Strona 10 z 17

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 18 gru 2011, 19:40
autor: wendkarzyk
No dobra Panowie.
Dzięki za odpowiedź. To nic tylko założyć nowe konkretne opony i jeździć na "dzwonka" hehe. Żartuje oczywiście.
Ale w zeszłym roku w zime koleś przerysował mi bok i połamał błotnik z przodu (plastikowy) :) w renówce, nawiasem mówiąc francuzy to największe gówna jakie miałem, sypią się jak piasek na plaży, albo młode galerianki :D. I dostałem za niego ponad 3 tys. Troche sie wyklepało parę części nowych, lakierka itd i z 1200 zł wyszło. Więc czasami można zarobić ale nie zawsze się tak zdarza. Samochód w tym czasie był i tak warty z 6 tysi więc sie nie rozczulałem nad nim zbytnio.
To wole wtedy nie montować, jak kasa pozwoli to sobie thesisa walne i będzie gitara ;]. Ale póki co nie ma co narzekać na stereotypowo sypiące się "włochy". (odpukać w niemalowane :))

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 16 lip 2012, 22:34
autor: redy19
Pytanie do posiadaczy oryginalnych lamp xenonowych a mianowicie chodzi mi o lampę lewa jest podkręcona na maksa do góry a i tak blisko świeci natomiast lampa lewa spokojnie mogę jeszcze podkręcać dużo wyżej jaka może być tego przyczyna czy to normalne ??

A może prawa lampa powinna być wyżej ustawiona niż lewa ??

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 30 sie 2012, 10:58
autor: brzoznik
redy19 pisze:Pytanie do posiadaczy oryginalnych lamp xenonowych a mianowicie chodzi mi o lampę lewa jest podkręcona na maksa do góry a i tak blisko świeci natomiast lampa lewa spokojnie mogę jeszcze podkręcać dużo wyżej jaka może być tego przyczyna czy to normalne ??

A może prawa lampa powinna być wyżej ustawiona niż lewa ??
Prawy reflektor oświetla znaki drogowe dlatego świeci wyżej, lewy świeci na jazdnię od strony nadjeżdżających z przeciwka pojazdów dlatego świeci niżej.
Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Przeczytałem temat od początku i kilka innych i nie znalazłem rozwiązania mojego problemu: jakiś czas temu przestała mi działać automatyka regulacji świateł (oryginalne ksenony). Przedtem jak w garażu zapalałem auto i światła to w zależności od obciążenia widać było jak światła się "ustawiają" góra-dół. Teraz przestały i stoją w pozycji max w dół, przez co widoczność mam na mijania raptem z 5m przed auto, na drogowych jest niewiele lepiej. W nocy tragedia.

Wie ktoś od czego zacząć sprawdzać? Miał/rozwiązał ktoś taki problem?

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 30 sie 2012, 11:05
autor: grigor
Może potencjometr od poziomowania przestał działać lub nie ma połączenia z zawieszeniem i się nie rusza.

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 30 sie 2012, 22:56
autor: Barton
@brzoznik posprawdzaj cięgna przy wahaczach. Z przodu jest po prawej stronie, a z tyłu bardziej po środku.
Też mi się tak działo kiedyś. Po wymianie cięgna przedniego wszytko działa prawidłowo.

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 02 wrz 2012, 13:12
autor: brzoznik
Barton pisze:@brzoznik posprawdzaj cięgna przy wahaczach. Z przodu jest po prawej stronie, a z tyłu bardziej po środku.
Też mi się tak działo kiedyś. Po wymianie cięgna przedniego wszytko działa prawidłowo.

dzięki za wskazówkę:)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 23 wrz 2012, 11:55
autor: redy19
Ma ktoś namiary na firme co naprawiają lampy xenonowe najlepiej woj. łódzkie

Ewentualnie może ma ktoś na zbyciu lewą lampę xenonową ? Może być uszkodzona

Lybra - SOCZEWKI BI XENON

: 03 lut 2013, 22:53
autor: BogKow
Witam,

Ze względu na praktyczną niemożliwość kupienia lamp ksenonowych do Lybry Intensy zastanawiam się nad montażem soczewek bi-ksenonowych (tj. poniżej) do oryginalnych lamp, które posiadam w swoim autku.
soczewka_07.jpg
Bardzo proszę o informacje czy taka przeróbka może wiązać się z utratą dowodu rejestracyjnego w razie rutynowej kontroli policji lub badań OSK. Ew. co należy spełnić by korzystanie z tak przerobionych lamp było legalne.
Co przepisy mówią na ten temat i wszystko z nim związane.

Z góry dziękuję za pomoc ;)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 04 lut 2013, 0:20
autor: FXX
Przede wszystkim zmienić klosze na takie, które mają homologację do ksenonów - czyli kupić lampy ksenonowe :D
Do tego spryskiwacze i układ samopoziomowania.

W sumie szybciej będzie kupić całą Lybrę z ksenonem :)
Albo włożyć te soczewki, założyć spryskiwacze i jeździć, licząc na to, że nikt nie będzie homologacji sprawdzał ;)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 04 lut 2013, 11:26
autor: BogKow
Za bardzo nie rozumiem po co inne klosze skoro bi-Xeony soczewkowe mają własny "reflektor", który w sposób prawidłowy skupia światło czego efektem powinien być brak rażenia kierowców jadących z naprzeciwka tj. poniżej.
s14.jpg
Pozwolę sobie również, na zacytowanie postu z forum elektrody:
"
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).

2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.

3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.


4- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?

- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany - twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.

To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). - Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców - utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. - Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych

6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania - stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.

7. Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
"
Żródło: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1217741.html

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 04 lut 2013, 11:57
autor: FXX
BogKow pisze:Za bardzo nie rozumiem po co inne klosze skoro bi-Xeony soczewkowe mają własny "reflektor", który w sposób prawidłowy skupia światło czego efektem powinien być brak rażenia kierowców jadących z naprzeciwka tj. poniżej.
Chyba sam nie wierzysz w to co tu napisałeś ;)
Przyjrzyj się jak wygląda szkło w reflektorze przystosowanym do xenonu, a jak w przypadku zwykłego reflektora halogenowego. Podpowiem Ci - w przypadku soczewki szkło jest praktycznie gładkie i nie jest ryflowane (takie mam w AR156), natomiast w przypadku halogenowego gładkie już nie jest.
BogKow pisze:Pozwolę sobie również, na zacytowanie postu z forum elektrody:
"
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).

2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.

3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.


4- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

- Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
- Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?

- Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany - twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.

To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). - Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców - utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. - Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych

6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych - są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania - stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.

7. Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
"
Żródło: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1217741.html
Zacznij cytować ustawę o PRD itp. bo cytat z forum elektrody nie jest wyrocznią, zwłaszcza stary cytat (sądów grodzkich już dawno nie ma).

Odnosząc się do tych punktów:
1. Zgadza się, więcej komentarzy nie potrzeba.
2. Nic nie mówi, bo obowiązują te same zasady co samochody nowe czyli, odpowiednia instalacja (lampy z homologacją, przetwornice etc.), spryskiwacze i samopoziomowanie.
Resztę można podsumować krótko w kilku, a nawet w jednym zdaniu - Twoje reflektory są homologowane do pracy z żarówkami halogenowymi i co byś tam poza owymi żarówkami nie włożył, to będzie nie zgodne z przepisami! Na kloszu masz wybitą homologację do jakiego źródła światła jest przystosowany reflektor, zatem chcąc mieć ksenony, musisz kupić reflektory które mają homologację do używania z palnikami ksenonowymi.

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 04 lut 2013, 12:01
autor: krzysiek.ge
Pytanie lekko z innej beczki.
Czy montował ktoś xenon HID w halogenach?
Pozdrawiam

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 04 lut 2013, 12:11
autor: Ricardus
Nie rozumiem, dlaczego na siłę chcecie robic druciarstwo z lampami? Wszyscy od dawna wiedzą, że jest to nielegalne (chyba,że montujesz wszystkie wymagane elementy zestawu). Lampy np. Lybry jak sa czyste nie swiecą źle wiec po co takie zabiegi? Dla szpanu? Dla pokazania na drodze kto ma mocniejsze swiatła? dla pochwalenia sie przed kumlami (łaaaał mam Xenony)? Moim zdaniem bez sensu. Nie zrobicie z Lancii BMW z ringami :)

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 04 lut 2013, 13:28
autor: krzysiek.ge
Xenon świeci o niebo lepiej od zwykłych lamp więc jeśli ktoś dokłada profesjonalnie to zasługuje na bravo.
Pozdrawiam

Re: Lybra - Xenony po raz enty...

: 04 lut 2013, 14:12
autor: BogKow
FXX pisze: Chyba sam nie wierzysz w to co tu napisałeś ;)
Przyjrzyj się jak wygląda szkło w reflektorze przystosowanym do xenonu, a jak w przypadku zwykłego reflektora halogenowego. Podpowiem Ci - w przypadku soczewki szkło jest praktycznie gładkie i nie jest ryflowane (takie mam w AR156), natomiast w przypadku halogenowego gładkie już nie jest.


Racja zapomniałem dopisać w sprawie klosza/szkiełka z poliwęglanu. Absolutnie się z Tobą zgadzam, że te klosze się nie nadają ze względu na rowki/nacięcia. Po zamontowaniu soczewek będą rozpraszać strumień światła. Aczkolwiek to dla mnie nie jest problemem, ponieważ u mnie w pracy są w stanie zrobić gładkie szkła do tej lampy z odpowiedniego materiału.

Nie drążę dalej tematu, ponieważ problem i tak tkwi w homologacji :D

Dzięki za "uświadomienie mnie" 8-O