Kappa - jaki wybrać silnik ?

Moderator: stabraf

Awatar użytkownika
kleyo24
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 445
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Chełm / woj. lubelskie

kupno:-)

Post autor: kleyo24 » 17 sty 2007, 21:31

Ja też mam 145 KM i nie powiem złego słowa na silnik ani na auto. Jeżdżę dostojnie ale jak trzeba to przycisnę- na moje potrzeby wystarczy, 200 km/h wyciąga bez problemu i jest komfortowo-żadnego wycia silnika.
W mieście pali ok. 10l na trasie 8l. Gazu nie mam i nie chce.
Artystyczna Fotografia Profesjonalna 0606 65 32 66. ZaPrAsZaM!i!

Awatar użytkownika
sloneczna
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 1148
Rejestracja: 03 mar 2005, 0:00

kupno:-)

Post autor: sloneczna » 17 sty 2007, 21:33

Każdy chwali swoje . I szukaj 2,0 20v jak używasz normalnie srednia roczna wyniesie 9,5 l .Słaby on ci nie jest ,wiadomo to tylko 155KM.
Diesel to ho ho jak padnie turbo to 3 tyś zł, a wieczne nie jest.
Kultura pracy tego silnika jest dobra .I wystarczy spokojnie chociaż to tylko 2l .Przed kupnem samochód pod lupę. Bo na nic nasze zachęcanie jak trafisz zajechany lub spracowany egzemplarz
Ach zapomniałem dodać ten motor jest w:
Marea,Coupe,Brawo,Brawa,Lybra,Kappa niewiem gdzie jeszcze koledzy pomogą .
"kleyo24" pisze:Gazu nie mam i nie chce.
Tak samo tylko w FC będę 20v gazował (ale to nie jest mój flagowy tylko na codzień do trzaskania)
Jurek odszedł od nas na zawsze...

Anonymous

kupno:-)

Post autor: Anonymous » 18 sty 2007, 13:21

ktoś moze wie czy 2,4 benzyna tez miała różne przełożenia??

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

kupno:-)

Post autor: tomek » 18 sty 2007, 13:37

"fingiel" pisze:ktoś moze wie czy 2,4 benzyna tez miała różne przełożenia??
W kazdej z Kapp mozna bylo otrzymac krzynie Comfort lub Sport, chociaz podejrzewam, ze wersji 2.0T czy 2.0 20V T z comfortem nie uswiadczysz ;)
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Anonymous

kupno:-)

Post autor: Anonymous » 18 sty 2007, 13:44

"tomek" pisze:
"fingiel" pisze:ktoś moze wie czy 2,4 benzyna tez miała różne przełożenia??
W kazdej z Kapp mozna bylo otrzymac krzynie Comfort lub Sport, chociaz podejrzewam, ze wersji 2.0T czy 2.0 20V T z comfortem nie uswiadczysz ;)
jak rozpoznać jaka jest skrzynia i która jest lepsza??

Awatar użytkownika
tomek
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6852
Rejestracja: 16 cze 2003, 0:00
Imię: Tomek
Lokalizacja: Brodnica
Kontakt:

kupno:-)

Post autor: tomek » 19 sty 2007, 10:16

"fingiel" pisze: jak rozpoznać jaka jest skrzynia i która jest lepsza??
O zamontowanej skrzyni swiadczy alepka w komorze silnika.
Tu masz przelozenia:
http://lanciapolska.org/pliki/tomek/skrzynia.jpg[/img]
Co prawda wynika z tego, ze tylko 2.0 mialo rozne skrzynie, ale nie jestem tego taki pewien.

Skrzynia Sport bedzie sie lepiej zbierala na 3 i 4, ale przy jednostajnej jezdzie w trasie moze spalic wiecej paliwa. Comfort, troche gorsze przyspieszenie, poza miastem oszczedniejsza (przynajmiej tak powinno byc).
Tomek
Obrazek
Obrazek- tyle palił mój Passat do 194 tys. - przestałem uzupełniać tankowania :(

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

kupno:-)

Post autor: Nat » 19 sty 2007, 15:17

"Marcin_D" pisze:Osobiście mam Kappe 2,4 20V czyli benzynka, ale zastanawiałbym się nad 2,4 w diesel'ku.
2.4 benzyna ma taki feler, że jak katujesz na wysokich obrotach na zimno to moga sie przekręcic panewki.

Mam co prawda Lybrę 2.0 20V, a nie kappę, ale gdybym miał kupic druga to tylko 2.0 20V albo 2.4 JTD <=oczywiscie z racji na ekonomie spalania
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
Zygi
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 296
Rejestracja: 07 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Konstancin woj.mazowieckie

kupno:-)

Post autor: Zygi » 25 sty 2007, 9:12

Ja mogę się tylko wypowiedzieć na temat diesela. Silniczek jest całkiem przyjemny. Kultura i dźwięk silnika we wnętrzu są ok. Osiągi też wystarczające. Mistrzem oszczędności to może on nie jest, ale pali mniej niż benzyna. W sumie to w końcu 5 cylindrów, to swoje musi wziąć :wink:
Od czasu do czasu kierowca Kappy 2.4jtd, Kappy 2.4jtd SW oraz Ducato 2.3jtd.
A na własność Kelly's MAGIC black;)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

kupno:-)

Post autor: grzole » 25 sty 2007, 15:58

"tomek" pisze:O zamontowanej skrzyni swiadczy alepka w komorze silnika.
(...)
Co prawda wynika z tego, ze tylko 2.0 mialo rozne skrzynie, ale nie jestem tego taki pewien.

Skrzynia Sport bedzie sie lepiej zbierala na 3 i 4, ale przy jednostajnej jezdzie w trasie moze spalic wiecej paliwa. Comfort, troche gorsze przyspieszenie, poza miastem oszczedniejsza (przynajmiej tak powinno byc).
Skrzynia Power Drive powoduje większe spalanie (różnica niewielka i raczej tylko w trasie) ale i lepsze przyspieszenia niż Comfort Drive. Nawet na 5 biegu bez potrzeby redukcji można wyprzedać (własne doświadczenie). Cieklawostką wynikającą ze zróżnicowanego zestopniowania jest to, że prędkość maksymalną Comfort uzyskuje na 4 biegu a Power na 5.
Ostatnio zmieniony 25 sty 2007, 17:23 przez grzole, łącznie zmieniany 1 raz.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

kupno:-)

Post autor: Nat » 25 sty 2007, 16:36

A nie na odwrót? W mieście skrzynia zawsze dobiera optymalny (maksymalny) moment => spalanie maleje, a na trasie lekko wzrasta?
Nie jestem szpecem od automatów (jeździłem kiedyś zaledwie tydzien), ale tak jakoś bardziej by mi pasowało...
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

kupno:-)

Post autor: grzole » 25 sty 2007, 17:25

Słuszna uwaga Nat. Przejęzyczenie nastąpiło w trakcie pisania. Brak korekty też zawinił.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Guliver
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Lancia Kappa TDS czy JTD ??

Post autor: Guliver » 26 sty 2007, 16:54

Witam. Chciałbym dołączyć do tej elitarnej drużyny Lanciowatych więc musicie mi pomóc i zwerbować mnie do siebie :D. Parę zdań o mnie :D Jestem z wykształcenia i z zawodu muzykiem i uwielbiam samochody. Baaaa, jestem zboczony na ich punkcie hehe. Obecnie jeżdżę Citroenem Xantią 1,9 TD a że nie lubię jeździć dłużej niż rok - półtora jednym autkiem - lubię je zmieniać. To moje dziesiąte autko. Wcześniej były Wartburg, maluch, skoda 120, volvo 340, poldolot, renault fuego, passat, audi 100, sierra 2,0 (ukochane autko - jestem klubowiczem sierrafan) no i cytryna. Czas na zmianę :D O dziwo żoneczka nie przeszkadza hehe.

Poczytałem troszku na forum tematów związanych z Kappą, a że mam na nią ochotę już ze dwa lata, pomyślałem że właśnie nadszedł czas na nią. Chciałbym diesla - robię dużo kilometrów a nie lubię zagracać sobie samochodu butlami i innymi pierdołami - ma być oryginał. I padł wybór na Kappę JTD. No ale jest jeszcze TDS :D Napiszcie mi jakie są bolączki najczęstsze tych silników. Na co zwracać uwagę przy ich zakupie (oczywiście chodzi mi o jakieś tajne uszczerbki bo ogólnie wiem gdzie co piszczy w dieslach). Dzięki z góry i pozdrawiam!
Lancia Kappa 2,4 T.DS sedan blękitnosqry :)

www.czardasz.org

Blash
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1213
Rejestracja: 09 mar 2005, 0:00

Lancia Kappa TDS czy JTD ??

Post autor: Blash » 26 sty 2007, 17:03

tds, uwaga na koło zamachowe wału, nie tania impreza , w obu dzwoniace łańcuchy pompy oleju równiez nie tanie, tds lubi spalic do 9 w trasie, w miescie nawet 13,pompa vp-37 , jtd bardziej oszczędne reszta jak w każdej kappie

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Lancia Kappa TDS czy JTD ??

Post autor: Kubek » 26 sty 2007, 17:12

To jest kappa TDS i JTD ? TDS to nie sa w WV ? Nawet nie wiedzialem o takich Rodzajach Kappy. milo ze ktos z Lancuca chce sie wtloczyc w szanowne grono Lancistow :D
P.S Tydzien temu byl mini zlot w Lancucie :D
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Guliver
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 26 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Łańcut
Kontakt:

Lancia Kappa TDS czy JTD ??

Post autor: Guliver » 26 sty 2007, 18:37

o szlag :D Kubek, a ty masz kappę czasem??

Raczej się skłaniam ku JTD. Więc co z JTD? Jakie bolączki? Może słyszeliście że ktoś chce sprzedać takową w podkarpaciu? Chodzi mi o sedana i nie w zielonym kolorze :D
Ostatnio zmieniony 26 sty 2007, 18:38 przez Guliver, łącznie zmieniany 1 raz.
Lancia Kappa 2,4 T.DS sedan blękitnosqry :)

www.czardasz.org

ODPOWIEDZ

Wróć do „Kappa/Kappa SW/Kappa Coupe”