Stratos.
Oferta którą dziś widzimy w salonach to tak naprawdę Chrysler przygotowany dla europejskiego użytkownika = Lancia. Osobiście dla mnie to nie Lancia, i niestety wszystko wygląda na to, że jeszcze długo to się nie zmieni. Nie miał bym nic przeciwko by projekty szły z USA (Thesis był projektowany przez Amerykanina) ale z dobrej szkoły włoskiego designu. Tym czasem zarząd Fiata na razie nie widzi rynku dla Lancii. Wg mnie albo się zainwestuje w nowy projekt, albo skazuje się markę na zagładę. Saab wraca na rynek z nowym inwestorem, i w sumie bardzo szybko zajmie miejsce Lancii. A stanie się tak bo podobnie jak Lancia , Saab jest samochodem niszowym.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Jacek » 13 sty 2014, 17:42

Nie ma takiej legendy która oprze się księgowemu.
Nie miejmy złudzeń że marki są utrzymywane z miłości do nazwy i historii. Marki powstawały i upadały, czasem wracały do życia. Pożyjemy zobaczymy.
Patrząc na pędzącą we wszystkich dziedzinach globalizację za kilkanaście lub trochę więcej lat pozostanie na świecie jeden producent i będziemy mogli kupić sobie dowolnej marki samochód pod warunkiem że będzie to np VW. (Coś jak u Forda z kolorem w T)
A wszystkie będą produkowane w CHINACH

Kochajmy nasze Lancie tak szybko odchodzą.....
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Alan

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Alan » 13 sty 2014, 18:00

Wszystko kiedyś R.I.P. :)

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 13 sty 2014, 21:16

Marchionne prosto z Detroit (dzisiaj):
The automaker is ending its practice of rebadging Chrysler brand vehicles under the Lancia brand for sale in some European countries
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Tomzik » 13 sty 2014, 22:29

broker pisze:Jeśli Fiat ma zlikwidować Lancię, to przyjąłbym Chinoli, Hindusów czy Arabów z otwartymi ramionami, jeśli tylko oznaczało by to włoską siedzibę, kierownictwo i projekty.
Też jestem za - i uważam, że to byłoby znacznie lepsze z punktu widzenia większości fanów marki niż te krowiaste Chryslery...

Cóż - co prawda Lancia jako włoska marka skończyła się już jakiś czas temu, ale mimo wszystko była jeszcze Delta i Ypsilon...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Tomzik » 13 sty 2014, 23:12

Trzeba szykować naklejki, załatwiać noclegi, tankować fury i dzida na Turyn, póki można, bo potem do USA będzie już trudniej najazd zrobić... :roll:

Vincenzo się w grobie przewraca...

Kurde, pozwolić umrzeć takiej marce :(
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Dudi
Członek Zarządu LKP
Członek Zarządu LKP
Posty: 12273
Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Dudi » 14 sty 2014, 8:51

Lord_Juve pisze: Ciekawe jaka nazwe ma niby przyjac.
broker pisze:Co do nazwy, tak. Mogą się nazywać Fiat-Chrysler, mogą wymyśleć zupełnie nową nazwę. I zapewnie zobaczymy to drugie rozwiązanie. Nazwa koncernu nie będzie zawierać nazwy żadnej marki.
W tym przypadku pomyliłeś się:
The names ?Fiat? and ?Chrysler? will, so said the CEO to one of the journalists, definitely both appear in the new company name.
Tomzik pisze:Trzeba szykować naklejki, załatwiać noclegi, tankować fury i dzida na Turyn, póki można, bo potem do USA będzie już trudniej najazd zrobić... :roll:

Vincenzo się w grobie przewraca...

Kurde, pozwolić umrzeć takiej marce :(
Dokładnie! Potem, to FAP nie będzie już nami w ogóle zainteresowane, bo nie będą zainteresowani wsparciem marki, której nie będzie na rynku :| :-? : beczy :
Dudi
Fiat Brava 80 16v SX / Alfa Romeo 156 2.0 16v Selespeed / Lancia Lybra SW 1.9 JTD 115 LX Verde Olimpia
Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair 170KM Distinctive
Fiat Fullback 2.4 MJ LuxNAV 180KM
Nysa Towos 522 '86 (do poprawek) / YAMAHA YZF-R6 (eeeeeeeRRRRRRrrrrr sześć)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
broker
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 3116
Rejestracja: 04 paź 2009, 22:53
Lokalizacja: Gdynia

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: broker » 14 sty 2014, 9:02

Dudi pisze: W tym przypadku pomyliłeś się:
The names ?Fiat? and ?Chrysler? will, so said the CEO to one of the journalists, definitely both appear in the new company name.

Tak, faktycznie tak wczoraj powiedział. Czyli co, jakiś skrót F.C. coś tam ? Zobaczymy.
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM

Awatar użytkownika
paśny
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1908
Rejestracja: 01 paź 2007, 0:00
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa / Młynek

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: paśny » 14 sty 2014, 10:09

Tomzik pisze:Vincenzo się w grobie przewraca...

Kurde, pozwolić umrzeć takiej marce :(
No tak trzeba było - przecież nawet deski rozdzielczej w niewidocznym miejscu nie umieją spasować... :D

A na poważnie - jak już ktoś tu napisał - wszystko się kiedyś kończy a rynek nie znosi próżni. Są jeszcze Alfy, Citroeny, Maserati ;)
Viva la macchina

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5431
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: LANCIA R.I.P.

Post autor: Tomzik » 14 sty 2014, 10:57

Dudi pisze:Dokładnie! Potem, to FAP nie będzie już nami w ogóle zainteresowane, bo nie będą zainteresowani wsparciem marki, której nie będzie na rynku :| :-? : beczy :
Jako formę protestu proponuje nie wypisywać nic wiecej o koncernie Fiat oraz powrócić w logo klubu do starego znaczka Lancii (ten co jest po prawo na górze strony forum ;)
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Znalezione & Linkownia :::”