Strona 9 z 30

Re: LANCIA R.I.P.

: 12 sty 2014, 17:31
autor: broker
Lord_Juve pisze:Czyli mam rozumieć, że z FIATA zostanie tylko marka samochodów, w dodatku ograniczona do 2 modeli? Ciekawe jaka nazwe ma niby przyjac.
Do dwóch modeli nie, co najwyżej do dwóch odrębnych nazw modeli, czyli Panda i 500.
Klasyczna 500, 500L i 500X (będzie za chwilę) to zupełnie różne samochody, tylko mają 500 w nazwie. 500 w segmencie B (następca Punto) też będzie osobnym modelem. Podobnie jak planowana Panda X. Tym samym będzie minimum 6 modeli w Europie. Do tego dojdzie nowa Linea na rynki typu Rosja, Turcja, czy Polska to nie wiem.
Poza Europą będzie jeszcze inaczej, jest Brazylia (Uno, Palio, Siena), są Chiny (Ottimo, Viaggio).


Co do nazwy, tak. Mogą się nazywać Fiat-Chrysler, mogą wymyśleć zupełnie nową nazwę. I zapewnie zobaczymy to drugie rozwiązanie. Nazwa koncernu nie będzie zawierać nazwy żadnej marki.

Dla przykładu, Daimler AG to producent Mercedesa i Smarta (swego czasu nazywali się DaimlerChrysler AG, ale wycofali się z Chrysler'a, pełna porażka, nie udało się rozkręcić Chrysler'a, co o dziwo udało się Fiatowi).

General Motors też nie zawiera nazwy żadnej marki.

Re: LANCIA R.I.P.

: 12 sty 2014, 19:35
autor: Nat
Fuji Heavy Industries to samo.

Re: LANCIA R.I.P.

: 12 sty 2014, 23:16
autor: broker
Smutny artykuł z 2002 (!) roku, dobrze pokazujący od jak dawna Lancia ma problemy. Czarny obraz i to przy założeniu, że Thesis sprzeda się dobrze (do max 25 tys sztuk rocznie) a sprzedała się w 13 tys przez cały cykl. ....

Już wtedy rozważano likwidację czy marginalizację Lancii z braku funduszy na inwestycje i brak zysków z marki.


:link:

Re: LANCIA R.I.P.

: 12 sty 2014, 23:32
autor: broker
A tutaj polemizując z Dudim. Jaguar Land Rover zanotował rekord wszechczasów w 2013. To wszystko po przejeciu przez Hindusów z Tata Motors, ale JLR dalej został brytyjski (siedziba UK, szefostwo w UK, produkcja UK).

:link:

Volvo też żyje tylko dzięki chińskiemu Geely a za chwilę Peugeot Citroen będzie żył tylko dzięki chińskim pieniądzom od Dongfeng. Ale będzie dalej produkował francuskie auta zamiast je likwidować jak kiedyś marki Simca czy Talbot.

Jeśli Fiat ma zlikwidować Lancię, to przyjąłbym Chinoli, Hindusów czy Arabów z otwartymi ramionami, jeśli tylko oznaczało by to włoską siedzibę, kierownictwo i projekty.

Re: LANCIA R.I.P.

: 13 sty 2014, 7:20
autor: Dudi
broker pisze:Jeśli Fiat ma zlikwidować Lancię, to przyjąłbym Chinoli, Hindusów czy Arabów z otwartymi ramionami, jeśli tylko oznaczało by to włoską siedzibę, kierownictwo i projekty.
A ja nie niestety nie. Zresztą to i tak się nie stanie, bo Lancia ma za słaby potencjał, żeby ktoś chciał ją teraz kupić. Więc nie ma co rozważać.

Re: Lancia Voyager (Chrysler Town&Country)

: 13 sty 2014, 7:59
autor: intuos
Obecne modele sygnowane bebechami Chryslera, to nic innego jak... Chryslery złagodzone stylistycznie przez team Lancii. Ostatnia produkowana seryjnie Lancia to w sumie Thesis, ewentualnie młode zmontowane na wspólnej płycie Fiata, to jest - Delta czy Ypsilion. Co do tych, co nie weszły a były by ciekawsze od Alfy to Stratos.
Oferta którą dziś widzimy w salonach to tak naprawdę Chrysler przygotowany dla europejskiego użytkownika = Lancia. Osobiście dla mnie to nie Lancia, i niestety wszystko wygląda na to, że jeszcze długo to się nie zmieni. Nie miał bym nic przeciwko by projekty szły z USA (Thesis był projektowany przez Amerykanina) ale z dobrej szkoły włoskiego designu. Tym czasem zarząd Fiata na razie nie widzi rynku dla Lancii. Wg mnie albo się zainwestuje w nowy projekt, albo skazuje się markę na zagładę. Saab wraca na rynek z nowym inwestorem, i w sumie bardzo szybko zajmie miejsce Lancii. A stanie się tak bo podobnie jak Lancia , Saab jest samochodem niszowym.

Re: LANCIA R.I.P.

: 13 sty 2014, 17:42
autor: Jacek
Nie ma takiej legendy która oprze się księgowemu.
Nie miejmy złudzeń że marki są utrzymywane z miłości do nazwy i historii. Marki powstawały i upadały, czasem wracały do życia. Pożyjemy zobaczymy.
Patrząc na pędzącą we wszystkich dziedzinach globalizację za kilkanaście lub trochę więcej lat pozostanie na świecie jeden producent i będziemy mogli kupić sobie dowolnej marki samochód pod warunkiem że będzie to np VW. (Coś jak u Forda z kolorem w T)
A wszystkie będą produkowane w CHINACH

Kochajmy nasze Lancie tak szybko odchodzą.....

Re: LANCIA R.I.P.

: 13 sty 2014, 18:00
autor: Alan
Wszystko kiedyś R.I.P. :)

Re: LANCIA R.I.P.

: 13 sty 2014, 21:16
autor: broker
Marchionne prosto z Detroit (dzisiaj):
The automaker is ending its practice of rebadging Chrysler brand vehicles under the Lancia brand for sale in some European countries

Re: LANCIA R.I.P.

: 13 sty 2014, 22:29
autor: Tomzik
broker pisze:Jeśli Fiat ma zlikwidować Lancię, to przyjąłbym Chinoli, Hindusów czy Arabów z otwartymi ramionami, jeśli tylko oznaczało by to włoską siedzibę, kierownictwo i projekty.
Też jestem za - i uważam, że to byłoby znacznie lepsze z punktu widzenia większości fanów marki niż te krowiaste Chryslery...

Cóż - co prawda Lancia jako włoska marka skończyła się już jakiś czas temu, ale mimo wszystko była jeszcze Delta i Ypsilon...

Re: LANCIA R.I.P.

: 13 sty 2014, 23:12
autor: Tomzik
Trzeba szykować naklejki, załatwiać noclegi, tankować fury i dzida na Turyn, póki można, bo potem do USA będzie już trudniej najazd zrobić... :roll:

Vincenzo się w grobie przewraca...

Kurde, pozwolić umrzeć takiej marce :(

Re: LANCIA R.I.P.

: 14 sty 2014, 8:51
autor: Dudi
Lord_Juve pisze: Ciekawe jaka nazwe ma niby przyjac.
broker pisze:Co do nazwy, tak. Mogą się nazywać Fiat-Chrysler, mogą wymyśleć zupełnie nową nazwę. I zapewnie zobaczymy to drugie rozwiązanie. Nazwa koncernu nie będzie zawierać nazwy żadnej marki.
W tym przypadku pomyliłeś się:
The names ?Fiat? and ?Chrysler? will, so said the CEO to one of the journalists, definitely both appear in the new company name.
Tomzik pisze:Trzeba szykować naklejki, załatwiać noclegi, tankować fury i dzida na Turyn, póki można, bo potem do USA będzie już trudniej najazd zrobić... :roll:

Vincenzo się w grobie przewraca...

Kurde, pozwolić umrzeć takiej marce :(
Dokładnie! Potem, to FAP nie będzie już nami w ogóle zainteresowane, bo nie będą zainteresowani wsparciem marki, której nie będzie na rynku :| :-? : beczy :

Re: LANCIA R.I.P.

: 14 sty 2014, 9:02
autor: broker
Dudi pisze: W tym przypadku pomyliłeś się:
The names ?Fiat? and ?Chrysler? will, so said the CEO to one of the journalists, definitely both appear in the new company name.

Tak, faktycznie tak wczoraj powiedział. Czyli co, jakiś skrót F.C. coś tam ? Zobaczymy.

Re: LANCIA R.I.P.

: 14 sty 2014, 10:09
autor: paśny
Tomzik pisze:Vincenzo się w grobie przewraca...

Kurde, pozwolić umrzeć takiej marce :(
No tak trzeba było - przecież nawet deski rozdzielczej w niewidocznym miejscu nie umieją spasować... :D

A na poważnie - jak już ktoś tu napisał - wszystko się kiedyś kończy a rynek nie znosi próżni. Są jeszcze Alfy, Citroeny, Maserati ;)

Re: LANCIA R.I.P.

: 14 sty 2014, 10:57
autor: Tomzik
Dudi pisze:Dokładnie! Potem, to FAP nie będzie już nami w ogóle zainteresowane, bo nie będą zainteresowani wsparciem marki, której nie będzie na rynku :| :-? : beczy :
Jako formę protestu proponuje nie wypisywać nic wiecej o koncernie Fiat oraz powrócić w logo klubu do starego znaczka Lancii (ten co jest po prawo na górze strony forum ;)