Strona 9 z 13
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 05 lut 2019, 20:35
autor: pietrek125
60677364 przed modem czyli zapewne z wentylatorem, 51748539 po modzie bez wentylatora....
Nowa niczym się nie różni... używana ma zapewne w sobie różne syfy... powodzenia w płukaniu...
Tu masz bez wentylatora
https://allegro.pl/oferta/chlodniczka-o ... 7655008599
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 05 lut 2019, 20:37
autor: kond243
Jakoś Zalalem do niej płukankę LM do silnika samą bez niczego. Hmm wypłukała się. Płukana benzyną kilka razy po płukance. I wypłukała się bo nawet benzyna leciała po trzecim razie czyściutka. Wszystko się da tylko trzeba chcieć.I co wymiana oleju to z chłodnicy też spuszczam stary olej. I nic się z nią nie dzieje.A przynajmniej pasuje w orginalne miejsce i nikt nie wie o jej istnieniu.
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 05 lut 2019, 20:46
autor: pietrek125
Tak z ciekawości... dyfuzor z tej ori chłodnicy to skąd bierze powietrze

masz jakieś zdjęcia w jakiej pozycji jest ona zamontowana

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 05 lut 2019, 20:51
autor: kond243
Pionowo. Bierze z pod zderzaka. Jest dość spory otwór w zderzaku i szczelnie na uszczelce przylega dyfuzor. Jest też chwytak powietrza. I działa to bardzo dobrze. Ja tam włożyłem siatkę z filtra żeby ciała obce nie wpadały. Jest siatka fabrycznie ale jakiś dobry Niemiec niestety wyrwał ja ze zderzaka. I trzeba było improwizować.
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 05 lut 2019, 20:59
autor: pietrek125
Czyli ten bolec z chłodnicy wchodzi w wspornik który jest przykręcony do sanek

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 05 lut 2019, 21:23
autor: kond243
Nie do sanek. Jest przykręcony do podłużnicy tam gdzie przykręcane są sanki a z drugiej strony na jedną śrubę M6 pod lampą do wspornika.
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 05 lut 2019, 21:34
autor: pietrek125
Ach su... Bóg zapłać...

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 06 lut 2019, 8:44
autor: kamilkoza88
Ok, a teraz pytanko dotyczące kwestii podawania oleju do danej chłodniczki (tej ricambi originali

). Jest jakiś inny wymiennik założony na skrzyni, czy dodatkowy adapter (nie oglądałem skrzyni od diesla)?
Czy ktoś z was próbował kiedyś samemu wykonać taki adapter? Akurat tak się składa, że mam jakiś dostęp do odpowiednich urządzeń, żeby takie coś wykonać samemu, ale potrzebowałbym jakieś wymiary. Ale to musiałbym najpierw podjechać do Bydgoszczy żeby zabrać wymiennik ze starej skrzyni i zdjąć wymiary.
Swoją drogą trochę już schodzimy trochę z tematu głównego, dlatego proponuję tak nieśmiało założyć nowy temat, albo ten poprawić

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 06 lut 2019, 13:23
autor: pietrek125
Skrzynia Aisin jest taka sama dla wszystkich silników... co do adaptera to masz wszystko podane na poprzedniej stronie..
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 06 lut 2019, 14:12
autor: kamilkoza88
No właśnie nie jest wszystko wyjaśnione, adaptery na pewno nie są takie same, skoro w dieslach jest chłodnica oleju, chyba, że jest to dodatkowa chłodnica wpinana w układ cieczy, który wstępnie ochładza ciecz przed wymiennikiem, Nie wiem nie widziałem.
Skrzynie nie są takie same, chociażby patrząc po obudowie. Do JTD masz inny dzwon, który jest integralną częścią obudowy. W środku różnią się również średnice wałków przełożenia głównego pomiędzy 2.4 benzyna, diesel i 3.0 V6. Każda skrzynia pracuje, przy innych momentach obrotowych. Kolejnymi różnicami w budowie, już na poletku producentów (volvo, opel, renault, nissan etc) są miedzy innymi różne osiowania wałków, różnej średnicy wałki, inne kanały w obudowie nie wspominając o wszystkim znanym różnicach w sterowaniu. A nadal jest to ten Aisin Werner 55-50 SN. Znam to z doświadczenia, bo sam próbowałem ratować swoją obudowę bo była wytarta (standard jak się nie wymienia oleju).
Także te skrzynie nie są takie same, stąd strasznie upierdliwa jest naprawa tych skrzyń, szczególnie w Thesis, gdzie wyprodukowano tego ok 17,5 tys sztuk.
Odnośnie adaptera to podałeś link do gotwca aftermarketowego, a ja pytałem, czy ktoś to robił w Polsce i ewentualnie jak podpina się fabryczną chłodnice.
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 06 lut 2019, 14:57
autor: kond243
Każdy Aisin w Thesis ma wymiennik ciepła. A te adaptery są do wyjścia oleju na normalną chłodnice powietrzną. Jtd 20v ma chłodnicę powietrzną ale oleju silnikowego. Więc kupujesz adapter do tego termostat plus chłodnicę oleju silnikowego Ori od JTD. Dorabiasz przewody i tyle.
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 06 lut 2019, 16:49
autor: kamilkoza88
Dziękuję bardzo za rzeczową i zwięzłą odpowiedź.

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 06 lut 2019, 19:15
autor: pietrek125
Czytaj z zrozumieniem, bo wszystko było już opisane w poprzednich postach... co do adapterów to również wszystko masz opisane u Ruskiego, łącznie z schematem podłączenia... adaptery znalazłem tylko u Ruskiego na Ebay... jakbym znalazł w Polsce to bym podesłał linki do polskich...
Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 07 lut 2019, 8:20
autor: kamilkoza88
pietrek125 pisze: ↑06 lut 2019, 19:15
Czytaj z zrozumieniem
Masz racje, przepraszam moja wina

Re: Thesis - soft skrzyni AW55-50 SN
: 24 lip 2019, 23:15
autor: sashkata
Hello to everyone, excuse me that i am writing in English, i am Aleks from Bulgaria.
It is so nice you have so huge community in Poland with active Thesis drivers. Here in Bulgaria, we are not so many, and not so active, many cars are going out of order and people stop repairing them.
I have a Thesis 2005, 2,4 autamatic.
I had some problems with the automat gearbox, and today i changed the three linear solenoids , SLS, SLT, SLU with Rostra from USA.
The problem was that on 2nd, 3rd, and little on 4th gear, it was sort of slipping, like when you have middle throttle and the gears start pulling/pusshing and slip a little.
We thought it is the solenoids and/or the hydrotransformator. It was givning me Lock-up solenoi error, so i decided to change all three.
Today, after the change, and before adaptation, it was shifting much better, nut on higher RPMs.
I did adaptation through AlfaOBD, and then road adaptation, and then it returned almost in previous state.
I am not sure if the AlfaOBD adaptation/reset is proper one, and if the road adaptation i did is correct.
The road adaptation is driving in manual from 1st to 4th gear at 1500RPM, 5 times, then 1st to 5th gear at 1800, and 2500rpm, again 5 times each. After perfomring the one at 2500rpms, it started to behave bad, and now it slips at 1st, 2nd, 3rd, and 4th gear.
I also did manual downshift 5 times for adaptation purpose.
Are those the correct procedures?
Do i need to drive it many kms besides the adaptation to have real effect? I have done the same adaptation previously with mixed results, it was little better for 5-6000km and then new adaptation, but now is strange after the chamge of the solenoids.
Any ideas will be very helpful